Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Kalite Puanı Nedir? Nasıl Yükseltilir?

Kalite Puanı Nedir? Nasıl Yükseltilir?
0
164

rootking

FD Üye
Katılım
Ocak 12, 2023
Mesajlar
57
Etkileşim
21
Puan
8
Yaş
36
F-D Coin
67
Kalite puanı, Google üzerinden verilen reklamları değerlendirme amaçlı olan anahtar kelimelerine 1’den 10’a kadar verdiği puanlamaya denir. Google kullanıcı sonuçları değerlendirmek üzere algoritmaya sahiptir. Organik sonuçlara göre kullanıcıların izleyeceği reklamları belirleyerek, kullanıcılara çok daha kaliteli deneyim yaşatmak üzere, reklamların gösterimini ve sıralamasını belirleyen faktörü oluşturmaktadır. Dolayısıyla Google sıralamasını yaptığı reklamların, hangi sıralama ile gösterileceğini belirler. Bu duruma göre anahtar kelimesinin kalite puanı belirleme aşamasında izlenen yol şu şekildedir.

1.Tıklama oranı beklentisi

2.Reklamın ilgi düzeyi

3.Açılış sayfası deneyimi

Google reklam hesabı üzerinde faktörlerin gösterdiği performansları görmek için anahtar kelime raporuna, sütun eklemeleri yapabilirsiniz. Ayrıca anahtar kelimesinin yanında yer alan durum sekmesi üzerine tıklayarak hızlı şekilde görmenizi sağlar. Burada yer alan değerlendirme, ortalama olarak gösterilen değerlendirmedir. Dolayısıyla ortalamanın üzerinde ya da altında olduğunu göstermektedir. Böylece düzenleme yapmanız gerektiği alanları belirleyerek tespit etmiş olursunuz. Aynı zamanda anahtar kalite puanınızı inceleme fırsatınız olacaktır.

Kalite Puanı Nasıl Düzenlenir?

Kalite puanı düzenlemek için izlenmesi gereken yol anahtar kelime raporları ile ilgili sekmeye üzerindeki durum sekmesinden kontrol edip düzenleyebilirsiniz. Aynı zamanda bu ekran üzerinden anahtar kelimesinin ne kadar gösterim aldığı konusunda bilgi vermektedir. Anlık olarak bakabileceğiniz sekmede, anahtar kelime kontrolünü yapmanız mümkündür. Kalite puanını düzenleme konusunda daha teferruatlı şekilde incelemek ve düzenlemek için, anahtar kelime raporuna metrikler eklemeniz mümkündür. Kalite puanı eklemek için (anahtar kelime raporu-sütunlar-kalite puanı şeklinde yol izlenmelidir. Kalite puanını etkileyen faktörler arasında yapılan değerlendirmelerin ortalamanın altında ya da üzerinde olduğu hakkında bilgi vermektedir. Böylece tespit edilen bilgilere göre hangi alan üzerinde düzenleme yapılması gerektiği hakkında bilgi verir. Faktörlerin sonucunda kalite puan oluşumlarını bu şekilde aynı yöntemle izlenebilir.

Yüksek Kalite Puanına Sahip Olmanın Avantajları Nelerdir?

Yüksek kalite puanına sahip olmanın avantajları şu şekildedir.

  1. Yüksek kalite puanına sahip anahtar kelime, düşük kalite puanına sahip anahtar kelime tıklama oranına göre çok daha uygun fiyatlara göre değerlendirilerek ödüllendirilir.
  2. Kalite puanının çok fazla düşük olması reklam gösterimini engelleyecektir.
  3. Yüksek kalite puanı hedefinde olan işletmelerin reklam veren bölümleri işletme için oldukça önemlidir. Böylece çok daha düşük fiyatlara çok daha yüksek reklam elde etme fırsatı yakalarsınız.

Kalite Puanı Nasıl Kontrol Edilir?

Kalite puanı kontrol etmek için anahtar kelime raporunun üzerinde yer alan durum sekmesinden kontrol etmek mümkündür. Aynı zamanda anahtar kelimelerin görüntü alma sıklığını yine bu ekran üzerinden kontrol etmek mümkün olur. Dolayısıyla kalite puanını etkisi altına alan 3 temelden oluşan faktörün performanslarını görmek mümkün olacaktır. Ayrıca kalite puan performansını etkileyen hareketlere ve kalite puanlarını daha teferruatlı şekilde öğrenmek için ekstra anahtar kelime metriklerinin eklemeniz gerekir. Bunun için yapacağınız işlem (anahtar kelime raporu – sütunlar – kalite puanı) şeklinde yazılmalıdır. Bu sütunlarda kalite puan geçmişleri ile kalite puanlarını ve etkileyen faktörlerini görebilirsiniz. Dolayısıyla Google Ads hesabınız üzerinden raporlar sekmesine geçiş yapılarak rapor oluşturulduğunda kalite puanlarına yönelik daha detaylı bilgiler elde edilebilir.

Kalite Puanlarını Etkileyen 3 Temel Faktörler Nelerdir?

Kalite puanlarını etkileyen 3 temel faktörler şu şekildedir.

  1. Beklenen Tıklama Oranı

Beklenen tıklama oranına yönelik olarak ilgili anahtar kelimeye göre reklamlar gösterildiği zaman, reklamların tıklanma oranlarına göre oran hesaplanmaktadır. Yapılan bu değerlendirme reklamların uzantısı, konumu ve görünümü etkilemesi muhtemel etkenlerden farklı olarak hesaplanmaktadır.

  1. Reklam Alaka Düzeyi

Reklam alaka düzeyi anahtar kelimesinin reklamla alakalı ve uyumlu olduğunu ölçmektedir. Google işleyişinde temel mantık şu şekildedir. Google kullanıcıların aramalarına göre reklam gönderilerini düzenler. Bu durumda dikkat edilmesi gereken konu anahtar kelime seçiminde Google reklamlarını ile alakalı olan reklamlara tıklamalar daha fazla olacağı için reklam düzeyinde yüksek alaka düzeyini yakalarsınız. Bunun için içerikte kullanılan yazıların dikkat çekici olması gerekmektedir.

  1. Açılış Sayfası Deneyimi

Reklam düzenlemelerinden sonra dikkat edilmesi gereken önemli konulardan birisi de açılış sayfası deneyimidir. Reklamları tıklayan kullanıcılar, yönlendirme yapılan sayfa üzerinde kalite puanı üzerinde etkisi oldukça fazladır. Bu durumda siteyi ziyaret eden kullanıcıların yapılan yönlendirmelerde ne kadar mutlu olduklarıyla alakalıdır. Dolayısıyla alaka düzeyi yüksek olan açılış sayfasına sahip olan site kullanıcı deneyimi için uygun tasarlanmış demektir. Böylece kullanıcıların yaptığı aramalarla ilgili bilgilere yer verilmektedir.
 

Similar threads

Adwords Kalite Puanı Nasıl Yükseltilir? Kalite puanı Adwords kullanıyorsanız reklamlarınızda başarıyı yakalamanız da dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan birisidir. Adwords reklamlarının sıralanış şekli kalite puanı ve tıklama başına verilen maliyete göredir. Herkes daha düşük maliyet...
Cevaplar
0
Görüntüleme
233
Bu makaleyi okuduktan sonra elde edeceğiniz kazananlar arasında; Kalite puanı nedir ve ne işe yarar? Kalite puanını belirleyen faktörler nelerdir? Panelde kalite puanınızı nereden görebilirsiniz? Tıklama oranı nedir? Tıklama oranı nasıl artırılır? Kalite puanı nasıl kontrol altına alınır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
133
Google reklamlarında tıklama ücretleri belirlenirken hedeflenen reklamlardaki teklifler açık arttırma sistemine dahil edilir Verilen teklifle açık artırmaya giren her için sıralama değeri ve kalite puanı her defasında yeniden hesaplanır Görüntülenmede herhangi bir ücretlendirme olmamakla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
145
Web siteleri ya da sosyal medya uygulamaları üzerindeki reklam sıralamasını etkileyen faktörler nelerdir? Bu konu hakkında bilgiler derledik nokta hadi hep birlikte başlayalım o zaman… Reklam sıralaması hesaplamaları yapılırken genel itibarıyla kullanıcıların girdikleri temel terimler başta...
Cevaplar
0
Görüntüleme
295
SEO ve sosyal medya arasında çok sıkı bir bağ bulunmaktadır. Sosyal medya optimizasyonunu gerçekleştirmek için SEO optimizasyonu oldukça önemli bir süreci teşkil etmektedir. SEO projelerinizde başarılı olmak için birçok alanda çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu süreçte iki anahtar faktör doğrudan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
161
858,461Konular
981,117Mesajlar
29,532Kullanıcılar
Üst Alt