Kore Kimyasal Teknoloji Enstitüsü tarafından geliştirilen, tüm arabası kaplayan bir ekran kollayıcı sinema üzere düşünebileceğimiz yeni bir kaplama çeşidi çok farklı bir kullanım alanına sahip. Bu kaplama, Güneş ışığı altında kaldığında kendini onarabilme yeteneğine sahip. Bu da, arabanın kaportasında görülen çiziklerin 30 dakikada yok olacağına işaret ediyor.
Sürekli garajda park halinde tutmadığınız sürece aracınızda çizik oluşması kaçınılmaz. Park yerindeki öteki bir araçtan yahut yolda giderken sıçrayan bir taştan ötürü araba kaportasında çizikler oluşabiliyor. Bir aracın cilasını müdafaaya yardımcı olan ve boyaya ziyan verecek kadar derine inen bir çizik riskini en aza indiren esirgeyici kaplamalar mevcut. Lakin esirgeyici bir kaplama bile bir profesyonel tarafından yanlışsız aletlerle parlatılması yahut düzeltilmesi gereken çiziklerin oluşmasını engelleyemiyor.
Aracını bayiden çıktığı günkü üzere pak tutmak isteyenler için, kendi kendini onaran gözetici kaplamalar birkaç yıldır geliştiriliyor. Lakin üstesinden gelinmesi güç olan birtakım zorluklar mevcut. Çizilme hasarının tamiratını kolaylaştırmak için dövülebilir özellikler sergileyen materyaller çok sağlam değil, bu nedenle bir araç aslında çizilmeye daha yatkın hale geliyor. Hasara daha az eğilimli olan daha sert materyallerde ise, fizikî bir darbe görünür bir çizik oluşturduğunda, tamiri daha güç oluyor.
Kore Kimyasal Teknoloji Araştırma Enstitüsü'nden araştırmacılar, her iki dünyanın da en uygununu tek bir materyalde birleştirmeyi başarmış üzere görünüyor. Akril poliol bazlı bilakis çevrilebilir bir polimer ağ gereci ile son derece sağlam bir gözetici reçine kaplaması geliştirdiler ve buna bir fototermal boya eklediler. Boya, güneşten gelen kızılötesi ışığı emiyor ve onu esirgeyici kaplamanın yüzey sıcaklığını artıran termal güce dönüştürüyor. Kaplamanın polimer yapısının kimyasal bağları, artan ısıyla ayrışarak ve sonra tekrar birleşerek reaksiyon veriyor ve çizik oluşan yerde hasarlı polimer yapısını yavaşça tekrar oluşturuyor.
İyileşme süreci, lazer üzere yüksek yoğunluklu bir ışık kaynağı kullanılarak yahut bir büyüteçle Güneş ışığını odaklayarak hızlandırılabiliyor. Fakat, kaplama uygulanmış küçük bir model otomobil ile yapılan testte, aracı yalnızca öğlen güneşi altında yaklaşık 30 dakika bırakmanın, çizikleri büsbütün güzelleştirmek için kâfi ısı ürettiği kanıtlandı.
İyileşme sürecinin aktifliği ve suratı, güneşe maruz kalmanın yoğunluğu da dahil olmak üzere çeşitli faktörlere bağlı, lakin araştırmacılar bunun sadece tam boyutlu otomobillerde değil, birebir vakitte başka araçları müdafaanın bir yolu olarak da kullanılabileceğinden emin. Örnek olarak, tekneler ve uçaklar veriliyor.