nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
İyi Bir Markanın Özellikleri nelerdir
İyi Bir Markanın Özellikleri aşağıdaki gibi olmalıdır
a) Markanın söylenişi basit olmalı Başkalarıyla karışmamalı Tanınmış ajansı Cenajans'ın söylenişine çok benzer diğer bir ajansı Cenajans'ta olduğu gibi karışıklığa neden olmamalıdır
b) Herhangi bir ürünün veya kuruluşun adı, diğer alanlarda kullanılmamalıdır Karışıklıklara neden olabilir, mesela, hepimizin bildiği Koç Holdingyanında hiç ilgisi olmayan Koç Otobüsleride vardır
c) İnsan isimleri olmamalıdır Aynı isimden böylece fazla kişi olabileceği ve öbür yerlerde belki de aynı konudaki bir markalamada kullanılabileceği marka düşünülmelidir Bunu durdurmak de muhtemel değildir Koçörneğinde olduğu gibi
d) Coğrafî isimler olmamalıdır Benzer yörenin ismini kullanan böylece fazla işyeri ve mahsul adı vardır Bu şart, alıcı için de, firma için de olumsuzluktur Örneğin; Ankaraisminde gazoz, makarna fabrikası, ajansı, sigorta şirketi, vb markalar vardır
e) Markalar, ürünün özelliğinden dogmasalıdır Sarı,silindir gibi ürünün biçim ve rengini kullanmak yanlıştır Aksine ürünle ilgisi olmayan, uydurulmuş bir ismin akılda kalma şansı daha fazladır
Alıntı *
İyi Bir Markanın Özellikleri aşağıdaki gibi olmalıdır
a) Markanın söylenişi basit olmalı Başkalarıyla karışmamalı Tanınmış ajansı Cenajans'ın söylenişine çok benzer diğer bir ajansı Cenajans'ta olduğu gibi karışıklığa neden olmamalıdır
b) Herhangi bir ürünün veya kuruluşun adı, diğer alanlarda kullanılmamalıdır Karışıklıklara neden olabilir, mesela, hepimizin bildiği Koç Holdingyanında hiç ilgisi olmayan Koç Otobüsleride vardır
c) İnsan isimleri olmamalıdır Aynı isimden böylece fazla kişi olabileceği ve öbür yerlerde belki de aynı konudaki bir markalamada kullanılabileceği marka düşünülmelidir Bunu durdurmak de muhtemel değildir Koçörneğinde olduğu gibi
d) Coğrafî isimler olmamalıdır Benzer yörenin ismini kullanan böylece fazla işyeri ve mahsul adı vardır Bu şart, alıcı için de, firma için de olumsuzluktur Örneğin; Ankaraisminde gazoz, makarna fabrikası, ajansı, sigorta şirketi, vb markalar vardır
e) Markalar, ürünün özelliğinden dogmasalıdır Sarı,silindir gibi ürünün biçim ve rengini kullanmak yanlıştır Aksine ürünle ilgisi olmayan, uydurulmuş bir ismin akılda kalma şansı daha fazladır
Alıntı *