Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kafalar karıştı! 3 milyar dolarlık projenin %51’i nasıl 688 milyon dolara satıldı?

Kafalar karıştı! 3 milyar dolarlık projenin %51’i nasıl 688 milyon dolara satıldı?

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,346
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
80%2DMilyon%2Dvatandasa%2D3%2DKopru%2Dkazigi%2D%2D%2D201703161236%2Ejpg

Kocaeli Milletvekili CHP Sanayi Komitesi Sözcüsü Tahsin Tarhan şirketin bugüne kadar projeden 500 milyon dolar kazandığını söylüyor.

Tarhan, "3. Boğaz Köprüsü'nün ve irtibatlı yollarının yarısının 688 milyon dolara satılması altında diğer hesaplar olduğunu düşünüyoruz.” diye konuştu.

30 Mayıs 2012'de Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü de barındıran Kuzey Marmara Otoyolu'nun Odayeri-Paşaköy etabı için ihale yapıldı. İhaleyi 10 yıl 2 ay 20 günlük işletme mühleti ile İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Teşebbüs Kümesi kazandı. 

YILDIRIM: 2.5 MİLYAR DOLAR DÜŞEBİLİR ÇIKABİLİR

İhalenin akabinde açıklamada bulunan periyodun Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Yatırım meblağı olarak 2.5 milyar dolar. Bu sayı düşebilir de artabilir de. Maksadımız bu köprüyü 2015'in sonunda faaliyete sokmak” diye konuşmuştu. Yavuz Sultan Selim Köprüsü hedeflenen müddetten aylar sonra 26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete girdi.

ARSLAN: 3.5 MİLYAR DOLAR



Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan 3 Mart 2017 tarihinde gazetecilere yaptığı açıklamada 60 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu projesinin toplam maliyetinin 3.5 milyar dolar olduğunu açıkladı.

6 ÇİN ŞİRKETİ

Ekonomik dertler yüzünden güç vakitler geçiren Kuzey Marmara Otoyolu projesinin İtalyan ortağı Astaldi ülkesinde konkordato ilan etti. Astaldi konkordato kararının akabinde dün elindeki payları Türk ortağı IC İçdas İnşaat'a devredecek. Rekabet Kurumu'na dönemle ilgili müracaat yapıldı.

Türkiye'de bu atak yapılırken Çinli şirketler Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde hakim ortak olduklarını açıkladı. Altı Çin şirketi oluşturdukları fonla Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun %51'ini satın alacak. Kelam konusu şirketler: China Merchants Expressway, CMU, Zheijiang Expressway, Jiangsu Expressway, Sichuan Expressway ve Anhui Expressway. Açıklama Hong Kong Borsası'na yapıldı.

AKILLARA BİR SORU DÜŞTÜ



Çinli şirketler yaptıkları açıklamada proje için 688 milyon dolar ödeyeceklerini söyledi. Artık akıllardaki soru şu? 2012 yılında tamamı için 2.5 milyar dolardan fazla yatırım öngörüldüğü tabir edilen bir projenin yarısı 2019 yılında nasıl 688 milyon dolara satılır?

‘BAŞKA HESAPLAR MI VAR?’

Kocaeli Milletvekili ve TBMM CHP Sanayi Komitesi Sözcüsü Tahsin Tarhan, Altı Çin şirketinin oluşturdukları fonla Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun %51'ini satın alacak olmasıyla ilgili sozcu.com.tr’ye değerlendirmelerde bulundu.

Tarhan, “Çinli şirketler iştirak için 688.5 milyon dolar harcayacak ve %51 paya sahip olacaklar. Maliyeti 2.7 milyar dolar olan 3. Boğaz Köprüsü’nün ve ilişkili yollarının 688 milyon liraya yarısının satılmasının altında diğer hesaplar olduğunu düşünüyoruz.” dedi.

DEVLET ALSAYDI HAZİNE 500 MİLYON DOLAR KÂR EDERDİ

Tarhan, “Köprünün Hazine’ye maliyeti 2.3 milyar dolar. Geçmeyen araçlar için ortada ödenen fark var. 3 yılı ödemiş 7 sene daha ödeme müddeti olan, köprüde 2.7 milyar doların şirketler 500 milyon dolarını zati tahsil etmişler. Kalan 2.2 milyar doları 7 sene içinde ödeyecekti.

Yıllık 314 milyon dolar ödeme yapmak yerine, 688 milyon dolara yarısını Çinliler alacağına devlet satın alıp İtalyan firmayı devre dışı bıraksaydı. Böylece hem köprünün getirdiği külfetten kurtulur. Hem de araç başı geçiş garantisi sorunu ortandan kalkar hem de Hazine 500 milyon dolar kâr elde ederdi.” dedi.



VERİLEN YILLIK GEÇİŞ TAHÜDÜ BUGÜNE KADAR HİÇ TUTMADI

Tahsin Tarhan, “49 milyon 275 bin araç yıllık bu köprüyü kullanacak. Kullanmadığı kısmını Devlet şirketlere ödeyecek diye bir projeye imza atarsanız bunun altından kalkamazsınız. Köprü kullanılmaya başladığı tarihten bugüne kadar hiçbir yılda 49 milyon araç geçiş sayısını yakalayamamış bir köprüden bahsediyoruz” diye konuştu.
 

Similar threads

Rekabet Kurulu, internet sitesi üzerinden yaptığı açıklamada, üçüncü köprüde hisse devrinin izne tabi olmadığına karar verdi. Hisse devrinin gerçekleşmesiyle birlikte 6 Çinli şirketin oluşturduğu konsorsiyum projenin yüzde 51'ine sahip olacak. İtalyan Astaldi Astaldi S.P.A ise projeden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
Türkiye’nin en büyük altyapı projelerinden biri olan ve Osmangazi Köprüsünü de içeren Gebze-İzmir otoyolunun ihalesini Nisan 2009’da Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazandı. Toplam yatırım bedeli 7.3 milyar dolar olan projenin 4.96 milyar doları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
156
Çin'in dev şirketlerinden China Merchants Expressway, China Merchants United, Zhejiang Expressway, Sichuan Expressway ve Anhui Expressway oluşturduğu konsorsiyum, köprü ve otoyol inşasını yapan ICA'nın yüzde 51'ini satın alacak. Konsorsiyum ICA'nın yüzde 51 payı için 659.13...
Cevaplar
0
Görüntüleme
77
İbrahim Kahveci'nin köşe yazısından alıntı Köprüde şeffaflık yok hesaplar karışık Son bilgi, Habertürk.com adresinde Olcay Aydilek’in yazdığı haberden. Zaten haberde de resmi bir bilgi yok, ama habere yalanlama da gelmedi.  Durum şu: “Yavuz Sultan Selim Köprüsünden öngörülen araç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
92
İtalyan Astaldi'nin, 3. Boğaz Köprüsü ve Marmara Otoyolu Yatırım hissesinin IC İçtaş'a devri için Rekabet Kurulu'na başvurmasıyla yakın zamanlarda Çinli Jiangsu Expressway Co. tarafından da bir açıklama yapıldı. YÜZDE 51'İ HEDEFLİYOR Açıklamaya göre Jiangsu Expressway ve aralarında Zhejiang...
Cevaplar
0
Görüntüleme
81
858,505Konular
982,983Mesajlar
33,104Kullanıcılar
droleSon üye
Üst Alt