bilgisayarci
FD Üye
Kanal İstanbul’un hayata geçirilmesi hedefiyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Etraf ve Şehircilik Bakanlığı’nın yaptığı ortak mevzuat çalışması tamamlandı. Taslağa nazaran, proje, yap- işlet - devret modeli ile gerçekleşecek.
Milliyet'ten Ayşegül Kahvecioğlu'nun haberine nazaran, kanalın imal ihalesini kazanan şirketlere inşaatta kullanacakları her türlü teknik ekipman için vergi muafiyeti sağlanacak; elde ettikleri gelirler kurumlar vergisinden istisna olacak. Kanal İstanbul sonu içindeki orman alanlarının orman vasfı kaldırılacak.
Birinci 10 yılda 182 milyar TL gelir elde edileceği düşünülüyor
7 yıl sürecek inşaatın maliyeti 75 milyar TL öngörülürken, projenin tamamlanmasıyla birinci 10 yılda 182 milyar TL gelir elde edileceği düşünülüyor.
Etraf Bakanlığı’nın 2020 yılı Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu’nda çalışmanın hazır olduğu belirtilerek, “Kanal İstanbul projesi ile yatay mimari uygulaması temel alınarak, etraf dostu, kadim kıymetlerini koruyan ve afet riskini bertaraf eden sağlıklı ve inançlı hayat alanı oluşturmak suretiyle İstanbul’un memleketler arası metropoller ortasında bir ‘Dünya Markası’ olması hedeflenmiştir” denildi.
Uzunluk 45 km
Çalışmaya nazaran kanal, Küçükçekmece Gölü - Sazlıdere Barajı - Terkos doğusunu takip eden güzergâhta inşa edilecek. Uzunluğu 45 km, taban genişliği 275 metre ve derinliği 20.75 metre olacak.