K-pop hayranları yakında paralarını harcayacak daha resmi eserlere sahip olabilir, zira Güney Kore’nin cümbüş sanayisi, NFT’ler ve metaverse’i kucaklamayı planlıyor.
Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi Twitter ve Telegram kanalımızdan takip edebilirsiniz.
NFT ve metaverse yarışına katılma kelamı veren en yeni K-pop yetenek ajanslarından biri, Jo Kwon, BTOB, PENTAGON, CLC ve (G)I-DLE üzere tanınan sanatkarları ve kümeleri yöneten Cube Entertainment. Kasım ayında, Kosdaq listesinde yer alan şirket, bir müzik metaverse oluşturmaya ve NFT yayınlamaya adanmış bir ortak teşebbüs oluşturmak için Animoca Brands ile birlikte çalıştı.
Cube CEO’su Ahn Woo-Hyung, Forkast.News ile yaptığı röportajda, yeni teknolojiye yatırım yapmak kelam konusu olduğunda sonun olmadığını söyledi:
“Yatırım konusunda hakikaten bir üst hududumuz yok. Cube yatırımında nitekim bir üst hudut yok zira Cube sanatkarlarının ve üyelerinin bu alanda yeni tecrübe ve yeni paha yaratmada rol oynaması gerektiğine dair bir gaye hissine sahibiz.”
Ahn, şirketin geçen yıldan bu yana NFT’leri ve akabinde metaverse’i incelemek için özel bir grup oluşturduğunu ve bunun üzerine çok fazla çalışmaya devam ettiğini ekledi. Ahn, yaklaşan projeler hakkında çok fazla detay paylaşamayacağını söyledi:
“Size söyleyebileceğim şey, müziğin merkezde olacağı ve sanatkarların portreleri ve görüntülerinin eğlenceli ve yaratıcı yeni teşebbüslerde kullanılacağı. Bu yalnızca şirketimiz için değil, tüm cümbüş bölümü için de çok kıymetli bir ivme olabilir.”
Hakikaten de Cube, NFT’leri ve metaverse’i değerli olarak gören tek yetenek ajansı değil. Temmuz ayında, TWICE ve 2PM dahil olmak üzere tanınan idol kümelerini yöneten en âlâ K-pop cümbüş ajansı JYP, JYP’nin içeriğini kullanarak bir NFT platformu oluşturmak için Dunamu ile iştirak kurdu.
Global fenomen küme BTS’in ardındaki ajans HYBE da bu alana faal olarak yatırım yapıyor.