nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Kış Lastiği Çeşitleri
Konvansiyonel ve radyal lastik
Lastikler yapılarına, taban desenlerine, kauçuk karışımlarına ve uygulama amaçlarına tarafından sınıflara ayrılır Lastiğin karkas yapısında kullanılan kord bezinin geometrisi lastiğin konvansiyonel veya radyal yapıda olmasını belirler Konvansiyonel lastiklerde, lastiğin yapısını meydana getiren kord bezleri 3040 derecelik açılarda, üst üste ve çapraz biçimde yerleştirilir bu nedenle konvansiyonel lastikler çapraz katlı ve diyagonal lastikler olarak da adlandırılır Son yıllarda otomobil lastik teknolojisindeki gelişmeler, konvansiyonel lastiklerin terk edilip radyal lastiklerin kullanılmasına yol açtı
Radyal lastikler ve avantajları
Radyal lastiklerin konvansiyon lastiklere göre en kayda değer avantajları daha elastik olmaları ve daha az ısınıp daha basit soğumalarıdır başkaca radyal lastiklerin yerde bıraktığı taban izi çapraz lastiklerinkinden daha geniştir Bu üstünlük radyal lastiklerin konvansiyonel lastiklere oranla yüzde 20 daha iyi yol tutmasını sağlar Yola bağlantı eden bölümün daha artı oluşu nedeniyle çekiş gücü ve fren güvenliği daha yüksektir Radyal lastiklerde taban sert, yanaklar yumuşaktır; bu da lastiğin yola bağlantı eden bölümünün sürekli olarak benzer genişlikte kalmasını sağlar Radyal lastiklerin kat ve sırt ayrılmaları da daha dayanıklıdır Bu ise yola tutunum başarısını arttırır
Çelik kuşaklar
Radyal gövdeli lastiklerin sırt gövdesi boyunca 15 ile 25 derecelik açılarla defalarca ve çapraz biçimde kuşaklar yerleştirilir Kuşakların görevi lastiğin mukavemetini arttırmak taban izinin şekil değiştirmesini durdurmak ve lastiğin yerle bağlantı eden bölgesinin alanını arttırmaktır İki nesil kuşak bulunur Birincisi bez dokumandan üretilen 'tahrik', diğeriyse tellerden üretilen 'çelik' kuşaktır Çelik kuşağın daha dayanıklı, daha emniyetli ve yüksek hızlara daha iyi ahenk sağlaması, lastik üreticilerinin bu nesil lastik üretimine yönelmesine niçin olmuştur
Sırt deseni
Bambaşka amaçlara hizmet vermek için öbür yapıda, desenlerde ve kauçuk çeşitlerine sahip lastikler üretiliyor Otomobil lastikleri desenlerine kadar ikiye ayrılır Standart lastikler ve yüksek performans lastikleri Ayrıca bu lastiklerin adi tipleri dışarıya dört mevsim ve kış lastiği versiyonları da mevcut Standart desenli lastiğin kuru ve ıslak zeminde iyi çekiş gücü, yeterli antiaquaplaning (suda kızaklamaya karşı çabuk su deşarjı) özellikleriyle, tehlikesiz viraj alma kabiliyetlerine sahip olması istenir Bunun yanına standart lastiklerin sesiz ve konforlu olması düşük yuvarlanma direncine sahip olması gerekmektedir Dört mevsim lastiklerin desenleriyse, ıslak, kuru, karlı, çamurlu zeminlerde güvenli kullanım, frenleme ve tatmin edici çekiş gücü temin etmek üzere tasarlanır
Kış lastikleri
Kışın, uzun ve şiddetli olduğu, yolların uzun vakit kar ve buzla kaplı olduğu bölgelerde kış lastikleri kullanılmalıdır Deseniyle olduğu kadar soğuğa dirençli kauçuk karışımlarıyla da kar ve buz gibi kaygan koşullarda azami çekiş ve fren gücünü zemine iletebilen kış lastikleri silika teknolojisiyle üretiliyor Bu teknoloji de lastiğin tutunma özelliğini arttırıyor Kış lastiklerinde uyarı edilmesi gereken en manâlı noktaysa sürat serilerine uyumdur Çünkü kış lastiklerinde sürat serileri standart lastiklere oranla düşüktür Otomobilin son sürati yüksek olsa bile lastiğin sürat serisi aşılmamalıdır
Yüksek performans lastikleri
Yüksek motor gücüne sahip otomobiller, bu yüksek gücü yere aktarabilmek ve yüksek süratlere çıkabilmek için performans lastiklerine ihtiyaç duyar Bu tür lastikler V, W, Z gibi daha yüksek sürat serisine sahip lastiklerdir Yüzde 55 veya yüzde 35 gibi basıklık oralarına (hain profile) sahip yüksek performans lastikleri, yola daha iyi tutunmayı sağlayan özel kauçuk karışımlarına sahiptir Geniş tabanlı yüksek performans lastiklerinin kuru ve ıslak zeminde iyi yol tutması, iyi viraj alması gerekir Yüksek performans lastiklerinin ömrüyse, standart lastiklere kadar (kullanıma alt olarak ) yüzde 20 daha kısadır *
Konvansiyonel ve radyal lastik
Lastikler yapılarına, taban desenlerine, kauçuk karışımlarına ve uygulama amaçlarına tarafından sınıflara ayrılır Lastiğin karkas yapısında kullanılan kord bezinin geometrisi lastiğin konvansiyonel veya radyal yapıda olmasını belirler Konvansiyonel lastiklerde, lastiğin yapısını meydana getiren kord bezleri 3040 derecelik açılarda, üst üste ve çapraz biçimde yerleştirilir bu nedenle konvansiyonel lastikler çapraz katlı ve diyagonal lastikler olarak da adlandırılır Son yıllarda otomobil lastik teknolojisindeki gelişmeler, konvansiyonel lastiklerin terk edilip radyal lastiklerin kullanılmasına yol açtı
Radyal lastikler ve avantajları
Radyal lastiklerin konvansiyon lastiklere göre en kayda değer avantajları daha elastik olmaları ve daha az ısınıp daha basit soğumalarıdır başkaca radyal lastiklerin yerde bıraktığı taban izi çapraz lastiklerinkinden daha geniştir Bu üstünlük radyal lastiklerin konvansiyonel lastiklere oranla yüzde 20 daha iyi yol tutmasını sağlar Yola bağlantı eden bölümün daha artı oluşu nedeniyle çekiş gücü ve fren güvenliği daha yüksektir Radyal lastiklerde taban sert, yanaklar yumuşaktır; bu da lastiğin yola bağlantı eden bölümünün sürekli olarak benzer genişlikte kalmasını sağlar Radyal lastiklerin kat ve sırt ayrılmaları da daha dayanıklıdır Bu ise yola tutunum başarısını arttırır
Çelik kuşaklar
Radyal gövdeli lastiklerin sırt gövdesi boyunca 15 ile 25 derecelik açılarla defalarca ve çapraz biçimde kuşaklar yerleştirilir Kuşakların görevi lastiğin mukavemetini arttırmak taban izinin şekil değiştirmesini durdurmak ve lastiğin yerle bağlantı eden bölgesinin alanını arttırmaktır İki nesil kuşak bulunur Birincisi bez dokumandan üretilen 'tahrik', diğeriyse tellerden üretilen 'çelik' kuşaktır Çelik kuşağın daha dayanıklı, daha emniyetli ve yüksek hızlara daha iyi ahenk sağlaması, lastik üreticilerinin bu nesil lastik üretimine yönelmesine niçin olmuştur
Sırt deseni
Bambaşka amaçlara hizmet vermek için öbür yapıda, desenlerde ve kauçuk çeşitlerine sahip lastikler üretiliyor Otomobil lastikleri desenlerine kadar ikiye ayrılır Standart lastikler ve yüksek performans lastikleri Ayrıca bu lastiklerin adi tipleri dışarıya dört mevsim ve kış lastiği versiyonları da mevcut Standart desenli lastiğin kuru ve ıslak zeminde iyi çekiş gücü, yeterli antiaquaplaning (suda kızaklamaya karşı çabuk su deşarjı) özellikleriyle, tehlikesiz viraj alma kabiliyetlerine sahip olması istenir Bunun yanına standart lastiklerin sesiz ve konforlu olması düşük yuvarlanma direncine sahip olması gerekmektedir Dört mevsim lastiklerin desenleriyse, ıslak, kuru, karlı, çamurlu zeminlerde güvenli kullanım, frenleme ve tatmin edici çekiş gücü temin etmek üzere tasarlanır
Kış lastikleri
Kışın, uzun ve şiddetli olduğu, yolların uzun vakit kar ve buzla kaplı olduğu bölgelerde kış lastikleri kullanılmalıdır Deseniyle olduğu kadar soğuğa dirençli kauçuk karışımlarıyla da kar ve buz gibi kaygan koşullarda azami çekiş ve fren gücünü zemine iletebilen kış lastikleri silika teknolojisiyle üretiliyor Bu teknoloji de lastiğin tutunma özelliğini arttırıyor Kış lastiklerinde uyarı edilmesi gereken en manâlı noktaysa sürat serilerine uyumdur Çünkü kış lastiklerinde sürat serileri standart lastiklere oranla düşüktür Otomobilin son sürati yüksek olsa bile lastiğin sürat serisi aşılmamalıdır
Yüksek performans lastikleri
Yüksek motor gücüne sahip otomobiller, bu yüksek gücü yere aktarabilmek ve yüksek süratlere çıkabilmek için performans lastiklerine ihtiyaç duyar Bu tür lastikler V, W, Z gibi daha yüksek sürat serisine sahip lastiklerdir Yüzde 55 veya yüzde 35 gibi basıklık oralarına (hain profile) sahip yüksek performans lastikleri, yola daha iyi tutunmayı sağlayan özel kauçuk karışımlarına sahiptir Geniş tabanlı yüksek performans lastiklerinin kuru ve ıslak zeminde iyi yol tutması, iyi viraj alması gerekir Yüksek performans lastiklerinin ömrüyse, standart lastiklere kadar (kullanıma alt olarak ) yüzde 20 daha kısadır *