Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İYİ EBEVEYN...

İYİ EBEVEYN...
0
94

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
68


Münasebetler pinpon oyununa misal. Karşı taraf hızlandığında, ya hızlanır ya da topu yavaşlatırsınız. Var olan bu karşılıklı tempo, hiç durmadan devam eder, ta ki iki taraftan biri oyunu bırakana kadar. Ebeveyn çocuk iletişiminde oyunu bırakan taraf umumiyetle ebeveyn olur. Olması gereken budur, fakat yanlış olan çoğunlukla oyunun yavaşlatılmadan bırakılmasıdır. Tempoyu yavaşlatmak, evlatla kurulan muhaberenin sağlıklı olmasıyla sağlanır. Hakikaten anlaşıldığını hisseden evlat, kendini ebeveyne teslim eder ve hudutlarını bilir.

Aile ortamında evlada kendini anlatma özgürlüğü vermek, aileyi ilgilendiren kararlarda evlada fikrini sormak, seçenekler sıralamak ne kadar kıymetliyse, ailede, konutta ve topluluktaki kuralların hadlerinin aile tarafından belirlenmesi de bir o kadar değerlidir. Neyi nerede yapacağını yahut yapmayacağını bilen çocukla oynanan pinponun temposunu belirleyen ailedir. Ebeveyn gün uzunluğu pek çok durumla ilgili farkındalık yorgunluğu hissederken, evlat tüm gücünü isteklerine yöneltebilir ve hiç durmadan oyunu hızlandırabilir. Çatışma kaçınılmaza hakikat yol alırken, pes etmek ve ertelemek ise ebeveynin rutini olmaya yüz fiyat. Anne ve baba günlük güç değişimine bağlı olarak evlada verdiği yanıtlarda tutarsızlaşabilir. Bunu farkeden evlat ise, oyunun kurallarını değiştirmeye başlar..Oysaki onun istediği zorlanmaktır..

Günümüz koşullarında ebeveynlerin evlat gelişimi ile ilgili verilere ulaşması çok kolay. Onlarca kitap, makale, psikolog, pedagog, psikiyatr ve danışmanın olduğu, internetin evlatla ilgili her türlü bilgiye erişimimizi kolaylaştırdığı bir devirdeyiz. Ne gariptir ki gün geçtikçe ebeveyn olarak tesirli olmak, yönlendirici olmak, kâfi olabilmek ve hiçbir basamağın atlanmadığını hissedebilmenin de bir o kadar zorlaştığı bir devirdeyiz. Oysaki arketipsel olarak ebeveyn davranışı özde yatmakta.. İç ses tüm yazılanlardan tüm söylenenlerden çok daha kıymetli. Psikoloji de özünde her bireyi yek olarak değerlendirmeyle başlar. Davranışların, tanı ve kriterlerin kategorileştirilmesi yalnızca işi kolaylaştırmak içindir. Her ebeveyn ve her evlat şahsidir. Bağlantılar şahsidir.  Akışa bırakıldığında, ana ve peder ne zaman çocukla birlikte yatıp ne devir yatmaması gerektiğini, ne devir hayır demesi gerektiğini, ne vakit kural koyması gerektiğini, hangi durumlarda evladın kendisini kullandığını, hangi ağlamanın içten olup hangisinin olmadığını bilir. Devir idaresi zorlaştıkça, evlatla geçirilen devir azaldıkça kaçınılmaz olarak yaşayarak öğrenmenin konumunu malumata süratle koşmak almıştır. Günümüz haberi, evladın özgürlüğüne odaklanırken, ebeveynleri kendi rollerinden uzaklaştırmaya başlamıştır.

Ebeveyn rolünü üstlenen ve kendi sonlarını çizen evlat ise yolunu kaybeder.. 
  • Her koşulda kabul gören ve oyunun kuralını kendi belirleyen evladın gerginliği gün geçtikçe artar.
  • Beklentileri gerçekçi olmaktan çıkar. 
  • İstekleri tercihlerine nazaran özelleşmekten çıkar, neyi ne hengam neden istediğini bilmemeye başlayan evlat, isteklerinin anında yapılmasını bekler ve zorlanmaya başlar.
  • Çoğunlukla karar vermekte güçlük çeker.
  • Yapabilecekleri konusunda kendini gayrikâfi hisseder ve hiç durmadan başkalarının kendisine hizmet etmesini bekler.
  • Mesken ortamı içerisinde ebeveynlerinden  hangisinin, onun kurallarına nazaran hareket edeceğini bilir ve muhaberesini onunla sürdürmeyi tercih eder. Çoğunlukla o insana saygısını azaltır.
  • Hane içerisinde kurallarla ilgili kendi yönergelerini benimseten evlatlar, çevre bir ortamdaki, örneğin mektepteki kurallarla karşı zıdda kaldıklarında çok ağır hayal kırıklığı yaşarlar ki bu durum mektep isteksizliğinin en sarih sebebidir.
  • Etrafındaki her bireyin dikkatini çekmek için çok ağır mesai harcayarak enerjilerini tüketirler.
  • Hedefledikleri istekleri, buyruk niteliği taşımaya başlar. Bu durum bencilleşmelerine sebep olurken, empati gelişimlerini sekteye uğratır..
  • İsyankar ve korkulu bir kişilik geliştirirler.
Ebeveyn denetimli evlat yetiştirmek, ebeveyn denetimli evlat bisikleti edinmek olmamalı... Merdivenleri kendi başına çıkan evlatların ellerinden tuttukça, yemeklerini kendi sipariş edebilecekken sözlerini kestikçe, ayakkabılarını kendi bağlayacakken vakitten tasarruf ettikçe, yapabileceklerini bilmemize rağmen onlara yardım ettikçe onları zayıflaştırdığımız bir gerçek.. Ancak özgürlük tanımanın ne kadar ince bir çizgide olduğunu bilmek ve hudutları belirlemek verebileceğimiz en büyük zenginliktir.


 
858,497Konular
981,928Mesajlar
29,944Kullanıcılar
coldsteez2Son üye
Üst Alt