Profösör
Super Mod
- Katılım
- Ocak 11, 2022
- Mesajlar
- 3,752
- Etkileşim
- 29
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Konum
- Rusya
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 125
Bayanların aybaşı durumu, çeşitli halleri yapabilmelerine mani olmakla beraber, böyle bir meselenin nikah olayıyla hiçbir alakası olmamaktadır. Bundan dolayı hanım hayızlı iken kıydırılan nikah sahih olur, yani geçerli olur.
Lakin hayız durumunda cinsi münasebette bulunmak kesinlikle haramdır. Yüce Mevla’mız yüce kitabı Kuran’da şöyle buyurmaktadır.
“Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: O bir ezadır (rahatsızlıktır). Ay halinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şüphesiz Allah çok tövbe edenleri sever, çok temizlenenleri sever” (Bakara, 2/222)
Kuranı kerimdeki bu ayete göre adet halinde olan bir kadına nikah kıyılabilir, fakat kesinlikle temizlenip gusül almayıncaya kadar adetli hanımla cinsi münasebette bulunulamaz. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, III, 132; Mevsıli, İhtiyar, İstanbul, ts. I, 26-28).
Hayız halinde olan bir hanıma hayzı bitinceye kadar şu şekilde yaklaşılabilinir
Hayız halinde iken de, hayız halinde değil iken de bir kadına dübüründen yani [anüsünden makattan] yaklaşmak mutlak haramdır. Oral denilen[ağız ile] münasebet ise, hayız durumunda iken de hayısız iken de caiz değildir.
Hayızlı hanımının dizkapağı ve de göbek arasına dokunmadığı sürece, kendisiyle her türlü cinsel oynaşma yapabilir. Hanımının eliyle veya vücudunun başka yerleriyle kendini tatmin edebilir ve diz kapağı – göbek arasından da örtü varken yararlanabilir. Bunu yapmasında herhangi bir sakınca olmadığı gibi, hem kendini rahatlatıp haramdan koruduğu için ve de âdetli durumda bir yönden hasta olan ve de yalnızlık hissedebilmesi muhtemel bulunan hanımıyla alakadar olduğu için kendisine mükâfat ecir verilir bu yapılması gereken güzel bir davranıştır. Efendimizin (s.a.v.) de bütün eşlerine, kendileri adetli iken bu şekilde yaklaştığı rivayet edilmiştir.
Lakin hayız durumunda cinsi münasebette bulunmak kesinlikle haramdır. Yüce Mevla’mız yüce kitabı Kuran’da şöyle buyurmaktadır.
“Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: O bir ezadır (rahatsızlıktır). Ay halinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şüphesiz Allah çok tövbe edenleri sever, çok temizlenenleri sever” (Bakara, 2/222)
Kuranı kerimdeki bu ayete göre adet halinde olan bir kadına nikah kıyılabilir, fakat kesinlikle temizlenip gusül almayıncaya kadar adetli hanımla cinsi münasebette bulunulamaz. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, III, 132; Mevsıli, İhtiyar, İstanbul, ts. I, 26-28).
Hayız halinde olan bir hanıma hayzı bitinceye kadar şu şekilde yaklaşılabilinir
Hayız halinde iken de, hayız halinde değil iken de bir kadına dübüründen yani [anüsünden makattan] yaklaşmak mutlak haramdır. Oral denilen[ağız ile] münasebet ise, hayız durumunda iken de hayısız iken de caiz değildir.
Hayızlı hanımının dizkapağı ve de göbek arasına dokunmadığı sürece, kendisiyle her türlü cinsel oynaşma yapabilir. Hanımının eliyle veya vücudunun başka yerleriyle kendini tatmin edebilir ve diz kapağı – göbek arasından da örtü varken yararlanabilir. Bunu yapmasında herhangi bir sakınca olmadığı gibi, hem kendini rahatlatıp haramdan koruduğu için ve de âdetli durumda bir yönden hasta olan ve de yalnızlık hissedebilmesi muhtemel bulunan hanımıyla alakadar olduğu için kendisine mükâfat ecir verilir bu yapılması gereken güzel bir davranıştır. Efendimizin (s.a.v.) de bütün eşlerine, kendileri adetli iken bu şekilde yaklaştığı rivayet edilmiştir.