ABD'de yapılan bir araştırmaya gore, matematik eğitimi sırasında somut ornekler vermek en iyi yontem değil
Araştırmanın yapıldığı Ohio Eyalet Universitesinin tanımalı bilim merkezi muduru Vladimir Sloutsky, Matematiği somut bir ornekten yola cıkarak anlatmak cok zor Somut ornekler, oğrenilenleri sınamak icin iyi bir yontem olabilir, ancak eğitim aracı olarak kotu yontemdiye konuştu
Amerikan Science dergisinin bugunku sayısında yayımlanan araştırmaya gore, matematiği somut orneklerle oğrenen oğrenciler, soyut eğitim tarzıyla oğrenenlerle kıyaslandıklarında bunları yeni bir bağlamda kullanmakta sıkıntı cekiyorlar
Araştırmanın eşbaşkanlarından Jennifer Kaminski, soyut yontem formulunu oğrenmedilerse A treni B treni ile ne zaman karşılaşır?sorusunu cozen oğrencilerin buyuk bolumunun, bu cozumu diğer orneklere uygulamayamadıklarını belirtti
Teorilerini 4 gruba ayırdıkları 80 oğrenci uzerinde sınayan araştırmacılar, bir aritmetik sorusunun cozumunu ilk uc gruba ayrı ayrı 3 somut ornek vererek, dorduncu gruba da soyut anlatım tekniğiyle oğrettiler
Araştırmacılar daha sonra oğrettiklerini sınamak icin coktan secmeli bir soruyu 80 oğrencinin tamamına sordular
Soyut yontemle hesaplamayı oğrenenlerin yuzde 80'i doğru yanıt verirken, buyuk bolumunun kafadan atarak işlem yaptığıdiğer gruplarda sadece yuzde 43 ila yuzde 51 oranında doğru yanıt cıktı
Vladimir Sloutsky, somut orneklerin, oğrencilerin bizzat kavrama odaklanmalarına bile engel olabilecek bicimde ilgilerini dağıtabileceğini belirterek, araştırma sonuclarının pedagojide uzun zamandır inanılanları tartışmaya actığına işaret etti
Jennifer Kaminski de Bu kavramları cok sembolik yontemlerle anlatmak zorundayız Oğrenciler boylece bunları ceşitli alanlara uygulamaya cok daha hazırlıklı olurlardedi
not:alıntıdır
Araştırmanın yapıldığı Ohio Eyalet Universitesinin tanımalı bilim merkezi muduru Vladimir Sloutsky, Matematiği somut bir ornekten yola cıkarak anlatmak cok zor Somut ornekler, oğrenilenleri sınamak icin iyi bir yontem olabilir, ancak eğitim aracı olarak kotu yontemdiye konuştu
Amerikan Science dergisinin bugunku sayısında yayımlanan araştırmaya gore, matematiği somut orneklerle oğrenen oğrenciler, soyut eğitim tarzıyla oğrenenlerle kıyaslandıklarında bunları yeni bir bağlamda kullanmakta sıkıntı cekiyorlar
Araştırmanın eşbaşkanlarından Jennifer Kaminski, soyut yontem formulunu oğrenmedilerse A treni B treni ile ne zaman karşılaşır?sorusunu cozen oğrencilerin buyuk bolumunun, bu cozumu diğer orneklere uygulamayamadıklarını belirtti
Teorilerini 4 gruba ayırdıkları 80 oğrenci uzerinde sınayan araştırmacılar, bir aritmetik sorusunun cozumunu ilk uc gruba ayrı ayrı 3 somut ornek vererek, dorduncu gruba da soyut anlatım tekniğiyle oğrettiler
Araştırmacılar daha sonra oğrettiklerini sınamak icin coktan secmeli bir soruyu 80 oğrencinin tamamına sordular
Soyut yontemle hesaplamayı oğrenenlerin yuzde 80'i doğru yanıt verirken, buyuk bolumunun kafadan atarak işlem yaptığıdiğer gruplarda sadece yuzde 43 ila yuzde 51 oranında doğru yanıt cıktı
Vladimir Sloutsky, somut orneklerin, oğrencilerin bizzat kavrama odaklanmalarına bile engel olabilecek bicimde ilgilerini dağıtabileceğini belirterek, araştırma sonuclarının pedagojide uzun zamandır inanılanları tartışmaya actığına işaret etti
Jennifer Kaminski de Bu kavramları cok sembolik yontemlerle anlatmak zorundayız Oğrenciler boylece bunları ceşitli alanlara uygulamaya cok daha hazırlıklı olurlardedi
not:alıntıdır