nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Johannes Heinrich Abicht Kimdir
Johannes Heinrich Abicht Biyografi
Kendisi bir Alman düşünürdürVolkstadt ’ta doğmuş, Wilna ’da ölmüştürfelsefe sorunlarına eleştirici bir tutumla çözüm bulmaya, etik ile doğal hukuku bağdaştırmaya çalışmıştır
ilk ve ortaöğrenimim doğduğu yerde, yükseköğrenimini ise Erlangen Üniversitesi ’nde bitirmiştir Önce ilk çağ felsefesiyle ilgilenen Abicht sonradan Kant ve Reinhold ’un görüşlerini benimsemiş ve sonraları onlardan öbür bir yol tutmuştur Abicht, 1796 yılında Berlin Bilimler Akademisi ’nin açtığı bir yarışmaya, LeibnizWolff dönemi Metafizik sorunlarıyla ilgili bir egzersiz ile katılmış ve ödül kazanmıştır
Abicht Erlangen Üniversitesi ’nde felsefe okutmuştur arkadaşı Born ile beraber 17891791 yılları aralarında Kant ’ın felsefesini dağıtım amacını güden “Neues Philosophisches Magazin zur Erlanterung des Kantischen Systems adlı bir dergi çıkarmışlardır Abicht, felsefeye Kant ’ın geliştirdiği sorunlar üzerinde çalışmakla, onlara yeni yorumlar aramakla girmiş, daha sonra bu yorumcu tutumu bırakarak ahlak ve doğal tüze sorunlarını incelemeye yönelmiştir Ona göre doğal hukuk ile ahlak ilkeleri aralarında, köken bakımından temas vardır Ahlakın değişmeyen, genel geçerlik taşıyan ilkeleri yalnız duyu verilerinden kaynaklanan bir Bilginin ürünü değildir Birtakım deney öncesi düzenleyici ilkeler de vardır Bir data varlığı olan insan, doğal olarak, özgürdür
Onun uyması gereken kurallar dışa dayalı Zihin ilkeleridir Bilginin iki kaynağı vardır: Biri duyularla sağlanan ilk verilerdir Bu veriler kavrama gücünde işlenir, yeni biçimler kazanarak bilgiye dönüşür Öbür kaynak ise düşünme yeteneğidir Bu yetenekte, deney öncesi, birtakım ilkeler vardır
Deney bilgisi, duyu verilerinin bu ilkelere tarafından düzenlenip biçimlenmesiyle geçerlik kazanır Zihin, tek yol gösterici, denetleyici, düzenleyici yetenektir, hak gücünün kaynağıdır böylece tüm davranışların düşünce ilkelerine uyması gerekir Ahlaklı olmak düşünce ilkelerine göre davranmaktır Abicht istenç, doğal hukuk, mantık, ahlak, data, metafizik konularında çalışmıştır Tüm bu yapıtlarında, tenkitçi bir yöntemin uygulandığı görülür
Onun felsefe alanında başlıca özelliği de sorunların çözümünde eleştiriye yük vermesidir *
Johannes Heinrich Abicht Biyografi
Kendisi bir Alman düşünürdürVolkstadt ’ta doğmuş, Wilna ’da ölmüştürfelsefe sorunlarına eleştirici bir tutumla çözüm bulmaya, etik ile doğal hukuku bağdaştırmaya çalışmıştır
ilk ve ortaöğrenimim doğduğu yerde, yükseköğrenimini ise Erlangen Üniversitesi ’nde bitirmiştir Önce ilk çağ felsefesiyle ilgilenen Abicht sonradan Kant ve Reinhold ’un görüşlerini benimsemiş ve sonraları onlardan öbür bir yol tutmuştur Abicht, 1796 yılında Berlin Bilimler Akademisi ’nin açtığı bir yarışmaya, LeibnizWolff dönemi Metafizik sorunlarıyla ilgili bir egzersiz ile katılmış ve ödül kazanmıştır
Abicht Erlangen Üniversitesi ’nde felsefe okutmuştur arkadaşı Born ile beraber 17891791 yılları aralarında Kant ’ın felsefesini dağıtım amacını güden “Neues Philosophisches Magazin zur Erlanterung des Kantischen Systems adlı bir dergi çıkarmışlardır Abicht, felsefeye Kant ’ın geliştirdiği sorunlar üzerinde çalışmakla, onlara yeni yorumlar aramakla girmiş, daha sonra bu yorumcu tutumu bırakarak ahlak ve doğal tüze sorunlarını incelemeye yönelmiştir Ona göre doğal hukuk ile ahlak ilkeleri aralarında, köken bakımından temas vardır Ahlakın değişmeyen, genel geçerlik taşıyan ilkeleri yalnız duyu verilerinden kaynaklanan bir Bilginin ürünü değildir Birtakım deney öncesi düzenleyici ilkeler de vardır Bir data varlığı olan insan, doğal olarak, özgürdür
Onun uyması gereken kurallar dışa dayalı Zihin ilkeleridir Bilginin iki kaynağı vardır: Biri duyularla sağlanan ilk verilerdir Bu veriler kavrama gücünde işlenir, yeni biçimler kazanarak bilgiye dönüşür Öbür kaynak ise düşünme yeteneğidir Bu yetenekte, deney öncesi, birtakım ilkeler vardır
Deney bilgisi, duyu verilerinin bu ilkelere tarafından düzenlenip biçimlenmesiyle geçerlik kazanır Zihin, tek yol gösterici, denetleyici, düzenleyici yetenektir, hak gücünün kaynağıdır böylece tüm davranışların düşünce ilkelerine uyması gerekir Ahlaklı olmak düşünce ilkelerine göre davranmaktır Abicht istenç, doğal hukuk, mantık, ahlak, data, metafizik konularında çalışmıştır Tüm bu yapıtlarında, tenkitçi bir yöntemin uygulandığı görülür
Onun felsefe alanında başlıca özelliği de sorunların çözümünde eleştiriye yük vermesidir *