Kaptan pilot Beril Gebeş ve ikinci pilot Melike Kuvvet'in idaresindeki Bombardier Challenger 604 tipi iş jeti, Birleşik Arap Emirlikleri'nden İstanbul'a gelişte 11 Mart 2018 tarihinde İran'da düştü.
Kazada Mina Başaran ile 7 arkadaşının da ortalarında olduğu 11 kişi ömrünü yitirdi.
Kaza sonrası Beril Gebeş dışında, Mina Başaran, Sinem Akay, Burcu Gündoğar Urfalı, Jasmin Baruh Siloni, Liana Hananel, Aslı İzmirli, Ayşe And, Melike Kuvvet ve Eda Uslu'nun cenazeleri ailelerine teslim edilip, son seyahatlerine uğurlandı.
Kazanın üzerinden 16 ay geçmesine karşın kaptan pilot Beril Gebeş'in cenazesi ise hâlâ bulunamadı.
İRAN SİVİL HACILIK KURUMU'NUN EN SON RAPORU DA AÇIKLANMADI
İran Sivil Havacılık Kurumu kazayla ilgili hazırladığı ön raporu daha evvel açıklarken kesin rapordan da haber yok. Açıklanan ön rapor eldeki mevcut datalara nazaran hazırlanırken, ortaya çıkacak yeni datalar ile bulgulara ek yahut değişiklik yapılarak son rapor açıklanacak.
Kazanın ön raporuna göre iki pilot, sürat göstergeleri bilgilerini farklı görüyor. Bu sırada oto pilottan çıkılıyor. Stall, yani havada tutunamayan uçak büyük bir süratle irtifa kaybederek facia meydana geliyor. Uçakta gösterge arızası (göstergenin, uçağın gerçek hızını göstermeyip hatalı hız bilgisi vermesi) meydana geldiği, bu arızanın kaynağı ise şimdi belirlenemediğine de ön raporda yer verilmişti.
Ön rapordaki kokpit kayıtlarında, yolcuların uçaktaki kaygısının pilotlar tarafından giderilmeye çalışılmasından, pilotların arızadan ötürü telaşlarına kadar tüm detaylar vardı.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.