Kamyon kim tarafından bulundu
Kamyonu bulan kimdir
1870 yılında Jon Yule tarafından yuk taşıyabilen ilk kamyon yapıldı Yule, bu kamyonla Glascowdaki atolyesinde urettiği buyuk gemi kazanlarını, iki mil uzaklıktaki doklara taşıdı Arac, dakikada 250 devir yapabilen 2 silindirli buhar motoru ile calışıyordu Tam yuku olarak saatte 34 mil hız yapabiliyordu Bu denli duşuk hızına rağmen, Yule, altı tekerlekli buharlı kamyonunu ekonomik bir taşıma aracı olarak goruyordu Bunda da haksız sayılmazdı Bir kazanı atolyesinden doklara taşıtabilmek icin 400 adam kiralaması gerekiyordu ve bu da 60 sterlin demekti Oysa, aynı işi kamyonuyla, yakıt giderleri de dahil olmak uzere 10 sterline yapabiliyordu
imageskamyonukimbuldu5afc6bee824b9
Benzinle calışan ilk kamyon, 13 Ekim 1894′te cizimleri yapılarak ve Pariste Panhard tesislerinde uretildi Panhard et Levassor Chariot adı verilen bu kamyonun toplam uzunluğu 2 metre 98 santimdi Arkadaki taşıma bolumunun uzunluğu ise 15 metreydi Bu kamyon, ilk kez firmanın başmuhendisi MMayade tarafından 10 Şubat 1895 gunu denendi Satılmak uzere uretilen ilk benzinli kamyon ise, 1896 yılında Cannstattta Daimler Co tarafından yapıldı Bu kamyonla ilgili ilk calışmaların 1891 yılında başladığı bilinmekle birlikte, gecen beş yıllık donemde herhangi bir arac uretilip uretilmediği konusunda bir kayıt yok 1896 yılında bastırılan Daimler Guterwagen kataloğunda, dort modelin tanıtımı yapılıyordu 4 beygir gucunde ve 1500 kilo taşıma kapasiteli, 6 beygir gucunde ve 2 bin 500 kilo taşıma kapasiteli, 8 beygir gucunde ve 3 bin 750 kilo taşıma kapasiteli, 10 beygir gucunde ve 10 bin kilo taşıma kapasiteli Araclar, arka kısma monte edilen cift silindirli Phoenbc motoruyla hareket ediyorlar ve saatte 12 kilometre hız yapabiliyorlardı Kataloğa gore, istendiği takdirde, surucu kabinine bir de ısınma tertibatı takılabiliyordu İlk benzinli Daimler kamyonu, 1897 baharında Stuttgarttan Paul von Maura satıldı İkincisini de Berlindeki Bohmisches Birahanesi aldı Bu birahane, aynı zamanda fabrikasyon uretime gecen ilk biracılık kuruluşuydu
İlk dizel kamyon ise Benz tarafından 1923 yılının Ağustos ayında, Stuttgartta uretildi 5 ton ağırlığındaki arac, 50 beygir gucunde bir motorla calışıyordu İngilterede de, 1927 yılının başlarında, Caledon Motor Co tarafından, altı ayrı modelde dizel kamyon uretildi Bu kamynların ağırlıkları 15 ton ile 5 ton arasında değişiyordu
Alıntı
Kamyonu bulan kimdir
1870 yılında Jon Yule tarafından yuk taşıyabilen ilk kamyon yapıldı Yule, bu kamyonla Glascowdaki atolyesinde urettiği buyuk gemi kazanlarını, iki mil uzaklıktaki doklara taşıdı Arac, dakikada 250 devir yapabilen 2 silindirli buhar motoru ile calışıyordu Tam yuku olarak saatte 34 mil hız yapabiliyordu Bu denli duşuk hızına rağmen, Yule, altı tekerlekli buharlı kamyonunu ekonomik bir taşıma aracı olarak goruyordu Bunda da haksız sayılmazdı Bir kazanı atolyesinden doklara taşıtabilmek icin 400 adam kiralaması gerekiyordu ve bu da 60 sterlin demekti Oysa, aynı işi kamyonuyla, yakıt giderleri de dahil olmak uzere 10 sterline yapabiliyordu
imageskamyonukimbuldu5afc6bee824b9
Benzinle calışan ilk kamyon, 13 Ekim 1894′te cizimleri yapılarak ve Pariste Panhard tesislerinde uretildi Panhard et Levassor Chariot adı verilen bu kamyonun toplam uzunluğu 2 metre 98 santimdi Arkadaki taşıma bolumunun uzunluğu ise 15 metreydi Bu kamyon, ilk kez firmanın başmuhendisi MMayade tarafından 10 Şubat 1895 gunu denendi Satılmak uzere uretilen ilk benzinli kamyon ise, 1896 yılında Cannstattta Daimler Co tarafından yapıldı Bu kamyonla ilgili ilk calışmaların 1891 yılında başladığı bilinmekle birlikte, gecen beş yıllık donemde herhangi bir arac uretilip uretilmediği konusunda bir kayıt yok 1896 yılında bastırılan Daimler Guterwagen kataloğunda, dort modelin tanıtımı yapılıyordu 4 beygir gucunde ve 1500 kilo taşıma kapasiteli, 6 beygir gucunde ve 2 bin 500 kilo taşıma kapasiteli, 8 beygir gucunde ve 3 bin 750 kilo taşıma kapasiteli, 10 beygir gucunde ve 10 bin kilo taşıma kapasiteli Araclar, arka kısma monte edilen cift silindirli Phoenbc motoruyla hareket ediyorlar ve saatte 12 kilometre hız yapabiliyorlardı Kataloğa gore, istendiği takdirde, surucu kabinine bir de ısınma tertibatı takılabiliyordu İlk benzinli Daimler kamyonu, 1897 baharında Stuttgarttan Paul von Maura satıldı İkincisini de Berlindeki Bohmisches Birahanesi aldı Bu birahane, aynı zamanda fabrikasyon uretime gecen ilk biracılık kuruluşuydu
İlk dizel kamyon ise Benz tarafından 1923 yılının Ağustos ayında, Stuttgartta uretildi 5 ton ağırlığındaki arac, 50 beygir gucunde bir motorla calışıyordu İngilterede de, 1927 yılının başlarında, Caledon Motor Co tarafından, altı ayrı modelde dizel kamyon uretildi Bu kamynların ağırlıkları 15 ton ile 5 ton arasında değişiyordu
Alıntı