Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Japonya Havayolları’nın 123 Sefer Sayılı Uçuşu

Japonya Havayolları’nın 123 Sefer Sayılı Uçuşu
0
291

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
13 Ağustos 1985 tarihinde, Japonya Havayollarına ait bir Boeing 747 Osutaka Dağına çarparak infilak etti Mürettebat dahil 520 kişi yaşamını yitirirken kazadan sadece 4 kişi kurtuldu Düşen uçak Amerikada üretildiği için soruşturmaya Ulusal Taşımacılık Güvenlik Kuruluda dahil oldu
Kazadan hemen sonra uzmanlar ihtiyaçları olan yardımı amatör bir fotoğrafçıdan buldular, 747’nin kazadan dakikalar önce çekilmiş bir fotoğrafı ele geçirildi Fotoğraf uçağın kuyruk kanatçığı olmadan uçtuğunu ortaya çıkarıyordu Kuyruk kanatçığı, bünyesinde dümen ve hidrolik sıvı taşıyan bazı tüpler barındırır Peki bu kanatçığın kopmasına nasıl bir güç neden olmuş olabilir? 747nin bakım onarım kayıtlarını inceleyen yetkililer uçağın 7 yıl önce gerçekleştirdiği bir iniş sırasında burun kısmının fazla yüksekte kaldığını öğreniyor bunun sonucunda kuyruk kısmı yere çarpıp büyük ölçüde hasar görmüş Kazadan sonra basınç bölmesi dahil uçağın kuyruk kısmı tamamen yenilenmiş Japan Havayolları yetkilileri yenileme çalışmasında yardım etmesi için Boeing firmasından uzman bir ekip göndermesini istemiş
Hesaplarda olmayan bu kazanın ardından, uçak adeta yenilenmiş ve sonra ki 7 yıl boyunca sorunsuz olarak uçuşa devam etmiştir Ancak, kazayı soruşturan yetkililer için basınç bölmesi baş şüphelilerden biriydi Soruşturma sırasında uzman Ron Schleede basınç bölmesine 7 yıl önce eklenen bir parçaya ulaşıldı 123 sefer sayılı uçuşun gizemi o anda çözüldü 747 hatalı bir tamirat yüzünden düşmüş, tamirat tam olarak yapılmamış ek parçayı tutan yalnızca tek bir perçin sırası varmış ancak böylesine önemli bir parçada en az iki sıra perçin kullanılması gerekirdi Eklenen panelin tek sıra perçinle tutturulması nedeniyle 7 yıl boyunca böylesine bir felaket her an gerçekleşebilirdi Özellikle de böylesine yoğun bir uçak söz konusuysa, bu uçak Japonyada ki iç hat seferlerinde kullanılıyordu Pek çok 747’nin aksine bu uçak gerçekleştirdiği onlarca kısa uçuşta pek çok defa iniş kalkışta bulunmuş Bu da 747’nin kullanım oranı yüksek bir uçak olduğunu gösteriyor 747’lerde ki kabin her an basınç altında tutulur ancak kuyruk için aynı şey söylenemez Uçuş sırasında kabinde oluşan hava basıncı, yenilenen kuyruk bölümüne doğru baskı uygular Yaklaşık 12 bin iniş kalkışın ardından tam olarak tamir edilmemiş, bu parça baskıya daha fazla dayanamaz, yüksek basınçlı hava içi boş olan kuyruk kanatçığını havaya uçurur Kanatçığı kaybetmek, uçakta ki hidrolik sisteminin bozulmasına neden olur 747’lerde sistemleri çalıştırmak için 4 ana hidrolik sistem kullanılır yani 4 kademeli bir koruma söz konusu ancak ne yazık ki bu dört sistem kanatçığın ana giriş bölümünde birleşir ve bu noktada oluşan herhangi bir hasar 4 hidrolik sistemini de etkiler ve uçakta ki tüm hidrolik kontrol kaybolabilir

Uçuş ekibi, yalnızca itici motorları kullanarak uçağı 30 dakika boyunca havada tutmayı başarıyor, bu bir arabayı direksiyon ya da frenler olmadan yalnızca gaz pedalıyla kontrol etmekle eşdeğerdir Pilotların tüm çabalarına rağmen ne yazık ki bu baştan kaybedilmiş bir savaştır Tüm bu ölümle yıkımın tek nedeni ihmal edilen o tek sıra perçin, peki bu gövde üzerinde ki zayıflık nasıl oldu da 7 yıl boyunca yapılan düzenli denetimlerde fark edilmedi? Kuyruk bölümü ve söz konusu bağlantı noktasında genellikle görsel bir denetim uygulanırdı ancak detaylı kontrollerde yalıtım malzemesi sökülür basınç bölmesi dahil her şey çıkarılır ve detaylı bir inceleme başlatılırdı Bu yüzden ilerleyen yıllarda ki kontrollerde, bu hatalı eklenen parça hiçbir zaman fark edilmedi
 

Similar threads

Boeing 777 Boeing 777, Boeing ailesinin en önemli uçaklarından biridir 777 geniş gövdesi ve 2 dev motoruyla denizaşırı ülkelere seyahat etmek isteyen yolcular için üretilmiştir Boeing 777’ler dünyanın en büyük ikizjetleri olarak adlandırılırlar Yolcu kapasiteleri 314 ile 451 arasında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
209
Uçaklar hayatımıza gireli sadece 100 yıldan biraz daha fazla olsa da, sivil havacılık sektörü teknolojinin de gelişmesiyle, hayatımızın vazgeçilmez bir figürü olmuştur Başka bir ifadeyle havacılık isteyin ya da istemeyin bir şekilde sizi içine çekmektedir Özellikle ülke içi ulaşım bir kenara...
Cevaplar
0
Görüntüleme
299
13 Ağustos 1985 tarihinde, Japonya Havayollarına ait bir Boeing 747 Osutaka Dağına carparak infilak etti Murettebat dahil 520 kişi yaşamını yitirirken kazadan sadece 4 kişi kurtuldu Duşen ucak Amerikada uretildiği icin
Cevaplar
0
Görüntüleme
130
Airbus A350 Airbus A350, hem denizaşırı hem kısa mesafeli uçuşlar için üretilmiş ilk uçaktırA350, Airbusın ürettiği geniş gövdeli bir ticari yolcu jetidir Airbus üretime 2010 yılında başlamıştır Uçak A330 gibi çift motorludur Uçağın kanatları karbon fiberden üretilmiştir Yaklaşık olarak 250 ila...
Cevaplar
0
Görüntüleme
248
Havacılık dalında hatayı sıfıra yakın tutabilmek için, yüksek teknolojiye sahip uçaklar, gelişmiş sistemlerle donatılmış havalimanları kullanılıyor. Ayıca kaliteli eğitimler almış, yetenekli çalışanlardan oluşan dinamik bir ortam mevcuttur. Günümüzde, uçuş emniyeti çok yüksek seviyelere...
Cevaplar
0
Görüntüleme
184
858,497Konular
981,948Mesajlar
29,947Kullanıcılar
Pelin06432Son üye
Üst Alt