Kaplumbağa Terbiyecisi
Kaplumbağa Terbiyecisi, Osman Hamdi’nin en ilgi ceken ve ozgun eserlerinden birisidir 1906 tarihli eser, ozellikle Lale Devri'ndeki Sadabad Eğlenceleri'nde geceleri bahcelerin aydınlatılması icin kaplumbağaların sırtlarına mumlar dikilerek serbest bırakıldıkları bilgisi bir ipucu olabilir Yani Osmanlı’nın devlet duzeninde kaplumbağalarda kapıkullarıarasında yer almışlardır
Bu arada birkac Osmanlı kurumunun (Sanayi Nefise, Asarı Atika Muzesi, Duyunu Umumiye, vb) en ust duzeyinde yonetici olan Hamdi Bey’in kendi iş yapma alışkanlığıtarzı ile astlarının yaklaşımlarına ilişkin bir allegori akla gelmektedir Osman Hamdi’nin kendisi olan Terbiyecielinde neyi, boynunda maşası sırtında keşkulu fıkarası(dervişane bir tevekkulu akla getirmektedir Hafif one eğilmiş olarak yapraklarını yiyen uc kaplumbağaya nezaret etmektedir
Arkada kalan iki kaplumbağa ise yemeğe yanaşmaya calışmaktadır Osman Hamdi Bey’in mesai arkadaşlarına yonelik acımasız, umitsiz bir hicvi olarak yorumlanabilir bir resim bu Onemli olan, alcaktaki tek ışık kaynağından gelen ışıkla aydınlanan resmin, oğelerinin ilgiyi konuya odaklayan bir yalınlık ve kurgu ile her tur gereksiz ayrıntının ayıklandığı cok başarılı bir bir başyapıt olmasıdır
Uzun sure işadamı Erol Aksoy'un koleksiyonunda bulunan tablo Erol Aksoy'un varlıklarına TMSF'nin el koymasıyla gecici sure devlete gecmiştir Eser Aralık 2004'de acık arttırmaya cıkarıldı Turk resim sanatında bir esere verilen en yuksek fiyatla Suna Kırac İnanc Kırac Vakfı kuruluşu Pera Sanat Muzesi acık arttırmayı kazandı ve 3000000 YTL'ye (3 trilyon TL) satın aldı
imageskaplumbagaterbiyecisi5ad23ba3cbb7a
imageskaplumbagaterbiyecisi5ad23ba53455b
Kaplumbağa Terbiyecisi, Osman Hamdi’nin en ilgi ceken ve ozgun eserlerinden birisidir 1906 tarihli eser, ozellikle Lale Devri'ndeki Sadabad Eğlenceleri'nde geceleri bahcelerin aydınlatılması icin kaplumbağaların sırtlarına mumlar dikilerek serbest bırakıldıkları bilgisi bir ipucu olabilir Yani Osmanlı’nın devlet duzeninde kaplumbağalarda kapıkullarıarasında yer almışlardır
Bu arada birkac Osmanlı kurumunun (Sanayi Nefise, Asarı Atika Muzesi, Duyunu Umumiye, vb) en ust duzeyinde yonetici olan Hamdi Bey’in kendi iş yapma alışkanlığıtarzı ile astlarının yaklaşımlarına ilişkin bir allegori akla gelmektedir Osman Hamdi’nin kendisi olan Terbiyecielinde neyi, boynunda maşası sırtında keşkulu fıkarası(dervişane bir tevekkulu akla getirmektedir Hafif one eğilmiş olarak yapraklarını yiyen uc kaplumbağaya nezaret etmektedir
Arkada kalan iki kaplumbağa ise yemeğe yanaşmaya calışmaktadır Osman Hamdi Bey’in mesai arkadaşlarına yonelik acımasız, umitsiz bir hicvi olarak yorumlanabilir bir resim bu Onemli olan, alcaktaki tek ışık kaynağından gelen ışıkla aydınlanan resmin, oğelerinin ilgiyi konuya odaklayan bir yalınlık ve kurgu ile her tur gereksiz ayrıntının ayıklandığı cok başarılı bir bir başyapıt olmasıdır
Uzun sure işadamı Erol Aksoy'un koleksiyonunda bulunan tablo Erol Aksoy'un varlıklarına TMSF'nin el koymasıyla gecici sure devlete gecmiştir Eser Aralık 2004'de acık arttırmaya cıkarıldı Turk resim sanatında bir esere verilen en yuksek fiyatla Suna Kırac İnanc Kırac Vakfı kuruluşu Pera Sanat Muzesi acık arttırmayı kazandı ve 3000000 YTL'ye (3 trilyon TL) satın aldı
imageskaplumbagaterbiyecisi5ad23ba3cbb7a
imageskaplumbagaterbiyecisi5ad23ba53455b