Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Kalite Puanı Nedir? Nasıl Kontrol Altına Alınır?

Kalite Puanı Nedir? Nasıl Kontrol Altına Alınır?
0
132

rootking

FD Üye
Katılım
Ocak 12, 2023
Mesajlar
57
Etkileşim
21
Puan
8
Yaş
36
F-D Coin
67
Bu makaleyi okuduktan sonra elde edeceğiniz kazananlar arasında;

Kalite puanı nedir ve ne işe yarar?

Kalite puanını belirleyen faktörler nelerdir?

Panelde kalite puanınızı nereden görebilirsiniz?

Tıklama oranı nedir?

Tıklama oranı nasıl artırılır?

Kalite puanı nasıl kontrol altına alınır?

Sorularının cevapları yer alacaktır.

Kalite Puanı Nedir?

Kalite puanı; Google ads. ve arama reklamlarında sizin için en önemli olan konuların başında geliyor. Sizin özet ile reklamlarınızın başarısını sağlayan en büyük faktördür.

Puanı Ne İşe Yarar?

Kalite puanı, biraz daha detaylarına gireceğiz fakat özet halinde söylememiz gerekirse, reklamlarınızın sıralamasını belirleyen ve reklamlarınızın kalitesini sıralayan çok önemli bir faktördür. Kalite puanı denildiğinde ise 1 ile 10 arasında bir puanlama içinden sizin reklamlarınızın kalitesini belirleyen ve reklamlarınızdaki anahtar kelimelerin kalitesini belirleyen bir puanlama sistemidir. Yani sizler, herhangi bir anahtar kelime ile reklamlara çıktığınız zaman örneğin dış cephe montalama kelimesi ile reklama çıkacaksınız ve sizin bu dış cephe montalama kelimesindeki kalite puanınız, 10 üzerinden 9 olursa siz, 50 kuruş ile 1. Sırada olabilirsiniz. Fakat aynı kelime de bir rakibinizin kalite puanı 10 üzerinden 4 olursa eğer oha rakibiniz, 5 lira ile 1. Sırayı anında ele geçirebilir. Yani burada aslında tıklama başına maliyetler aslında çok fazladır ve bütçeyi de çok fazla düşüren bir faktör aslında ortaya çıkmaktadır. Kalite puanı, ha reklamlarınızın ve bu reklamların yönlendirilmiş olduğu sitenin açılış sayfasını uygunluğu ile ilgili yapılan bir puanlama sistemidir. saat içerisinde bir güncellenmektedir. Kalite puanı, reklam sıralamalarını belirleyen faktörlerin başında gelir.

Kalite Puanı Nasıl Arttırılır?

Genel itibariyle baktığımızda kalite puanını arttıran 5 temel faktör vardır. Hadi şimdi gelin hep beraber kalite puanını arttıran bu 5 faktörün ne olduğunu ve nasıl gerçekleştiğini ele alalım.

Reklamlarınız İçin Beklenen Tıklama Oranı: Normal şartlar altında herhangi bir anahtar kelimenin Google arama motorunda yazıldıktan sonra enter tuşuna basılması ile kullanıcıların karşısına bir sayfa üzerinde genel itibariyle 21 adet sonuç çıkar ve bütün bu açıklamaların en az %5’ine sahip olmak aslında günlük bütçe ile TBM bütçesini artırmak gerekir.

Reklam Alaka Düzeyi: Burada reklam metninizde, açıklamanızda ve kullanmış olduğunuz anahtar kelimelerinizi fazla kullanmanız gerekir. Bunu ise bilindiği gibi reklam kampanyaları oluştururken sıklıkla kullanılır.

yönlendirilen Sitenin Açılış Hızı: Kullanıcılar geldi ve reklamları tıkladı. Hangi siteye gidecek peki? Anahtar kelimemiz olan dış cephe montalama sitesine gidecek veya bu sitenin açılma hızı eğer ki 4 ile 5 saniyeden daha uzun devam edecekse o zaman Google diyor ki kullanıcıya kötü bir deneyim yaşattınız, dolayısıyla kalite puanı düşürülecek.

Site Hızı Nasıl Kontrol Edilir?

Google platformunun kendisinin sağlamış olduğu bir hizmet var. Google hız testi yazdıktan sonra enter tuşuna bastığınızda karşınıza çıkacak ilk sonuca erişim sağlarsınız ve daha sonrasında oradaki arama motoruna web sitenizin linkini gireceksiniz. Erişim sağlandıktan sonra siteniz ve sitenizin hızı ile ilgili çeşitli verilere ulaşacaksınız. Orta düzey veya üst düzey olması sizin için ideal olacaktır. Önemli olan sitenizin açılış hızlıdır.

Açılış sayfası deneyimi: Kullanıcılar, sizin reklamlarınızı tıkladığı zaman gideceği sayfanın sizin reklamla belirtmiş olduğunuz kavramlarla oldukça yakından ilişkili olması gerekir. Gerekli sayfada sizin sunmuş olduğunuz reklam metinlerinde geçirmiş olduğunuz anahtar kelimeleri oldukça fazla bir şekilde kullanmanız gerekecektir ki ziyaretçi, anahtar kelimeyi girdikten hemen sonra sizin reklamlarınızı yapıştırdığınız site alanı her neresi ise oraya çok öyle bir şekilde erişim sağlayabilsin diye.

Reklam uzantılarının kullanımı: Herhangi bir web ya da blog sitesinde çeşitli reklam görsellerini kod sistemi ile yerleştirdikten sonra ziyaretçilerin bu reklamlarınızı ulaşması ve daha sonrasında ise sizin Google adsense ve Google ads yöntemlerinden para kazanmanız açısından reklam uzantılarını sıklıkla kullanmanız gerekir. Reklam uzantılarını tıklayan bir tüketicinin evlilik otomatik bir şekilde sizin anahtar kelime ile belirlemiş olduğunuz sayfaya yönlendirilmeli ve reklamları tıklamalı.

Kalite Puanı Arttırmanın İpuçları Nelerdir?

Reklamlarınızı reklam guruplarına ya da kampanyalara bölmek, kalite puanını artırmak açısından oldukça önemli bir stratejidir. Bu sebeple gerekiyorsa her anahtar kelimeye özel değişik reklam kampanyaları ile farklı reklam grupları oluşturmanız gerekir. Gerektiği takdirde her bir anahtar kelime ile ilgili web siteniz açısından farklı web sayfalarını oluşturabilirsiniz.
 

Similar threads

Kalite puanı, Google üzerinden verilen reklamları değerlendirme amaçlı olan anahtar kelimelerine 1’den 10’a kadar verdiği puanlamaya denir. Google kullanıcı sonuçları değerlendirmek üzere algoritmaya sahiptir. Organik sonuçlara göre kullanıcıların izleyeceği reklamları belirleyerek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
164
Adwords Kalite Puanı Nasıl Yükseltilir? Kalite puanı Adwords kullanıyorsanız reklamlarınızda başarıyı yakalamanız da dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan birisidir. Adwords reklamlarının sıralanış şekli kalite puanı ve tıklama başına verilen maliyete göredir. Herkes daha düşük maliyet...
Cevaplar
0
Görüntüleme
233
Google reklamlarında tıklama ücretleri belirlenirken hedeflenen reklamlardaki teklifler açık arttırma sistemine dahil edilir Verilen teklifle açık artırmaya giren her için sıralama değeri ve kalite puanı her defasında yeniden hesaplanır Görüntülenmede herhangi bir ücretlendirme olmamakla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
145
Web siteleri ya da sosyal medya uygulamaları üzerindeki reklam sıralamasını etkileyen faktörler nelerdir? Bu konu hakkında bilgiler derledik nokta hadi hep birlikte başlayalım o zaman… Reklam sıralaması hesaplamaları yapılırken genel itibarıyla kullanıcıların girdikleri temel terimler başta...
Cevaplar
0
Görüntüleme
293
Audience Network, Facebook platformunun dışındaki mobil ve masaüstü cihazlar aracılığıyla web sitelerine veya uygulamalara reklam yerleştirmenizi mümkün kılar. Bu, Facebook kampanyalarınızı genişletmenize olanak tanır. Facebook kampanyası için oluşturduğunuz reklamlar, yayınlandıkları web sitesi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
185
858,460Konular
981,093Mesajlar
29,527Kullanıcılar
ConsternatedSon üye
Üst Alt