Kadir Gecesi hukum gecesi demektir Duhan Suresinde acıklandığı uzere İlahi takdirce belirtilen hukumler Kadir Gecesinde ayırd edilir Bu anlamda Kadir Gecesine takdir gecesi diyenler de vardır Aslında eşyanın işlerin ve hukumlerin miktar ve zamanları ezelde takdir edildiği icin burada soz konusu olan takdir onceden tespit edilen kader programının yerine getirilmesiyle ilgili planların hazırlanmasıdır (Duhan Suresi 3)
Kadr kelimesinde tazyik manası da vardır Buna gore o gece yeryuzune o kadar cok melek iner ki dunya onlara dar gelir
Bir hadiste O gece yeryuzune inen meleklerin sayısı cakıl taşlarının sayısından cok daha fazladır buyurularak buna işaret edilir (Hak Dini Kuran Dili 9:5970)
Kadir Gecesinin Ramazanın hangi gecesine rastladığı hususunda pekcok rivayet olmakla birlikte Ramazanın son on gununde aranması tavsiye edilmiştir Bazı hadisi Şeriflerden de 27 gecesine denk geldiği bildirilmektedir Onu yirmi yedinci gecede arayınız mealindeki hadis bu hususa işaret etmektedir (Musned 2:27)
Bu rivayetlerin ışığında İslam alimleri Kadir Gecesinin Ramazannın yirmi yedinci gecesi olarak kabul etmiş ve boylece Muslumanlar o geceyi Kadir Gecesi niyetiyle ihya edegelmişlerdir
Bunun icin muminler mumkun mertebe vakit ve imkanları olcusunde Kadir Gecesini değerlendirmeye calışırlar Uyku ve istirahatla gecirmemeye gayret ederler Cunku bu gecede herbir Kuran harfine otuz bin sevap verilmektedir Diğer ibadetlerin sevabı da o nisbette artış gostermektedir
Kadr kelimesinde tazyik manası da vardır Buna gore o gece yeryuzune o kadar cok melek iner ki dunya onlara dar gelir
Bir hadiste O gece yeryuzune inen meleklerin sayısı cakıl taşlarının sayısından cok daha fazladır buyurularak buna işaret edilir (Hak Dini Kuran Dili 9:5970)
Kadir Gecesinin Ramazanın hangi gecesine rastladığı hususunda pekcok rivayet olmakla birlikte Ramazanın son on gununde aranması tavsiye edilmiştir Bazı hadisi Şeriflerden de 27 gecesine denk geldiği bildirilmektedir Onu yirmi yedinci gecede arayınız mealindeki hadis bu hususa işaret etmektedir (Musned 2:27)
Bu rivayetlerin ışığında İslam alimleri Kadir Gecesinin Ramazannın yirmi yedinci gecesi olarak kabul etmiş ve boylece Muslumanlar o geceyi Kadir Gecesi niyetiyle ihya edegelmişlerdir
Bunun icin muminler mumkun mertebe vakit ve imkanları olcusunde Kadir Gecesini değerlendirmeye calışırlar Uyku ve istirahatla gecirmemeye gayret ederler Cunku bu gecede herbir Kuran harfine otuz bin sevap verilmektedir Diğer ibadetlerin sevabı da o nisbette artış gostermektedir