Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kadınların Trafik Kazasında Hayatını Kaybetme Oranı

Kadınların Trafik Kazasında Hayatını Kaybetme Oranı

bilgisayarci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,141
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
96
F-D Coin
63
arastirmalara-gore-kadinlar-trafik-kazalarinda-daha-fazla-oluyor-peki-ne-yapmali-1636016690.jpg

Araba kullanmanın artık bir mecburilik olduğu şu günlerde, trafikte yaşanan kazalarla ilgili çarpıcı bir araştırma yapıldı. ABD Yol Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS) ile ABD Ulusal Karayolu Trafiği Güvenliği İdaresi’nin (NHTSA) tarafından yapılan araştırmalar, bayanlar ile erkekler ortasında dikkat çeken bir ayrımı ortaya koydu. O denli ki trafik kazalarının yüzde 71'ine erkekler neden oluyor. Lakin bayanlar, erkeklere kıyasla yüzde 72 daha fazla yaralanıyor. Mevt oranı ise bayanlarda yüzde 17 daha fazla. Pekala neden?

ABD'de yapılan araştırma ile ilgili açıklamalarda bulunan İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı Mert İntepe, bayanlardaki mevt ve yaralanma oranının daha yüksek olmasının nedenlerine değindi. Bu husustaki en temel nedenin üreticiler olduğunu belirten İntepe, trafikte erkek egemenliğinin olduğunu ve otomotiv üreticilerinin de bunu göz önünde bulundurarak erkeklere nazaran araba üretimi yaptığını söz etti.

"Arabaları test etmeden almayın"


a6df8bc4280fe5007350dc451c76dbc2c79be3af.jpeg

Erkekler ile bayanlar ortasındaki fizyolojik yapının araba satın alırken de karşımıza çıktığını söyleyen Mert İntepe'ye nazaran bayanların otomobil alırken birtakım testleri kesinlikle yapması gerekiyor. İntepe'nin bu noktadaki kelamları şöyle:

"Son kullanıcı olarak otomobil seçerken bayan şoförlerin kendi uzunluk, kilo oranlarına nazaran alabileceği araçlar var. Hatta güvenlik ekipmanlarını test edebilecekleri otomobiller var. Emniyet kemerini ayarlayabilecekleri araçlar bulunuyor. Otomobil segmentlerini gerçek araştırmak lazım, danışmanlık hizmeti alın. Aracı denemeden almayın. Zira emniyet kemerini taktığınız vakit bazen boynunuzda kalıyor ve en kolay kazada boynunuzu kesebiliyor. Bazen o otomobil size nazaran olmuyor, o vakit o arabayı almayacaksınız. Bayan ve erkek ortasında uzunluk ve kilo sorunu olabiliyor. Birtakım otomobillerin koltuğu üst, aşağı, öne, geriye yanlışsız ayarlanabiliyor. İncelenen trafik kazalarının yüzde 98’i kullanıcı kusuru, yani insanların davranış yanlışı nedeniyle kazaya karışıyoruz. Ancak oturma konumunuzu hakikat ayarlamasanız, otomobiliniz buna müsait değilse kazaya karıştığınız vakit ölmek çok kolay."

501b789ba009c88a609b691fca70d8dfb2d706a1.jpeg

Trafik kazalarında mümkün yaralanma ve vefatları engelleyen ekipmanların başında hava yastıkları geliyor. Lakin bu ekipmanlar gerçek olmazsa, insanı çarçabuk öldürebilir. Bununla ilgili olarak "Hava yastığının açıldığında litresel bir hacmi var bu otomobilin büyüklüğüne nazaran değişir. Hava yastığı açıldığında boğaz, boyun bölgenize gelirse sizi öldürür, zira saniyenin 10’da birinde 300 kilometre süratle açılır. Nefes almanızı engelleyecek hasar bırakabilir. ‘Benim otomobilimde airbag var, kaza yapsam da bir şey olmaz’ diyenler trafikte ölüyor. Erkekler biraz daha uzun olduğu için kazalarda airbag açıldığında yüzüne geliyor ve yastık vazifesi görüyor." diyen Mert İntepe, neden aracın yapısıyla beden yapısının uyumlu olması gerektiğini de açıklamış oldu.

Hava yastığı kadar kıymetli olan bir öbür ekipman, emniyet kemeri ile ilgili de konuşan İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı İntepe, "Kemeri gerçek kullanmıyorsa, hava yastıklarına olan uzaklığı gerçek değilse, kafalık durması gereken yerde durmuyorsa, direksiyonla olan arası, dizleri hakikat açıda değilse en kolay kazada yani 30 kilometreden itibaren karışacağınız her kazada evet ölebilirler." dedi. Bu açıklamasını ayrıntılandıran yetkili isim, "Emniyet kemeri vücudunuza temas etmeli, köprücük kemiğinizin son noktasına kadar değmeli. Başınız ile kafalık ortasındaki aralık 3 parmaktan fazla olmamalı, kış geldi paltoyla otomobil kullanırken kemer vücudunuza değmez. Kaza sırasında kemer sizi paltoyla sıkar ölümcül hasar alabilirsiniz. Topuklu ayakkabıyla aracı kullanmayın, ayakkabınız düz olsun ki frene bastığınız vakit nitekim fren yapabilesiniz.” tabirlerini kullandı.


 

Similar threads

At otomobillerinin kullanılmaya başlandığı yıllardan beridir tüm dünyada trafik kuralları uygulanıyor. Şoför ve yayaların güvenliği ile trafiğin sistemini sağlamak için uygulanan bu kurallar çabucak hemen her ülkede tıpkı olsa da, bir durum var ki hepimizin gözüne çarpan önemli bir ayrıntıdır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
73
Güvenlik Kemerinin Tarihçesi Güvenlik Kemerinin Tarihi 1903 yılında gustave Liebau icat etmiştir 1930'larda birçok amerikalı doktor arabasına iki noktalı (araca iki noktadan bağlı) emniyet kemeri yerleştirdi ve otomobil üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti...
Cevaplar
0
Görüntüleme
124
Araba kullanırken sıklıkla yapılan hatalar hakkında bu yazımızda sizlerle birlikteyiz Araç sahipleri otomobillerine bindikleri andan itibaren bazı hataları sıklıkla yapmaktadır Araç kullanırken yapılan hataları şöyle sıralayabiliriz *Motoru çalıştırdıktan sonra motor ısınsın diye dakikalarca...
Cevaplar
0
Görüntüleme
230
İçişleri Bakanlığı, valiliklere trafik kazalarının önlenmesine yönelik planları içeren genelgeler gönderdi. Buna nazaran vilayetlerde 180 günlük Trafik Kazalarını Tedbire Planı hazırlanacak, radar araçları aylık trafik denetim programlarına uygun olarak 7/24 temeline nazaran...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
Trafik Kazası Sonrasında Yapılması Gerekenler Neler? Araç kullanımında ne kadar dikkatli davranırsak davranalım kazalardan kaçmak bazen imkânsız olabiliyor. Diğer sürücülerin dikkatsiz bir şekilde araç kullanması ya da hava koşullarının kötülüğü ciddi trafik kazalarına yol açabilir. Tabi ki...
Cevaplar
0
Görüntüleme
104
858,523Konular
981,276Mesajlar
31,128Kullanıcılar
offfSon üye
Üst Alt