Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İstismar edilen çocuk kendini suçluyor

Hoş geldin! Gkhn6116 tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
İstismar edilen çocuk kendini suçluyor
0
94

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
37
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
95
Süleyman Şah Üniversitesi (SSU) Psikolojik Travma Araştırma ve Kullanım Merkezi (PTRAM) kadar düzenlenen “Çocuk İstismarının Ayrım Edilmesi ve Harekete Geçiş Süreci konulu seminere ev sahipliği yaptı
Gazi Üniversitesi Çocuk Koruma Merkezi Müdür Yardımcısı Prof Dr Figen Şahin, Marmara Üniversitesi Çocuk Koruma Birimi Müdürü Prof Dr Mehmet Akif İnanıcı ve Süleyman Şah Üniversitesi PTRAM Müdürü Yard Doç Dr İrem Akduman seminere hatip olarak katıldı
*
Seminerin başlangıç konuşması Kartal Ulusal Eğitim Müdürü Bahattin Gök tarafından yapıldı Gök, seminere ev sahipliği yapan Süleyman Şah Üniversitesi ’ne ve *seminere katılım gösteren davetlilere düzenlenen organizasyon sebebiyle teşekkür ederek üniversitelerle işbirliklerini geliştirerek devam etmek istediklerini açıkladı
*
İstismar ve ihmalkârlık farkı
Gazi Üniversitesi Çocuk Koruma Merkezi Müdür Yardımcısı Prof Dr Figen Şahin, seminerde çocuk istismarı ve ihmali arasındaki farklara değindi Şahin, kılavuz öğretmenleri göre üniversite hastanesine yönlendirilmiş bir fiziksel istismar olgu sunumu sonrası, ortak olarak kılavuz öğretmenlerin benzer olgularla karşılaşıp karşılaşmadıkları ve sonrasında ne gibi bir yol izlediklerini tartışmaya açarak, bu tip olgularda disiplinler arası işbirliğinin önemine uyarı çekti
*
Merkezlerine gelen şikayetler hakkında katılımcılara data veren Prof Dr Şahin, istismarı artıran riskleri, “İşşizlik ve idareli sıkıntılar, Eğitimsizlik, Çocuk sayısının fazla olması, Üvey ebeveyn, Aile içi geçimsizlik ve zorlama, Sosyal desteğin olmaması olarak açıkladı*
*
Kendilik değeri azalıyor
SSU PTRAM Müdürü Yard Doç Dr İrem Akduman, konuşmasında istismara uğrayan bireylerin duygusal ve düşünsel anlamda yaşadıklarına değindi Bu cins durumlarda bireyin çoğu duyguyu yaşadığına dikkat çeken Akduman, “Şiddete maruz kalan çocukların kendilik bedel azalma oluyor Kendine güven sağlayamadığı için kendini geliştirme şansı da olmuyorÇocuk etrafındaki kişilerden bu tür zorlama gördüğü vakit sorunu kendisinde aramaya başlıyor Ben kötüyüm demeye, sevilecek bir değilim demeye başlıyor Bunun sonucunda negatif bir benlik algısı oluşuyor dedi*
*
İstismara uğrayan çocuklarda tereddüd uyandırabilecek, uyarı çekebilecek durumları katılımcılarla paylaşan Akduman, “Mektep başarısında düşme yaşanıyor Konsantrasyon problemi yaşıyor Disiplin problemleri oluşuyor Dost ortamından uzak kalma ve arkadaşsız kalmakta bunların göstergesidirşeklinde konuştu
*
Neler yapılması gerekiyor?
Marmara Üniversitesi Çocuk Koruma Birimi Müdürü Prof Dr Mehmet Akif İnanıcı, istismarın yaşandığı durumlarda tespiti kolaylaştırabilecek olgulara değindi Prof Dr Mehmet Akif İnanıcı *fiziki istismara uğrayan çocukta ne tip travmatik lezyonların meydana gelebileceğini ve fiziksel istismardan şüphelenilmesi gereken durumları anlattıktan sonra, adli ve sosyal bildirimin nasıl yapılacağı, sürecin ne şekilde yürüyeceği ve sonuçlanacağı hususunda data aktardı Bu bölümün sonunda katılımcılar kendi okullarında karşılaştıkları somut istismar olgularını paylaşmışlar, bu konuda yaptıkları ya da yapabilecekleri konusunda iki taraflı veri alışverişinde bulunuldu
*
Seminerin 2 oturumunda, tekrar rehber öğretmeni tarafından bir takım tavır bozuklukları yer alan bir öğrencinin hastaneye yönlendirilmesi ve Hastane Çocuk Koruma Birimi tarafından yapılan değerlendirmeler sonunda, *cinsel istismar tanısı almış bir vaka katılımcılar ile paylaşıldı *Bunun ardındaki eğitmenler cinsel istismarın tanımı, riskleri, çocuk üzerine kısa ve uzun dönemli etkileri, yapılacak değerlendirmeler ve çocuğun izlemi konusunda bilgi aktarıldı Bu bölümde de kılavuz öğretmenlerin karşılaştıkları örnekler paylaşılırken ve bu olguların izlem sürecinin zorlukları tartışılarak, özellikle disiplinler arası işbirliğin önemi bir daha vurgulandı
 
858,500Konular
982,380Mesajlar
32,974Kullanıcılar
Üst Alt