Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

iyi alışkanlıklar nelerdir maddeler halinde

iyi alışkanlıklar nelerdir maddeler halinde
0
151

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
iyi alışkanlıklar nelerdir
Günümüzde manevi değerler kademeli olarak daha artı kıymetini yitiriyor Hayırseverlik, başkalarını umursamak, nezaket veya yükümlülük ifadeleri anlamsız kelimeler haline geldi Peki bu durumda çocuklarımıza 'teşekkür ederim', 'birşey yok' demeyi veya yalan söylememeyi nasıl öğreteceğiz? Belirli olan, dürüst ve yanlışın ne olduğunu bilmeyen çocukların ileride zorluk çekecekleri

Mektep öncesi çağı iyi değerlendirilirse iyi alışkanlıklar edinmenin en kullanışlı çağıdır

Bu çağda çocuklar yetişkinlerin davranışlarını aynen kopya etmeye çalışırlar Eğer okulda bulunuyorsa öğretmenin hareketleri onun için önemli bir değerinde ifade etmektedir

Lüzum sözlü ve gerekse hareketlerle gösterilen terbiye kuralları çocuk için iyi misal olacaklardır
Ağaç, yaş iken eğilirsözü hatırlanmalıdır

Bu yaş çocuklarının iyi alışkanlıklar kazanmasında en manâlı etmen süre faktörüdür
Çocuğun bütün davranışları zamanlı, planlı, programlı, sürekli ve daimi alışkanlıklar olmalıdır
Çocuğun gözünü açtığı ilk mekân aile ocağı olduğuna göre, iyi ve temel alışkanlıkları bu ocakta alması gerekir

O halde evde ne gibi alışkanlıklar edinmesi gerektiğini belirtmeye çalışalım:
Çocuk vaktinde yatmalı ve zamanında kalkmalıdır

Üç yaşındaki bir çocuk gece saat 7'den sabah saat yediye kadar 12 saat; gündüz 22,5 saat uyumalıdır

Diğer esas alışkanlıkların başlıcalarını da şöyle düzenlemek mümkündür

Edep kuralları,

Büyüklerini ve küçüklerini selamlama alışkanlığı,

Sevgi, saygı ve güven ilişkilerinin geliştirilmesi;

Egzersiz ve meslek başarma alışkanlığının kazandırılması;

Yalnız aile bireylerine karşı değil çevresindeki büyük ve minik insanlara aleyhinde da terbiye kurallarına uyması alışkanlığının kazandırılması;

Kendi kendine giyinip soyunması alışkanlıklarının kazandırılması;

Temizlik, düzen ve düzen alışkanlıkları:

Giysilerini temiz tutma,

El yüz yıkama,

Dişlerini fırçalama,

Tuvalet alışkanlığı ve taharetlenme,

Eşya ve oyuncaklarını temiz ve tertipli bulundurma

Bütün bu etkinliklerin zamanlı, planlı, programlı, sistemli ve sürekli olması alışkanlıkları kazandırılmalıdır

Okulda edinilecek ve devam ettirilecek alışkanlıklar:

Öğretmen ve arkadaşlarını selamlamak;

Başlık, palto ve manto gibi giysilerini yerine asmak,

Hitabe kurallarına uyarlamak,

Eşya ve oyuncaklarını başkasına hasar vermiyecek şekilde göstermek;

Oyun kurallarına adapte etmek,

Arkadaşlarına yardım etmek;

Kendi kendine yemek yemek yeme;

Çatal, kaşık bıçak faydalanma,

Yemekten sonra, el yıkamak, sabun uygulamak, havlu göstermek, muslukları açık bırakmamak;

Yemekten sonradan uyumak,

Sınıfın temizlik, tertip ve düzenine katkıda bulunmak

Okulun bu planlı ve sistematik alışılmışlık kazandırma çalışmaları ailelere de yansıtılmalıdır Aile ile okul birbirini tamamlayan ortak bir strateji uygulamalıdır Daha fazla mektep ailelere bilimsel rehberlikte bulunmalıdır Çünkü her aile aynı ölçüde bu işlere yatkın değildir *
 
858,505Konular
982,762Mesajlar
33,063Kullanıcılar
netflixdunySon üye
Üst Alt