Kalbin En İyi Koruyucusu
kalp zikri nedir ?
Duşmanların at oynattığı meydan, insanın kalbidir İhya edilmesi gereken nuraniyet kalesi kalpdir Allahı Azimuşsan bir hadisi kudside;
Hangi kulumun kalbinde benim zikrim galip olursa unun idaresini uzerime alırım Onun arkadaşı ve yoldaşı olurum Buyuruyor
Nefs, seytan, dunya fitneleri, sevgisi insanın azılı duşmanları, birde insandan olan şeytanlar En tehlikelisi de budur Bunlara karşı korunmak icin hadisi kudsideki himaye en kolayı, en iyisi, en kuvvetlisi, en kuvvetli koruyucu ; zikir
Duşmanların at oynattığı meydan, insanın kalbidir İhya edilmesi gereken nuraniyet kalesi kalpdir
Kalp ihya olursa insan kamil olur Kalp rezil ve zelil olursa (Allah tan gayrısına tutulmuşsa) insan kıymet ve değerini kaybeder Bu bakımdan insanın kalbinin icerisine pek cok kapılar acılan bir kubbeye veya pek cok suların dokulduğu buyuk bir havuza, yada butun duvarlara ayna kaplı olan bir saraya benzetmişlerdir Kubbeye acılan kapıdan iceri girenlerin, kubbenin icinin durumunu,havuza dokulen suyun vasıfları havuzu, aynaların ise sarayın icine giren ne ise onu yansıtacağı, hayırlı veya cirkin sıfatlar ne ise olduğu gibi gostereceği malumdur
İnsanın kalbi de, azılı duşmanlarından gelen akışlar, gorme, işitme, duyma, tatma, konuşma gibi beş duyudan gelen yıldırım oklarıyla daima ya hayra doğru, yada şerre doğru meyletmektedir Kalp daima bu tesirlerin altında kalır Kalbe hayırlı taraftan nuraniyet akıtılırsa, kalp halden hale doner, hayırlara meyleder
Kalbin icerisine şerler akıtılırsa, kalp halden hale doner, şerre meyleder Şu halde havuzun suyu duvarın aynası ve kubbenin kapılarından giren şey buralara hakimse, aynen insanın da kalbi soylediğimiz beş duygu ile ve batini askerler olan gazap şehvetten; aklıdan, turlu hatalardan gelen haller ile ya nuraniyete, ya da zulmaniyete doner ve sahibini ya mumin, ya munafık veya fasık yapar Allah gostermesin ya da kafir yapar
Bir insanın kalbine gelen bu haller havatır ismini alır Duşunce, zikirden, hatırlatmaktan meydan gelir
İnsanın ilmi; ya Rahmani veya zulmani olur, veya abestir, boştur İşe yaramaz malayani bilgilerdir Havatırda; insanın bildiği ilimlerin (bilgilerin ahvaline bağlı olur veya havatır dediğimiz fikir ya muhtevasına gore; şahsın gazap, şehven, merhamet, cimrilik, adalet gibi turlu hallere gore kalb ya mamur olur veya helak olur
Onun icin beşeriyetin ilim, gazap, hırs, kin, nefret, merhamet, metanet, sabır gibi zulmanı ve nurani her turlu hissiyatı kalbe dokulur Kalp de iradeyi zorlar İrade bir niyet meydana getirir bu niyet azaları harekete gecirir Bu azaların hareketi de olanı doldurur Yani şerli ise şerri, hayırlı ise hayırı doğurur O halde insan yalan yanlış bildiği her ilminin tesirinde kalır Dunya sevgisi, munkirlerin hislerinin tesirinde kalır, gunahların tesiri,yanlış doğrunun tesirinde kalır, bidat sahibi nefsinin kotu sıfatlarının tesirinde kalır Arkadaşının tesirinde kalır Elbise, yediğinin tesiri, ( bidat sahibi arkadaşın tesiri ile tasavvufa itiraz eder, Sofiyuddi Erdebili nin talebesi Mevlana Bahauddine, P, S A, nin doğru olanın tasavvufcular olduğunu gostermesi, EA10148,)
Kusurlu nefsin goruşude kusurludur ( renk koru gibi doğru gorduğune sanır)
İyilerin nefsi husnu zanna meyleder
Kusurlu nefs sui zanna meyleden ( Gavsı hizani hazretleri bizim icin evlatlarına mal toplamaya calışıyorlar diye halkın sui zannını gostermesi)
Şu halde kalp devamlı olarak iki kuvvetin tesiri altındadır Ya hayra davet eder, hatıraların tesiri altında, yahut şerre davet eden hatıraların sahibinin kudreti altındadır
Kalbin hastalığına dair İmamı Rabbani Hznin bir mektubu (Başka bir murşidin talebesi olan bir alim hastadır İmamı Rabbani hazretlerinden bir teberruk elbise ve dua istiyor)
Cevap Kıymetli oğlum! Kendi uzerinize şevkatli bir anne gibi titremeniz ne zamana kadar surecek? Kendiniz icin uzulmeniz, dertlenmeniz ne zamana kadar surecek? Kendini ve herkesi olu gibi, olu olarak duşunmek hissiz ve hareketsiz şeyler gibi bilmek lazımdır Sen de oleceksin, onlar da olecekler Zumer 30 ayetini duşunmek gerek
Bu birkac gunluk dunya hayatında cok zikrederek kalp hastalığından kurtulmak en muhim iştir Bu kısa zamanda manevi hastalıklarını ilacı Allah Tealayı hatırlamaktır Maksatların en buyuğu olan kalp Allah tan başkasına tutulursa ondan ne hayır gelir Alcakları ve aşağılığı isteyen ruh nefsi emareden daha aşağıdır Ahirette kalp selameti isterler (Allah tan gayrı butun işlerden kesilmiş kalbi isterler) Ruhun Allah tan başka şeylerden kurtulmasını ararlar Bizim gibi dar duşunceliler daima kalp ve ruhumuza başka şeylere bağlamak icin sebepler aramayı duşunuruz Heyhat! Heyhat! Ne yapalım? Ayeti kerime de Cenabı Hak Allah onlara zulmetmez, onlar kendilerine zulmederler Ali imran117 buyurmaktadır
Saduddini Kaşkari Hz Bir sohbetinde buyurdular Bir insanda bir kalp vardır oraya sadece Allahu Tealanın sevgisi doldurulmalıdır İnsan her nefeste bir hazineyi kaybeder Ancak Cenabı Hakkı hatırladığı zamanlar bu hazine kaybolmuş olmazbu şuur insanda hakim olunca Allahu Tealadan utanma duygusu da beraber gelir ve gafletten uyanır
Gonul, Cenabı Hak ka yoneldiği zaman icinde bir pencere acılır ve o pencereden ilahi feyz nuru girer Bu nur doğudan batıya kadar her zerreye hayat verir yalnız penceresiz olan evler nasibini alamaz
İnsanı Allahu Tealadan uzaklaştıran perdelerin en zararlısı dunya duşuncelerinin kalbe yerleşmesidir Bu duşunceler kotu arkadaşlardan ve luzumsuz şeylerle uğraşmaktan hasıl olurCok uğraşarak bunları kalpten cıkarmalıdır Allahu Tealaya kavuşmak isteyenlerin bunlardan ve hayali arttıran her şeyden (televizyon, faydasız romanlar, luzumsuz her turlu bilgi vs) sakınması lazımdır Calışmayan, sıkıntıya katlanmayan, zevklerini, şehvetlerini bırakmayanlara bu nimeti ihsan etmez Bu Allahu Tealanın adetidir
Şahı Nakşibend Hazretlerinin halifesi Muhammed Parisa Hz Şoyle buyuruyor Allah ile kul arasına perde maddi bir alem değildir Perdeler dış suretlerinin nakışlı goruntuleridir Dunyada gorduğumuz her bir guzellik Allah ile kul arasında perde olur
Harama bakışlar, gıybet, cirkin koğucu sozler, perişan sohbetler, menfaatine taalluk eden dalkavuk tavırlar, itiraz ve şikayetler nakışları coğaltır, perde olur Şarkılar, televizyonlar, zulmetli gıdalar, gafletle yenen yemekler, işlenen gunahlar, bigamelerin bidat sahiplerinin, munkirlerin arkadaşlıkları, DUNYA SEVGİSİ, bu nakışları kalınlaştırır nefsin gıdasını artırır, şeytanın yemini artırırAllahtan gelen feyzi ilahiyi kalbimiz cekemez olur Allahtan uzaklaşmamıza sebep olur Halbuki Allah bize şah damarımızdan yakındır Ne yazık ki biz gafletimizle uzaklaşmış oluruz Allah yolundaki yolcuya bu perdeleri kaldırmak duşer Perdeleri kaldıran en nurani, latif hal yapılan cirkin işlere pişmanlık, yaptığı kotuluklerden utanmaktır Haya imandandır Haya edildikce perdeler kalkar, tovbe edildikce Allahın feyzi bereketi kalplere girer
Kamil bir murşidin elinde tovbe ile tasavvuf perdeleri kaldırmaya, tovbeden cıkmamaya sebep olur Perdeler kaldırılmazsa Allah unutulur, her şeye bir zahir sebep bulunur Olume sebep olan hastalık bize Allahı unutturur Hastalıklara doktor, ilac ararız Nedeni duşunulemez olur Her hadise de bir zahiri sebep bulunarak (hakiki faili mutlak olan) Allah CC unutulur, yalnız sebep gorulmeye devam ede ede Allahın hukumlerine, kadere, duşman kesiliriz Boylece Allahtan uzaklaşma gittikce artar ve kalp kapkara olur Her şey madde alemle olculur ve onunla değerlendirilir İnsanlık, maddi kuvvet ile olcmeye başlanırDinin luzumsuz olduğu itikadı insana yerleşmeye başlar (farkına varmadan)
imageskalbineniyikoruyucusu5ad25bd80cada
Dr Ahmet Cağıl menzilnet
kalp zikri nedir ?
Duşmanların at oynattığı meydan, insanın kalbidir İhya edilmesi gereken nuraniyet kalesi kalpdir Allahı Azimuşsan bir hadisi kudside;
Hangi kulumun kalbinde benim zikrim galip olursa unun idaresini uzerime alırım Onun arkadaşı ve yoldaşı olurum Buyuruyor
Nefs, seytan, dunya fitneleri, sevgisi insanın azılı duşmanları, birde insandan olan şeytanlar En tehlikelisi de budur Bunlara karşı korunmak icin hadisi kudsideki himaye en kolayı, en iyisi, en kuvvetlisi, en kuvvetli koruyucu ; zikir
Duşmanların at oynattığı meydan, insanın kalbidir İhya edilmesi gereken nuraniyet kalesi kalpdir
Kalp ihya olursa insan kamil olur Kalp rezil ve zelil olursa (Allah tan gayrısına tutulmuşsa) insan kıymet ve değerini kaybeder Bu bakımdan insanın kalbinin icerisine pek cok kapılar acılan bir kubbeye veya pek cok suların dokulduğu buyuk bir havuza, yada butun duvarlara ayna kaplı olan bir saraya benzetmişlerdir Kubbeye acılan kapıdan iceri girenlerin, kubbenin icinin durumunu,havuza dokulen suyun vasıfları havuzu, aynaların ise sarayın icine giren ne ise onu yansıtacağı, hayırlı veya cirkin sıfatlar ne ise olduğu gibi gostereceği malumdur
İnsanın kalbi de, azılı duşmanlarından gelen akışlar, gorme, işitme, duyma, tatma, konuşma gibi beş duyudan gelen yıldırım oklarıyla daima ya hayra doğru, yada şerre doğru meyletmektedir Kalp daima bu tesirlerin altında kalır Kalbe hayırlı taraftan nuraniyet akıtılırsa, kalp halden hale doner, hayırlara meyleder
Kalbin icerisine şerler akıtılırsa, kalp halden hale doner, şerre meyleder Şu halde havuzun suyu duvarın aynası ve kubbenin kapılarından giren şey buralara hakimse, aynen insanın da kalbi soylediğimiz beş duygu ile ve batini askerler olan gazap şehvetten; aklıdan, turlu hatalardan gelen haller ile ya nuraniyete, ya da zulmaniyete doner ve sahibini ya mumin, ya munafık veya fasık yapar Allah gostermesin ya da kafir yapar
Bir insanın kalbine gelen bu haller havatır ismini alır Duşunce, zikirden, hatırlatmaktan meydan gelir
İnsanın ilmi; ya Rahmani veya zulmani olur, veya abestir, boştur İşe yaramaz malayani bilgilerdir Havatırda; insanın bildiği ilimlerin (bilgilerin ahvaline bağlı olur veya havatır dediğimiz fikir ya muhtevasına gore; şahsın gazap, şehven, merhamet, cimrilik, adalet gibi turlu hallere gore kalb ya mamur olur veya helak olur
Onun icin beşeriyetin ilim, gazap, hırs, kin, nefret, merhamet, metanet, sabır gibi zulmanı ve nurani her turlu hissiyatı kalbe dokulur Kalp de iradeyi zorlar İrade bir niyet meydana getirir bu niyet azaları harekete gecirir Bu azaların hareketi de olanı doldurur Yani şerli ise şerri, hayırlı ise hayırı doğurur O halde insan yalan yanlış bildiği her ilminin tesirinde kalır Dunya sevgisi, munkirlerin hislerinin tesirinde kalır, gunahların tesiri,yanlış doğrunun tesirinde kalır, bidat sahibi nefsinin kotu sıfatlarının tesirinde kalır Arkadaşının tesirinde kalır Elbise, yediğinin tesiri, ( bidat sahibi arkadaşın tesiri ile tasavvufa itiraz eder, Sofiyuddi Erdebili nin talebesi Mevlana Bahauddine, P, S A, nin doğru olanın tasavvufcular olduğunu gostermesi, EA10148,)
Kusurlu nefsin goruşude kusurludur ( renk koru gibi doğru gorduğune sanır)
İyilerin nefsi husnu zanna meyleder
Kusurlu nefs sui zanna meyleden ( Gavsı hizani hazretleri bizim icin evlatlarına mal toplamaya calışıyorlar diye halkın sui zannını gostermesi)
Şu halde kalp devamlı olarak iki kuvvetin tesiri altındadır Ya hayra davet eder, hatıraların tesiri altında, yahut şerre davet eden hatıraların sahibinin kudreti altındadır
Kalbin hastalığına dair İmamı Rabbani Hznin bir mektubu (Başka bir murşidin talebesi olan bir alim hastadır İmamı Rabbani hazretlerinden bir teberruk elbise ve dua istiyor)
Cevap Kıymetli oğlum! Kendi uzerinize şevkatli bir anne gibi titremeniz ne zamana kadar surecek? Kendiniz icin uzulmeniz, dertlenmeniz ne zamana kadar surecek? Kendini ve herkesi olu gibi, olu olarak duşunmek hissiz ve hareketsiz şeyler gibi bilmek lazımdır Sen de oleceksin, onlar da olecekler Zumer 30 ayetini duşunmek gerek
Bu birkac gunluk dunya hayatında cok zikrederek kalp hastalığından kurtulmak en muhim iştir Bu kısa zamanda manevi hastalıklarını ilacı Allah Tealayı hatırlamaktır Maksatların en buyuğu olan kalp Allah tan başkasına tutulursa ondan ne hayır gelir Alcakları ve aşağılığı isteyen ruh nefsi emareden daha aşağıdır Ahirette kalp selameti isterler (Allah tan gayrı butun işlerden kesilmiş kalbi isterler) Ruhun Allah tan başka şeylerden kurtulmasını ararlar Bizim gibi dar duşunceliler daima kalp ve ruhumuza başka şeylere bağlamak icin sebepler aramayı duşunuruz Heyhat! Heyhat! Ne yapalım? Ayeti kerime de Cenabı Hak Allah onlara zulmetmez, onlar kendilerine zulmederler Ali imran117 buyurmaktadır
Saduddini Kaşkari Hz Bir sohbetinde buyurdular Bir insanda bir kalp vardır oraya sadece Allahu Tealanın sevgisi doldurulmalıdır İnsan her nefeste bir hazineyi kaybeder Ancak Cenabı Hakkı hatırladığı zamanlar bu hazine kaybolmuş olmazbu şuur insanda hakim olunca Allahu Tealadan utanma duygusu da beraber gelir ve gafletten uyanır
Gonul, Cenabı Hak ka yoneldiği zaman icinde bir pencere acılır ve o pencereden ilahi feyz nuru girer Bu nur doğudan batıya kadar her zerreye hayat verir yalnız penceresiz olan evler nasibini alamaz
İnsanı Allahu Tealadan uzaklaştıran perdelerin en zararlısı dunya duşuncelerinin kalbe yerleşmesidir Bu duşunceler kotu arkadaşlardan ve luzumsuz şeylerle uğraşmaktan hasıl olurCok uğraşarak bunları kalpten cıkarmalıdır Allahu Tealaya kavuşmak isteyenlerin bunlardan ve hayali arttıran her şeyden (televizyon, faydasız romanlar, luzumsuz her turlu bilgi vs) sakınması lazımdır Calışmayan, sıkıntıya katlanmayan, zevklerini, şehvetlerini bırakmayanlara bu nimeti ihsan etmez Bu Allahu Tealanın adetidir
Şahı Nakşibend Hazretlerinin halifesi Muhammed Parisa Hz Şoyle buyuruyor Allah ile kul arasına perde maddi bir alem değildir Perdeler dış suretlerinin nakışlı goruntuleridir Dunyada gorduğumuz her bir guzellik Allah ile kul arasında perde olur
Harama bakışlar, gıybet, cirkin koğucu sozler, perişan sohbetler, menfaatine taalluk eden dalkavuk tavırlar, itiraz ve şikayetler nakışları coğaltır, perde olur Şarkılar, televizyonlar, zulmetli gıdalar, gafletle yenen yemekler, işlenen gunahlar, bigamelerin bidat sahiplerinin, munkirlerin arkadaşlıkları, DUNYA SEVGİSİ, bu nakışları kalınlaştırır nefsin gıdasını artırır, şeytanın yemini artırırAllahtan gelen feyzi ilahiyi kalbimiz cekemez olur Allahtan uzaklaşmamıza sebep olur Halbuki Allah bize şah damarımızdan yakındır Ne yazık ki biz gafletimizle uzaklaşmış oluruz Allah yolundaki yolcuya bu perdeleri kaldırmak duşer Perdeleri kaldıran en nurani, latif hal yapılan cirkin işlere pişmanlık, yaptığı kotuluklerden utanmaktır Haya imandandır Haya edildikce perdeler kalkar, tovbe edildikce Allahın feyzi bereketi kalplere girer
Kamil bir murşidin elinde tovbe ile tasavvuf perdeleri kaldırmaya, tovbeden cıkmamaya sebep olur Perdeler kaldırılmazsa Allah unutulur, her şeye bir zahir sebep bulunur Olume sebep olan hastalık bize Allahı unutturur Hastalıklara doktor, ilac ararız Nedeni duşunulemez olur Her hadise de bir zahiri sebep bulunarak (hakiki faili mutlak olan) Allah CC unutulur, yalnız sebep gorulmeye devam ede ede Allahın hukumlerine, kadere, duşman kesiliriz Boylece Allahtan uzaklaşma gittikce artar ve kalp kapkara olur Her şey madde alemle olculur ve onunla değerlendirilir İnsanlık, maddi kuvvet ile olcmeye başlanırDinin luzumsuz olduğu itikadı insana yerleşmeye başlar (farkına varmadan)
imageskalbineniyikoruyucusu5ad25bd80cada
Dr Ahmet Cağıl menzilnet