Kadınların sünnet olması caiz mi? Bazı Kavimlerde ve topluluklarda, adet olarak erkeklerde olduğu gibi kızlarda da sünnet edilmek vardır Ekseri rahat olarak yapılan bu sünnet etme Mısır, Arabistan ve bazı yerel kavimlerde yaşayan Müslümanların bir kesiminde halen bulunmaktadır Bu kavimlerde İslamiyet gelmeden önce de böyle bir adetin mevcudiyeti tanıdık bir durumdur İslamiyet’in gelmesiyle bu adet islami bir kasıt kazanmıştır Tüm Müslüman coğrafyasını göz önünde bulundurduğumuz süre fazla yerel bir adet olarak karşımıza çıkmaktadır 76472 76472 kadinlarinsunnetolmasicaizmi5c50104348a14kadinlarinsunnetolmasicaizmi5c50104348a14 170 297 kadinsunnetijpg76472 Kadınların sünnet olması caiz mi? kadinsunnetijpg76472 Kadınların sünnet olması caiz mi? Kızların sünnet olmasında mesnedler Klitoris üzerinde yer alan çok minik bir parçanın kesilmesi adeti olan bu sünnet eylemi, kadınların sünneti bir rivayete kadar Hz İbrahim peygamber zamanından kalmıştır ve birincil sünnet olan hanım Hz Hacer'dir Peygamber efendimiz, Sünnet (hıtan), erkeklere sünnet, kadınlar için fazilettir buyurur Bu sünnet, Ebu Hanife ve İmam Malik'e kadar mutlak sünnet, Ahmed b Hanbel'e tarafından erkeğe vacib, hanımlar için sünnettir Şafiî erkek ve bayan aralarında vucûb bakımdan bir ayrım görmemiştir Çoğunluğu Hanefi mezhebine mensup olan biz Türklerde ise bu sünnet yoktur ve kadınlar sünnet edilmezler Edilmesi de kerih görülmüştür Ebu'sSuud Efendi kendisine yönelik sorulan bir soruda; Diyarı Arap'da avratları sünnet ederler Bu fiil sünnet midir? sorusuna elCevap: Müstehaptırbiçiminde cevap vermiştir Kadınların sünnet edilmesi konusunda İslâm âlimleri farklı düşünceler ileri sürmüşlerdir Bir kısmı, Maşrık (Doğu) kadınları ile Mağrib (Batı) kadınlarının fizyolojik bakımdan öbür olduklarını kabul ederek Maşrık kadınlarındaki özünde olan gelen fazlalık sebebiyle, sünnetle mesul olduklarına, öbürlerinde ise böyle bir fazlalığın bulunmayışı sebebiyle sünnetle mesul olmadıklarına hükmetmişlerdir Rivayetlere bakıldığı zaman ise, Peygamber Efendimiz zamanında, kişisel olarak Medine'de, kızların sünnet edildiğini ve sünnet etmeyi kendilerine iş edinmiş kadınların bile bulunduğunu ifâde etmektedir Hz Peygamber’in kızların sünnet edilmeleriyle ilgili olarak sağlığa uygun bir tarzda olması için tâlimât verdiğini de öğrenmekteyiz Ebû Davûd'un rivayeti şöyle: Medine’de Ümmü Atiyye isimli bir kadın kızları sünnet ediyordu Rasülu Ekrem Efendimiz ona, Fazla derin kesme, çünkü derin kesmemen, ayrıca kadın için ahzâ (en ziyâde şımartma ve lezzet vesîlesi) hem de kocası için daha hoştur der Hz Ali (ra)'den naklolunan bir rivayette sünnetçilik yapan kadına Peygamber Efendimizin birisini yollayarak çağırttığını ve Sünnet ettiğin zaman üstten hafifçe kes, artı dipten kesme dediğini öğreniyoruz Münâvi, bu hadisi şerifi şerh ederken, kadınlardaki sünnet mahallinin derin kesilmesi hâlinde, kadının Cinsi isteğinin değil olacağını, bu sebeple kocası ile cinsi beraberlikten nefret edeceğini aktarmıştır Bu açıklamalardan, kızların sünnet edilmesinin biyoloji ile ilgili yapısına göre değişebileceğini, eğer fazlalık varsa alınması daha uygun ise de, alınmamasında da dini bir sakınca olmadığını söyleyebiliriz Ama Adetlerimize girmeyen bu sünnet fiilini İlla işlemek gerekir diye bir diretme laf konusu olamaz Sonuçta Insanlar arasında Nasıl ama Sünnet olmayan bir erkek hiç hoş karşılanmıyor ve dışlanıyorsa, sünnet olan bir bayan da benzer şekilde dışlanmakta ve güzel karşılanmamaktadır Selamlama ve dua ile