iltasyazilim
FD Üye
Ebu Hüreyre (ra)'ın rivayetiyle şöyle buyuruyor Rasulullah (sas):
Sizin üzerinize öyle bir zaman gelecek ki kişi, acz ve fücûr arasında seçime zorlanacak Kim bu zamana ulaşırsa aczi, fücûra tercih etsin!(1)
Merhamet olunmuş ümmetine karşı çok tutkun, onlara pek düşkün, sıkıntıya uğramaları gücüne giden, mü'minlere şefkatli ve esirgeyici olan(2) Önderimiz Rasulullah (sas), aralarında yaşadığı müddetçe onları uyarmış, hidayetlerine vesile olmuş, en doğru yolu göstermiş, o yolda dosdoğru gitmelerini sağlamıştır Kendisinin vefatından sonra, Ümmetinin karşılaşacağı olaylara karşı da kendilerini uyarıp nasıl davranmalarının gereğini de öğretmiştir
Ebu Hüreyre (ra)'ın rivayet ettiği hadiste Rasulullah (sas), kendisinden sonraki zamanlarda ümmetinin ferdleri, âciz bırakılmak ile fücûr işlemek arasında tercihe zorlanacaklardır Böyle bir zorlanma karşısında aczi, fücûra tercih etsin emrini veriyor
Mucize sahibi, son Nebî ve son Rasul Rasulullah Muhammed (sas), gaybı bilen Rabbi Allah Teâlâ tarafından kendisine bildirilen geleceğe dair haberi ümmetine iletiyor ve nasıl davranmalarının gereğine kendilerine haber veriyor Rasulullah ( sas)'in geleceğe dair vermiş olduğu bu haber, gaybı bilen Âlemlerin Rabbi Allah Teâlâ'nın kendisine bildirdiği bir hakikattır Çünkü Rasulullah (sas), hevâsından konuşmaz!
Yegâne Rabbimiz Allah şöyle buyurur:
O, herâdan (Kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz
O (söyledikleri) yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir(3)
Muvahhidlerin ve Muttakîlerin imamı Rasulullah (sas), her hâlinde hak olanı, doğru olanı, hayırlı ve güzel olanı yapıyor, gösteriyor ve söylüyordu O ( sas), her ne söylemiş ise, hak, doğru, hayırlı ve güzeldir
Abdullah b Amr (ra) anlatıyor:
Ben, muhafaza etmek düşüncesiyle Rasulullah (sas)'den işittiklerimin hepsini yazıyordum Kureyş (Kabilesinden bazı müslümanlar):
Rasulullah (sas), öfkeli hâlinde de, sakin hâlinde de konuşan bir insan iken sen, O'ndan duyduğunu yazıyor musun? diyerek beni, bundan men'ettiler
Ben de yazmaktan vazgeçtim ve bu durumu, Rasulullah ( sas)'e anlattım
(Rasulullah) parmağıyla ağzına işaret ederek:
Sen, yaz! Varlığım elinde olan Allah'a yemin olsun ki bundan, haktan başkası çıkmaz!buyurdu (4)
Mücahidlerin imamı Rasulullah ( sas), hakdan başkasını konuşmaz!
Ebu Hüreyre (ra) anlatıyor:
Ya Rasulullah, işte sen, bizimle şakalaşıyorsun! dediler
Rasulullah (sas):
Ben yalnız hakkı söylüyorum!buyurdu(5)
Hakdan başka bir şey söylemeyen ve dosdoğru olanı, emrolunduğu gibi dosdoğru buyuran Rasulullah (sas), Vasat Ümmetinin gelecek zamanlarda, otorite sahibi zalimler tarafından acz ve fücûr arasında seçilme zorlanacaklarını bildiği için:
Kim bu zamana ulaşırsa aczi, fücûra tercih etsin!buyuruyor
Böyle buyuran önderimiz Rasulullah (sas)'e itaat etmek, her muvahhid mü'minin imanî vazifesidir Rasulullah (sas)'e itaat, Allah!a itaattir O'na itaat, Allah Teâlâ'nın emridir
Ey iman edenler, Allah'a itaat edin, Rasulüne itaat edin(6)
Kim Rasule itaat ederse, gerçekte Allah'a itaat etmiş olur(7)
Allah ve Rasulü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur Kim Allah ve Rasulüne isyan ederse, artık gerçekten O, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır(8)
Yegâne önderimiz Rasulullah (sas), yapın veya yapmayındiye emir buyurduğu zaman, her mü'min müslümanın, İşittik ve itaat ettikdemesi(9) ve itaat etmesi gerekir
Rasulullah ( sas), ancak itaat edilmek üzere söz söyler, emreder veya nehyeder O'nun sözlerini, emir ve nehyini duyan her mü'min müslüman itaat etmekle mükelleftir
Abdullah İbn Abbas (ranhuma) şöyle demiş:
Rasulullah'dan başka herkesin ilminden alınanı olur! (10)
Vasat Ümmetin mutlak müctehid ulemâsından İmam Malik (rha) ise, şöyle der:
Rasulullah ( sas) müstesnâ, herkesin sözü kabul ve reddedilebilir!(11)
Rasulullah (sas)'in ilmi ve sözü, hiçbir şeyi terk edilmeden alınır ve itaat edilerek uygulanır!
Kendisine itaat edilen ve sözleri işitildikten sonra tereddüdsüz kabul edilen Rasulullah ( sas ), egemen güçler tarafından acz ve fücûr arasında tercihe zorlanan muvahhid mü'min müslüman kişinin, aczi, fücûra tercih etmesini emir buyurmaktadır!
Âciz: Eli ermez, beceriksiz, kabiliyetsiz, zayıf, güçsüz demektir(12) Âcizlik, güç sahibi olan egemen tarafından elikolu bağlı bırakılmak hâlidir
Fücûr kelimesi, Seyyid Şerif Cürcânî (rha) tarafından şu şekilde açıklanmaktadır:
Nefis için hasıl olan bir durumdur ki, onunla şeriat ve mürüvvete aykırı bir takım işlere girişilir(13)
Fücûrkelimesini açıklayan Rağıb elIsfahânî ( rha):
Diyanet perdesinin yırtılmasıdırDer(14)
Tariflerden anlaşıldığı gibi fücûr, Âlemlerin Rabbi Allah tarafından tayin buyrulmuş olan haram sınırını aşmak, günah işlemek ve ahlâken bozulmak demektir Fâcir, günahkâr, Allah Teâlâ'nın koymuş olduğu haram sınırları çiğneyen, haddini aşan, kulluk görevlerini gereği gibi yerine getirmediği gibi, Rabbi Allah'a karşı gelip isyan hâlinde olan bir durum sergilemektedir Fısk ve Fücûr, böyle bir insanın en tabiî hâli hâline gelmiştir Bu isyan hâline öyle bir kapılmış ki, tevbe edip günahlardan vazgeçmek hatırına gelmediği gibi, kendisine nasihat ederek tevbe etmesini tavsiyede bulunanlara karşı da sert tapkili olmaya kalkışır Harama dalmayı, günah işlemeyi, haram sınırları aşmayı, bir çağdaşlık ve bir medenî olmak olarak değerlendirir
İnsanoğlunun en büyük ve baş düşmanı şeytan da insanın bu günahkâr hâlini kendisine çok güzel olarak gösterir, isyanını kendince haklı hâle getirir Hattâ zaman zaman işlenen bu günahlara, masum kılıflar giydirir, haklı sebebler ortaya kor ve işlenen günahların günah olmadığını, aksine zaruretten dolayı böyle davrandığını telkin edip söyletir Yapılan bunca haksızlıkları ve zulümleri, haklı çıkarmak için naklî ve aklî deliller de gündeme getirerek savunmaya çalışır Naklî delilleri çarpıtarak ve aklî delilleri sündürerek, yapılan zulmü haklı çıkarmaya gayret eder Böylece fücûru, acze tercih etmek zorunda kaldığını haklı sebeblere bağlayarak kendisini temize çıkarıp haklı olduğunu ve herhangi bir hatâ işlemediğini, aksine böyle bir yolu tercih ederken niyetinin iyi olduğunu dolayısıyla böyle bir amelden sevab beklediğini ilân eder
Hicrî onbeşinci asrın ilk yarısında egemen zalim tağutların işgali altındaki İslâm topraklarına ibret nazarıyla ve Allah'ın nûruyla bakan mü'minin firasetiyle (15) bakıldığında, karşımıza çıkan manzara çok korkunçtur Bu korkunç manzaranın ortaya çıkışı, bir yanda egemen zalim tağutların zulmü, baskısı ve işkencesiyle gerçekleşirken, diğer yanda mensubu bulunduklarını iddia ettikleri yegân hayat nizamı İslâmı yanlış anlayıp yanlış yorumlayan müslüman olduklarını beyan eden kitlelerin tavırlarıyla da ortaya çıkmaktadır
Bu kitleler, acz ile fücûr arasında şeçime zorlandıklarında, önderleri Rasulullah (sas)'in, aczi, fücûra tercih edin!emrinin aksine fücûru, acze tercih etmektedirler Böyle bir tercih, içine düştükleri zilleti kat üste kat hâline getirmekte, zindan olan dünya hayatını zindan içinde zindana çevirmektedir Bu kitleler, Allah ve Rasulü ( sas)'in kendilerine vermiş olduğu birleşin, beraber olun, bir araya gelin, Tevhid üzere vahdet oluşturun, kardeşler olarak hep beraber Allah'ın ipine yani hayat kitabı Kur'ânı Kerim'e sımsıkı sarılan, Allah'ın kitabına sımsıkı sarıldığınız gibi, Rasulünün sünneti'ne de sımsıkı sarılıngibi emirleri bir yana bırakmış, kendi menfaat ve maslahatlarına uygun davranışlarda bulunmaktadırlar Esaret altında ve egemen tağutların baskıcı düzenlerinde zillet içinde yaşarken nasıl rahat yaşarızanlayışıyla hareket etmekte ve egemen düzene ayak uydurmaktadırlar
Şirk ve küfür ile egemen olan tağutlar, egemenlikleri altında bulunan işgal ettikleri İslâm topraklarında şirki ve küfrü egemen etmiş, sosyal yapıyı şirk ve küfür üzere kurmuşlardır Onların egemenliklerinde iki tip insan var: Vatandaş ve Müslüman!
Vatandaş ve müslüman tipi, birbirinden tamamen ayrı tiplerdirBu iki tip insanın, ilâh ve rab anlayışları tabi kıldıkları kitab anlayışları, hayat düzeni olarak benimsedikleri düzen ve hayatlarında örnek edindikleri önder anlayışları tamamen farklıdır
Tağutî düzenlerde vatandaş tipinin ilâh ve rabbi, parlamentodur Vatandaşın hayatını düzenleyen, emr ve nehyeden, yasak ve serbest sınırlarını çizen, yani helâl ve haram hududlarını koyan parlamentosudur Çünkü yasama hakkını parlamentoya vermişler ve parlamenterler, kendilerine yasama hakkını verenler adına bu yetkilerini kullanmaktadırlar Ülke ve toplum üzerine egemen olan parlamento yetkilileri olan parlamenterler, egemenliğin kayıtsızşartsız kendilerinin olduğu söylenen vatandaşlar adına yasa yapar ve yürütmeyi gerçekleştirirler
İnsanlık tarihi boyunca şirk cephesinde yer alan insanların ilahlık ve rablık anlayışları, yasama hakkının kendilerine verildiği krallar, imparatorlar, melikler, sultanlar, Fir'avnlar, Nemrudlar, diktatörler ve parlamenterlere kayıtsızşartsız itaat etmek olmuştur Bir kralın, bir imparatorun, ya da bir diktatörün tek başına gerçekleştirdiği egemenlik hakkını, daha sonraları belli sayıda parlamenterler, yerine getirmiştir
Vatandaşın hayat kitabı, parlamentonun tasdik edip düzenlediği temel yasa kitabıdır Vatandaş, O kitabı, hayat kitabı olarak benimsemiş ve hayatını ona göre düzenlemeye çalışmıştır
Vatandaşın hayat düzeni, mevcud Tağutî düzendir Bu düzeni, bir din anlayışıyla benimsemiş, onun uğrunda canını ve malını ortaya koymuştur Böyle bir anlayışı olduğu için, Kafirun Sûresinde:
Sizin dininiz size, benim dinim bana(16) buyrulmuştur
Ve vatandaşın hayat önderi, benimsemiş olduğu tağutî düzenin kurucusu olan kişi, yada kişilerdir
İşgal edilen İslâm topraklarında egemen anlayış, vatandaşlık anlayışıdır!
Tağutların zulmü altında esaret hayatını devam ettiren Müslümantipine gelince:
Müslümanın ilâhı ve Rabbi, Âlemlerin Rabbi Allah Teâlâ'dır Hayat Kitabı, Kur'ânı Kerim, hayat nizamı, yani dini, İslâm ve hayat önderi, Rasulullah Muhammed ( sas)'dir
Müslümanların cephesinde iki ana görüş gündeme gelmiştir Görüşlerden biri, işgal edilmiş ve egemen zalim tağutlar tarafından yönetilen, şirkin hakim olduğu bir toplumda nasıl rahat yaşayabilirim görüşüdür Mevcud egemen düzene karşı koyamayacaklarını, düzeni değiştirmeye güçlerinin yetmediğini gündeme getirmekte ve tağutî düzenin egemenliğinde rahat bir dünya hayatı yaşamanın yollarını araştırmaktadırlar Bu anlayışta olanlar, akîdelerini, amellerini, ekonomik ve siyasî görüşlerini buna göre düzenlemekte, kendilerine rahatlık sağlayacak olanlarla beraber olmaktadırlar Onlar bu tavırlarıyla, vatandaş tipine yaklaşmakta, zaman zaman örtüşüp aynîleşmektedirler
Diğer bir görüş ise, işgalci zalim tağutî güçlere karşı İslâmî tavrını ortaya koyan, Tevhidi dünya görüşüne sahib ve tağutî düzen bana aid değil, olamaz da O hâlde ben, bu şirk düzenini nasıl değiştirebilirimanlayışı ile hareket etmektedir
Sizin dininiz size, benim dinim banahakikatını net bir tavır ile gündeme getiren bu görüşün sahibleri olan muvahhid mü'min müslümanlar, Rabbleri Allah'ın:
Mü'minler, mü'minleri bırakıp da kâfirleri velîler edinmesinler(17)
Ey iman edenler, Yahudî ve hristiyanları velîler edinmeyin(18) emirlerine tam teslimiyetle iman edip itaat eylemişlerdir
Artık kim tağutu inkâr (redd) ederek Allah'a inanırsa, O, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır, bunun kopması yoktur Allah, işitendir, bilendir(19) ayeti kerimenin emrettiğini yerine getirmiş ve tağuttan tamamen uzaklaşmışlardır
Bu muvahhid mü'min müslümanlar, birbirlerinin kardeşi (20) ve velîsi olmuş,(21) egemen tağutî düzenden maddî ve manevî tüm ilişkilerini kesmişlerdir Ve bu egemen tağutî düzenden kurtulmanın mücadelesini vermektedirler İslâm düşmanlarıyla asla uyuşmamışlar Ne yerli tağutlarla, ne de onların emir aldıkları tağutlar ile!
Tevhid demiş, iman demiş, İslâm demiş, Kur'ân ve Sünnet demişBöyle inanmış, böyle amel etmeye gayret etmişlerdir!
Egemen tağutlar tarafından işgal edilip şirk ve küfürle yönetilen İslâm topraklarında yaşayan bu insan tiplerini gündeme getirdik ki kişi, kendisini tanısın ve hangi safta bulunduğunun farkına varsın Safların netleşmesi, Önderimiz Rasulullah ( sas)'in emrine itaat konusunu da netleştirecektir
Acz ve fücûr arasında seçime zorlananlar, fücûru, acze tercih ederken, hangi anlayışın ve hangi cephenin insanıdır, net olarak anlaşılsın! Ve yine önderi Rasulullah ( sas)'in emrine itaat ederek, böyle bir seçime zorlananlar, aczi, fücûra tercih ederken, hangi anlayışın ve hangi cephenin insanıdır, net olarak anlaşılsın! Ve yine önderi Rasulullah (sas)'in emrine itaat ederek, böyle bir seçime zorlananlar, aczi, fücûra tercih ederken, hangi cephede yer aldıkları belli olsun
Egemen tağutların yönetiminde, ben Müslümanımdiyenlere, böyle bir düzende rahat yaşamak ve egemen tağutlara uzlaşmak şartı ile çeşitli imkânlar sunulmaktadır Bu imkânlar ve yetkiler elde edildiği takdirde, hem kendisi, hem de yakınları rahat edecekler Fakat bu imkân ve yetkileri elde edebilmek için, gerek akîdeden, gerekse amellerden taviz verilmelidir!
Egemen tağutlar, insanları kendilerine benzetmeden, Allah'ın tayin ettiği haram sınırlarını çiğnemeden, akîdesine ve salih amellerine ters düşmeden hiç kimseye herhangi bir yetki vermemekte ve herhangi bir imkânı sunmamaktadır
Rabbimiz Allah Teâlâ, şirk ve küfür cephesindeki tek millet olan küfür milletinin değişmez karakterini şöyle beyan buyurmaktadır:
Onlar, senin kendilerine yaranmanı (uzlaşmanı) arzu ettiler O zaman onlar da, sana yaranıpuzlaşacaklardı(22)
Onlar neredeyse, sana vahyettiğimizden başkasını bize karşı düzüp uydurman için seni fitneye düşüreceklerdi O zaman seni, dost edineceklerdi(23)
Sen, onların dinlerine uymadıkça, yahudî ve hristiyanlar senden kesinlikle hoşnud olmazlar(24)
Küfür ve şirk milletinin temsilcisi olan egemen tağutlar, ben Müslümanımdiyenlerden istedikleri tavizi almadıkça ve arzu ettikleri seviyede olmadıkça, kesinlikle ne bir imkân, ne de bir yetki verirler Ancak ben Müslümanımdiyenleri, iki defa zillete düşürdükten ve anlara tamamen egemen olduktan sonra, kendi yasalarına itaatkâr bir tip hâline getirdikten sonra bir imkân ve bir yetki verirler İşte böyle bir zilletten, tağutu kısmen veya tamamen, ya itikaden, ya da amelen kabul edip itaat edenler, fücûru, acze tercih edenlerdir Dolayısıyla Rasulullah ( sas)'in emrini dinlememiş, zilleti, izzete tercih etmişlerdir Çünkü egemen tağutlarla beraber olmak, onlarla uzlaşmak ve onların hükümlerine göre mesâî harcamak Allah'a isyan edip günah işlemekten başka bir şey değildir!
Yegâne önderimiz Rasulullah (sas)'in emrine tan teslim olaqn muvahhid mü'minler, egemen tağutlar tarafından acz ve fücûr arasında tercihe zorlanacak olurlarsa, Rasulullah (sas)'in emrine itaat ederek, aczi, fücûra tercih ederler Dünyevî imkân, makam, mevki, yetki ve rahatlık için fücûru tercih edip Allah'a isyan edenlerden olmamak için bütün gayretlerini gündeme getirir, var güçlerince çalışırlar
Âcizliği tercih etmek demek, egemen tağutlarının zulümlerine karşı elikolu bağlı durmak demek değildir Fücûru tercih etmediğinden dolayı, bazı imkânlardan mahrum bırakıldıkları için, fücûru tercih edip o imkânlara kavuşanlara göre bir âcizlik hâli sergilenmektedir Yoksa muvahhid mü'minler, İslâm toprakları işgal dilip, küfürün veşirkin egemen, İslâm'ın mahkum kılındığı, böylece tağutlar hakim, mü'min müslümanların mahkum edildiği bir durumda nasıl davranacaklarını biliyorlardır Onların, İslâm'ın hükümleri gereği ve imkânları nisbetinde hareket etmeleri, kendilerini âcizlikten kurtarır, zilletten izzete yükseltir
Allâme İbn Abidîn (rha)'in:
İnsanın mutmain olduğu, kabul edebileceği görüş de bu olsa gerekir Bu görüş istikametinde amel edilmelidir!dediği görüş ile amel edilip gereği yapılmalıdır
Allâme İbn Abidîn ( rha)'ın vurguladığı görüş şudur:
O bölgelerde, gayrı Müslimler hakim olmuşlar, müslümanlar bir bakıma azınlıkta kalmışlar veya müslümanlar mahkum, gayrı Müslimler hakim durumdadır
Bu durumda ne yapılmalıdır?
Gerekli olan, müslümanların kendi aralarında birine bu görevi vermeleridir Onda ittifak etmeleri vacibdir Onu, kendilerine idareci olarak seçerler O da, kadı tayin eder Böylece kendi aralarında vuku bulan hadiselerin yargı organlarına aktarılması sağlanmış olur Yine buralarda kendilerine Cuma namazı kıldıracak bir imam da nasbederler(25)
Egemen tağutlara itaatı reddererek, aczi, fücûra tercih ettiği için, toplumsal bir çok imkânlardan mahrum bırakılan muvahhid mü'min müslümanlara, her türlü imkânı yaratan ve dilediğine veren Âlemlerin Rabbi Allah'dan müjde var! Bu müjde, aczi fücûra, izzeti zillete tercih edenleriçindir!
Şöyle buyuruyor Rabbimiz Allah:
Kim Allah'dan korkup sakınırsa, (Allah) ona bir çıkış yolu gösterir
Ve onu, hesaba katmadığı bir yönden rızıklandırır Kim de Allah'a tevekkül ederse, O, ona yeter Elbette Allah, kendi emrini yerine getirip gerçekleştirendir Allah, her şey için bir ölçü kılmıştır(26)
Sizin üzerinize öyle bir zaman gelecek ki kişi, acz ve fücûr arasında seçime zorlanacak Kim bu zamana ulaşırsa aczi, fücûra tercih etsin!(1)
Merhamet olunmuş ümmetine karşı çok tutkun, onlara pek düşkün, sıkıntıya uğramaları gücüne giden, mü'minlere şefkatli ve esirgeyici olan(2) Önderimiz Rasulullah (sas), aralarında yaşadığı müddetçe onları uyarmış, hidayetlerine vesile olmuş, en doğru yolu göstermiş, o yolda dosdoğru gitmelerini sağlamıştır Kendisinin vefatından sonra, Ümmetinin karşılaşacağı olaylara karşı da kendilerini uyarıp nasıl davranmalarının gereğini de öğretmiştir
Ebu Hüreyre (ra)'ın rivayet ettiği hadiste Rasulullah (sas), kendisinden sonraki zamanlarda ümmetinin ferdleri, âciz bırakılmak ile fücûr işlemek arasında tercihe zorlanacaklardır Böyle bir zorlanma karşısında aczi, fücûra tercih etsin emrini veriyor
Mucize sahibi, son Nebî ve son Rasul Rasulullah Muhammed (sas), gaybı bilen Rabbi Allah Teâlâ tarafından kendisine bildirilen geleceğe dair haberi ümmetine iletiyor ve nasıl davranmalarının gereğine kendilerine haber veriyor Rasulullah ( sas)'in geleceğe dair vermiş olduğu bu haber, gaybı bilen Âlemlerin Rabbi Allah Teâlâ'nın kendisine bildirdiği bir hakikattır Çünkü Rasulullah (sas), hevâsından konuşmaz!
Yegâne Rabbimiz Allah şöyle buyurur:
O, herâdan (Kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz
O (söyledikleri) yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir(3)
Muvahhidlerin ve Muttakîlerin imamı Rasulullah (sas), her hâlinde hak olanı, doğru olanı, hayırlı ve güzel olanı yapıyor, gösteriyor ve söylüyordu O ( sas), her ne söylemiş ise, hak, doğru, hayırlı ve güzeldir
Abdullah b Amr (ra) anlatıyor:
Ben, muhafaza etmek düşüncesiyle Rasulullah (sas)'den işittiklerimin hepsini yazıyordum Kureyş (Kabilesinden bazı müslümanlar):
Rasulullah (sas), öfkeli hâlinde de, sakin hâlinde de konuşan bir insan iken sen, O'ndan duyduğunu yazıyor musun? diyerek beni, bundan men'ettiler
Ben de yazmaktan vazgeçtim ve bu durumu, Rasulullah ( sas)'e anlattım
(Rasulullah) parmağıyla ağzına işaret ederek:
Sen, yaz! Varlığım elinde olan Allah'a yemin olsun ki bundan, haktan başkası çıkmaz!buyurdu (4)
Mücahidlerin imamı Rasulullah ( sas), hakdan başkasını konuşmaz!
Ebu Hüreyre (ra) anlatıyor:
Ya Rasulullah, işte sen, bizimle şakalaşıyorsun! dediler
Rasulullah (sas):
Ben yalnız hakkı söylüyorum!buyurdu(5)
Hakdan başka bir şey söylemeyen ve dosdoğru olanı, emrolunduğu gibi dosdoğru buyuran Rasulullah (sas), Vasat Ümmetinin gelecek zamanlarda, otorite sahibi zalimler tarafından acz ve fücûr arasında seçilme zorlanacaklarını bildiği için:
Kim bu zamana ulaşırsa aczi, fücûra tercih etsin!buyuruyor
Böyle buyuran önderimiz Rasulullah (sas)'e itaat etmek, her muvahhid mü'minin imanî vazifesidir Rasulullah (sas)'e itaat, Allah!a itaattir O'na itaat, Allah Teâlâ'nın emridir
Ey iman edenler, Allah'a itaat edin, Rasulüne itaat edin(6)
Kim Rasule itaat ederse, gerçekte Allah'a itaat etmiş olur(7)
Allah ve Rasulü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur Kim Allah ve Rasulüne isyan ederse, artık gerçekten O, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır(8)
Yegâne önderimiz Rasulullah (sas), yapın veya yapmayındiye emir buyurduğu zaman, her mü'min müslümanın, İşittik ve itaat ettikdemesi(9) ve itaat etmesi gerekir
Rasulullah ( sas), ancak itaat edilmek üzere söz söyler, emreder veya nehyeder O'nun sözlerini, emir ve nehyini duyan her mü'min müslüman itaat etmekle mükelleftir
Abdullah İbn Abbas (ranhuma) şöyle demiş:
Rasulullah'dan başka herkesin ilminden alınanı olur! (10)
Vasat Ümmetin mutlak müctehid ulemâsından İmam Malik (rha) ise, şöyle der:
Rasulullah ( sas) müstesnâ, herkesin sözü kabul ve reddedilebilir!(11)
Rasulullah (sas)'in ilmi ve sözü, hiçbir şeyi terk edilmeden alınır ve itaat edilerek uygulanır!
Kendisine itaat edilen ve sözleri işitildikten sonra tereddüdsüz kabul edilen Rasulullah ( sas ), egemen güçler tarafından acz ve fücûr arasında tercihe zorlanan muvahhid mü'min müslüman kişinin, aczi, fücûra tercih etmesini emir buyurmaktadır!
Âciz: Eli ermez, beceriksiz, kabiliyetsiz, zayıf, güçsüz demektir(12) Âcizlik, güç sahibi olan egemen tarafından elikolu bağlı bırakılmak hâlidir
Fücûr kelimesi, Seyyid Şerif Cürcânî (rha) tarafından şu şekilde açıklanmaktadır:
Nefis için hasıl olan bir durumdur ki, onunla şeriat ve mürüvvete aykırı bir takım işlere girişilir(13)
Fücûrkelimesini açıklayan Rağıb elIsfahânî ( rha):
Diyanet perdesinin yırtılmasıdırDer(14)
Tariflerden anlaşıldığı gibi fücûr, Âlemlerin Rabbi Allah tarafından tayin buyrulmuş olan haram sınırını aşmak, günah işlemek ve ahlâken bozulmak demektir Fâcir, günahkâr, Allah Teâlâ'nın koymuş olduğu haram sınırları çiğneyen, haddini aşan, kulluk görevlerini gereği gibi yerine getirmediği gibi, Rabbi Allah'a karşı gelip isyan hâlinde olan bir durum sergilemektedir Fısk ve Fücûr, böyle bir insanın en tabiî hâli hâline gelmiştir Bu isyan hâline öyle bir kapılmış ki, tevbe edip günahlardan vazgeçmek hatırına gelmediği gibi, kendisine nasihat ederek tevbe etmesini tavsiyede bulunanlara karşı da sert tapkili olmaya kalkışır Harama dalmayı, günah işlemeyi, haram sınırları aşmayı, bir çağdaşlık ve bir medenî olmak olarak değerlendirir
İnsanoğlunun en büyük ve baş düşmanı şeytan da insanın bu günahkâr hâlini kendisine çok güzel olarak gösterir, isyanını kendince haklı hâle getirir Hattâ zaman zaman işlenen bu günahlara, masum kılıflar giydirir, haklı sebebler ortaya kor ve işlenen günahların günah olmadığını, aksine zaruretten dolayı böyle davrandığını telkin edip söyletir Yapılan bunca haksızlıkları ve zulümleri, haklı çıkarmak için naklî ve aklî deliller de gündeme getirerek savunmaya çalışır Naklî delilleri çarpıtarak ve aklî delilleri sündürerek, yapılan zulmü haklı çıkarmaya gayret eder Böylece fücûru, acze tercih etmek zorunda kaldığını haklı sebeblere bağlayarak kendisini temize çıkarıp haklı olduğunu ve herhangi bir hatâ işlemediğini, aksine böyle bir yolu tercih ederken niyetinin iyi olduğunu dolayısıyla böyle bir amelden sevab beklediğini ilân eder
Hicrî onbeşinci asrın ilk yarısında egemen zalim tağutların işgali altındaki İslâm topraklarına ibret nazarıyla ve Allah'ın nûruyla bakan mü'minin firasetiyle (15) bakıldığında, karşımıza çıkan manzara çok korkunçtur Bu korkunç manzaranın ortaya çıkışı, bir yanda egemen zalim tağutların zulmü, baskısı ve işkencesiyle gerçekleşirken, diğer yanda mensubu bulunduklarını iddia ettikleri yegân hayat nizamı İslâmı yanlış anlayıp yanlış yorumlayan müslüman olduklarını beyan eden kitlelerin tavırlarıyla da ortaya çıkmaktadır
Bu kitleler, acz ile fücûr arasında şeçime zorlandıklarında, önderleri Rasulullah (sas)'in, aczi, fücûra tercih edin!emrinin aksine fücûru, acze tercih etmektedirler Böyle bir tercih, içine düştükleri zilleti kat üste kat hâline getirmekte, zindan olan dünya hayatını zindan içinde zindana çevirmektedir Bu kitleler, Allah ve Rasulü ( sas)'in kendilerine vermiş olduğu birleşin, beraber olun, bir araya gelin, Tevhid üzere vahdet oluşturun, kardeşler olarak hep beraber Allah'ın ipine yani hayat kitabı Kur'ânı Kerim'e sımsıkı sarılan, Allah'ın kitabına sımsıkı sarıldığınız gibi, Rasulünün sünneti'ne de sımsıkı sarılıngibi emirleri bir yana bırakmış, kendi menfaat ve maslahatlarına uygun davranışlarda bulunmaktadırlar Esaret altında ve egemen tağutların baskıcı düzenlerinde zillet içinde yaşarken nasıl rahat yaşarızanlayışıyla hareket etmekte ve egemen düzene ayak uydurmaktadırlar
Şirk ve küfür ile egemen olan tağutlar, egemenlikleri altında bulunan işgal ettikleri İslâm topraklarında şirki ve küfrü egemen etmiş, sosyal yapıyı şirk ve küfür üzere kurmuşlardır Onların egemenliklerinde iki tip insan var: Vatandaş ve Müslüman!
Vatandaş ve müslüman tipi, birbirinden tamamen ayrı tiplerdirBu iki tip insanın, ilâh ve rab anlayışları tabi kıldıkları kitab anlayışları, hayat düzeni olarak benimsedikleri düzen ve hayatlarında örnek edindikleri önder anlayışları tamamen farklıdır
Tağutî düzenlerde vatandaş tipinin ilâh ve rabbi, parlamentodur Vatandaşın hayatını düzenleyen, emr ve nehyeden, yasak ve serbest sınırlarını çizen, yani helâl ve haram hududlarını koyan parlamentosudur Çünkü yasama hakkını parlamentoya vermişler ve parlamenterler, kendilerine yasama hakkını verenler adına bu yetkilerini kullanmaktadırlar Ülke ve toplum üzerine egemen olan parlamento yetkilileri olan parlamenterler, egemenliğin kayıtsızşartsız kendilerinin olduğu söylenen vatandaşlar adına yasa yapar ve yürütmeyi gerçekleştirirler
İnsanlık tarihi boyunca şirk cephesinde yer alan insanların ilahlık ve rablık anlayışları, yasama hakkının kendilerine verildiği krallar, imparatorlar, melikler, sultanlar, Fir'avnlar, Nemrudlar, diktatörler ve parlamenterlere kayıtsızşartsız itaat etmek olmuştur Bir kralın, bir imparatorun, ya da bir diktatörün tek başına gerçekleştirdiği egemenlik hakkını, daha sonraları belli sayıda parlamenterler, yerine getirmiştir
Vatandaşın hayat kitabı, parlamentonun tasdik edip düzenlediği temel yasa kitabıdır Vatandaş, O kitabı, hayat kitabı olarak benimsemiş ve hayatını ona göre düzenlemeye çalışmıştır
Vatandaşın hayat düzeni, mevcud Tağutî düzendir Bu düzeni, bir din anlayışıyla benimsemiş, onun uğrunda canını ve malını ortaya koymuştur Böyle bir anlayışı olduğu için, Kafirun Sûresinde:
Sizin dininiz size, benim dinim bana(16) buyrulmuştur
Ve vatandaşın hayat önderi, benimsemiş olduğu tağutî düzenin kurucusu olan kişi, yada kişilerdir
İşgal edilen İslâm topraklarında egemen anlayış, vatandaşlık anlayışıdır!
Tağutların zulmü altında esaret hayatını devam ettiren Müslümantipine gelince:
Müslümanın ilâhı ve Rabbi, Âlemlerin Rabbi Allah Teâlâ'dır Hayat Kitabı, Kur'ânı Kerim, hayat nizamı, yani dini, İslâm ve hayat önderi, Rasulullah Muhammed ( sas)'dir
Müslümanların cephesinde iki ana görüş gündeme gelmiştir Görüşlerden biri, işgal edilmiş ve egemen zalim tağutlar tarafından yönetilen, şirkin hakim olduğu bir toplumda nasıl rahat yaşayabilirim görüşüdür Mevcud egemen düzene karşı koyamayacaklarını, düzeni değiştirmeye güçlerinin yetmediğini gündeme getirmekte ve tağutî düzenin egemenliğinde rahat bir dünya hayatı yaşamanın yollarını araştırmaktadırlar Bu anlayışta olanlar, akîdelerini, amellerini, ekonomik ve siyasî görüşlerini buna göre düzenlemekte, kendilerine rahatlık sağlayacak olanlarla beraber olmaktadırlar Onlar bu tavırlarıyla, vatandaş tipine yaklaşmakta, zaman zaman örtüşüp aynîleşmektedirler
Diğer bir görüş ise, işgalci zalim tağutî güçlere karşı İslâmî tavrını ortaya koyan, Tevhidi dünya görüşüne sahib ve tağutî düzen bana aid değil, olamaz da O hâlde ben, bu şirk düzenini nasıl değiştirebilirimanlayışı ile hareket etmektedir
Sizin dininiz size, benim dinim banahakikatını net bir tavır ile gündeme getiren bu görüşün sahibleri olan muvahhid mü'min müslümanlar, Rabbleri Allah'ın:
Mü'minler, mü'minleri bırakıp da kâfirleri velîler edinmesinler(17)
Ey iman edenler, Yahudî ve hristiyanları velîler edinmeyin(18) emirlerine tam teslimiyetle iman edip itaat eylemişlerdir
Artık kim tağutu inkâr (redd) ederek Allah'a inanırsa, O, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır, bunun kopması yoktur Allah, işitendir, bilendir(19) ayeti kerimenin emrettiğini yerine getirmiş ve tağuttan tamamen uzaklaşmışlardır
Bu muvahhid mü'min müslümanlar, birbirlerinin kardeşi (20) ve velîsi olmuş,(21) egemen tağutî düzenden maddî ve manevî tüm ilişkilerini kesmişlerdir Ve bu egemen tağutî düzenden kurtulmanın mücadelesini vermektedirler İslâm düşmanlarıyla asla uyuşmamışlar Ne yerli tağutlarla, ne de onların emir aldıkları tağutlar ile!
Tevhid demiş, iman demiş, İslâm demiş, Kur'ân ve Sünnet demişBöyle inanmış, böyle amel etmeye gayret etmişlerdir!
Egemen tağutlar tarafından işgal edilip şirk ve küfürle yönetilen İslâm topraklarında yaşayan bu insan tiplerini gündeme getirdik ki kişi, kendisini tanısın ve hangi safta bulunduğunun farkına varsın Safların netleşmesi, Önderimiz Rasulullah ( sas)'in emrine itaat konusunu da netleştirecektir
Acz ve fücûr arasında seçime zorlananlar, fücûru, acze tercih ederken, hangi anlayışın ve hangi cephenin insanıdır, net olarak anlaşılsın! Ve yine önderi Rasulullah ( sas)'in emrine itaat ederek, böyle bir seçime zorlananlar, aczi, fücûra tercih ederken, hangi anlayışın ve hangi cephenin insanıdır, net olarak anlaşılsın! Ve yine önderi Rasulullah (sas)'in emrine itaat ederek, böyle bir seçime zorlananlar, aczi, fücûra tercih ederken, hangi cephede yer aldıkları belli olsun
Egemen tağutların yönetiminde, ben Müslümanımdiyenlere, böyle bir düzende rahat yaşamak ve egemen tağutlara uzlaşmak şartı ile çeşitli imkânlar sunulmaktadır Bu imkânlar ve yetkiler elde edildiği takdirde, hem kendisi, hem de yakınları rahat edecekler Fakat bu imkân ve yetkileri elde edebilmek için, gerek akîdeden, gerekse amellerden taviz verilmelidir!
Egemen tağutlar, insanları kendilerine benzetmeden, Allah'ın tayin ettiği haram sınırlarını çiğnemeden, akîdesine ve salih amellerine ters düşmeden hiç kimseye herhangi bir yetki vermemekte ve herhangi bir imkânı sunmamaktadır
Rabbimiz Allah Teâlâ, şirk ve küfür cephesindeki tek millet olan küfür milletinin değişmez karakterini şöyle beyan buyurmaktadır:
Onlar, senin kendilerine yaranmanı (uzlaşmanı) arzu ettiler O zaman onlar da, sana yaranıpuzlaşacaklardı(22)
Onlar neredeyse, sana vahyettiğimizden başkasını bize karşı düzüp uydurman için seni fitneye düşüreceklerdi O zaman seni, dost edineceklerdi(23)
Sen, onların dinlerine uymadıkça, yahudî ve hristiyanlar senden kesinlikle hoşnud olmazlar(24)
Küfür ve şirk milletinin temsilcisi olan egemen tağutlar, ben Müslümanımdiyenlerden istedikleri tavizi almadıkça ve arzu ettikleri seviyede olmadıkça, kesinlikle ne bir imkân, ne de bir yetki verirler Ancak ben Müslümanımdiyenleri, iki defa zillete düşürdükten ve anlara tamamen egemen olduktan sonra, kendi yasalarına itaatkâr bir tip hâline getirdikten sonra bir imkân ve bir yetki verirler İşte böyle bir zilletten, tağutu kısmen veya tamamen, ya itikaden, ya da amelen kabul edip itaat edenler, fücûru, acze tercih edenlerdir Dolayısıyla Rasulullah ( sas)'in emrini dinlememiş, zilleti, izzete tercih etmişlerdir Çünkü egemen tağutlarla beraber olmak, onlarla uzlaşmak ve onların hükümlerine göre mesâî harcamak Allah'a isyan edip günah işlemekten başka bir şey değildir!
Yegâne önderimiz Rasulullah (sas)'in emrine tan teslim olaqn muvahhid mü'minler, egemen tağutlar tarafından acz ve fücûr arasında tercihe zorlanacak olurlarsa, Rasulullah (sas)'in emrine itaat ederek, aczi, fücûra tercih ederler Dünyevî imkân, makam, mevki, yetki ve rahatlık için fücûru tercih edip Allah'a isyan edenlerden olmamak için bütün gayretlerini gündeme getirir, var güçlerince çalışırlar
Âcizliği tercih etmek demek, egemen tağutlarının zulümlerine karşı elikolu bağlı durmak demek değildir Fücûru tercih etmediğinden dolayı, bazı imkânlardan mahrum bırakıldıkları için, fücûru tercih edip o imkânlara kavuşanlara göre bir âcizlik hâli sergilenmektedir Yoksa muvahhid mü'minler, İslâm toprakları işgal dilip, küfürün veşirkin egemen, İslâm'ın mahkum kılındığı, böylece tağutlar hakim, mü'min müslümanların mahkum edildiği bir durumda nasıl davranacaklarını biliyorlardır Onların, İslâm'ın hükümleri gereği ve imkânları nisbetinde hareket etmeleri, kendilerini âcizlikten kurtarır, zilletten izzete yükseltir
Allâme İbn Abidîn (rha)'in:
İnsanın mutmain olduğu, kabul edebileceği görüş de bu olsa gerekir Bu görüş istikametinde amel edilmelidir!dediği görüş ile amel edilip gereği yapılmalıdır
Allâme İbn Abidîn ( rha)'ın vurguladığı görüş şudur:
O bölgelerde, gayrı Müslimler hakim olmuşlar, müslümanlar bir bakıma azınlıkta kalmışlar veya müslümanlar mahkum, gayrı Müslimler hakim durumdadır
Bu durumda ne yapılmalıdır?
Gerekli olan, müslümanların kendi aralarında birine bu görevi vermeleridir Onda ittifak etmeleri vacibdir Onu, kendilerine idareci olarak seçerler O da, kadı tayin eder Böylece kendi aralarında vuku bulan hadiselerin yargı organlarına aktarılması sağlanmış olur Yine buralarda kendilerine Cuma namazı kıldıracak bir imam da nasbederler(25)
Egemen tağutlara itaatı reddererek, aczi, fücûra tercih ettiği için, toplumsal bir çok imkânlardan mahrum bırakılan muvahhid mü'min müslümanlara, her türlü imkânı yaratan ve dilediğine veren Âlemlerin Rabbi Allah'dan müjde var! Bu müjde, aczi fücûra, izzeti zillete tercih edenleriçindir!
Şöyle buyuruyor Rabbimiz Allah:
Kim Allah'dan korkup sakınırsa, (Allah) ona bir çıkış yolu gösterir
Ve onu, hesaba katmadığı bir yönden rızıklandırır Kim de Allah'a tevekkül ederse, O, ona yeter Elbette Allah, kendi emrini yerine getirip gerçekleştirendir Allah, her şey için bir ölçü kılmıştır(26)