From Software’in merakla beklenen souls-like cinsindeki yeni oyunu Elden Ring, bugün prestijiyle çıkışını gerçekleştirdi. Fakat doğal ki her büyük oyunun çıkış sürecinde olduğu üzere, bu oyun da basın kuruluşlarına erkenden gönderildi ve bu sayede oyunun basınından pek çok isim, oyunu erkenden deneyim edebildi. Bu isimlerden biri de Jason Schreier idi.
Geçtiğimiz Çarşamba günü ünlü oyun gazetecisi Jason Schreier’ın Elden Ring hakkındaki görüşlerini paylaştığı yazısı Bloomberg’in internet sitesinde yayınlandı. Bununla birlikte Schreier, oyun hakkındaki kanılarını kısaca Twitter hesabı aracılığıyla da paylaştı. Schreier, oyunla ilgili olarak şunları söyledi:
“Elden Ring oynadığım en yeterli oyunlardan biri. Breath of the Wild’ın keyifli merakını Dark Souls’un karmaşık dizaynıyla karıştırıyor. Evvelki From Software oyunlarından daha erişilebilir, lakin yeniden de bir o kadar gergin, cezalandırıcı ve tuhaf. Muazzam bir muvaffakiyet.”
Bununla birlikte oyunu yaklaşık olarak 40 saat oynadığını ve oynamadığı her saat, oyunu oynamak istediğini lisana getiren Jason Schreier, oyunu bilgisayarda oynadığını ve birkaç makûs istikrarsız kare suratı durumuyla karşılaştığını, oyunun birkaç kere çöktüğünü, lakin çoğunlukla uygun çalıştığını tabir etti. Ayrıyeten Schreier, oyunun PlayStation 5 sürümünü de denetim ettiğini ve kendisine nazaran, oyunun PlayStation 5’teki kare suratının stabil olmadığını belirtti.
Bu ortada Elden Ring incelemeleri birkaç gün evvel yayınlamıştı. Bu sayede oyunun Metacritic skoru da belirli oldu. Oyunun PlayStation 5 sürümünün Metacritic ortalaması 97. Xbox Series X ve PC sürümlerinin Metacritic skoru ise 95.