Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Kar Lastiği Ceşitleri

Kar Lastiği Ceşitleri
0
150

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Kış Lastiği Ceşitleri


Konvansiyonel ve radyal lastik
Lastikler yapılarına, taban desenlerine, kaucuk karışımlarına ve kullanım amaclarına gore sınıflara ayrılır Lastiğin karkas yapısında kullanılan kord bezinin geometrisi lastiğin konvansiyonel veya radyal yapıda olmasını belirler Konvansiyonel lastiklerde, lastiğin yapısını meydana getiren kord bezleri 3040 derecelik acılarda, ust uste ve capraz bicimde yerleştirilir Bu nedenle konvansiyonel lastikler capraz katlı ve diyagonal lastikler olarak da adlandırılır Son yıllarda otomobil lastik teknolojisindeki gelişmeler, konvansiyonel lastiklerin terk edilip radyal lastiklerin kullanılmasına yol actı

Radyal lastikler ve avantajları
Radyal lastiklerin konvansiyon lastiklere gore en onemli avantajları daha esnek olmaları ve daha az ısınıp daha kolay soğumalarıdır Bunun dışında radyal lastiklerin yerde bıraktığı taban izi capraz lastiklerinkinden daha geniştir Bu avantaj radyal lastiklerin konvansiyonel lastiklere oranla yuzde 20 daha iyi yol tutmasını sağlar Yola temas eden bolumun daha fazla oluşu nedeniyle cekiş gucu ve fren guvenliği daha yuksektir Radyal lastiklerde taban sert, yanaklar yumuşaktır; bu da lastiğin yola temas eden bolumunun surekli olarak aynı genişlikte kalmasını sağlar Radyal lastiklerin kat ve sırt ayrılmaları da daha dayanıklıdır Bu ise yola tutunum başarısını arttırır

Celik kuşaklar
Radyal govdeli lastiklerin sırt govdesi boyunca 15 ile 25 derecelik acılarla ust uste ve capraz bicimde kuşaklar yerleştirilir Kuşakların gorevi lastiğin mukavemetini arttırmak taban izinin şekil değiştirmesini onlemek ve lastiğin yerle temas eden bolgesinin alanını arttırmaktır İki tur kuşak bulunur Birincisi bez dokumandan uretilen 'tahrik', diğeriyse tellerden uretilen 'celik' kuşaktır Celik kuşağın daha dayanıklı, daha emniyetli ve yuksek hızlara daha iyi uyum sağlaması, lastik ureticilerinin bu tur lastik uretimine yonelmesine neden olmuştur

Sırt deseni
Farklı amaclara hizmet etmek icin farklı yapıda, desenlerde ve kaucuk ceşitlerine sahip lastikler uretiliyor Otomobil lastikleri desenlerine gore ikiye ayrılır Standart lastikler ve yuksek performans lastikleri Ayrıca bu lastiklerin normal tipleri dışında dort mevsim ve kış lastiği versiyonları da mevcut Standart desenli lastiğin kuru ve ıslak zeminde iyi cekiş gucu, yeterli antiaquaplaning (suda kızaklamaya karşı hızlı su deşarjı) ozellikleriyle, guvenli viraj alma kabiliyetlerine sahip olması istenir Bunun yanında standart lastiklerin sesiz ve konforlu olması duşuk yuvarlanma direncine sahip olması gerekmektedir Dort mevsim lastiklerin desenleriyse, ıslak, kuru, karlı, camurlu zeminlerde guvenli kullanım, frenleme ve yeterli cekiş gucu sağlamak uzere tasarlanır

Kış lastikleri
Kışın, uzun ve şiddetli olduğu, yolların uzun sure kar ve buzla kaplı olduğu bolgelerde kış lastikleri kullanılmalıdır Deseniyle olduğu kadar soğuğa dayanıklı kaucuk karışımlarıyla da kar ve buz gibi kaygan koşullarda maksimum cekiş ve fren gucunu zemine iletebilen kış lastikleri silika teknolojisiyle uretiliyor Bu teknoloji de lastiğin tutunma ozelliğini arttırıyor Kış lastiklerinde dikkat edilmesi gereken en onemli noktaysa hız serilerine uyumdur Cunku kış lastiklerinde hız serileri standart lastiklere oranla duşuktur Otomobilin son surati yuksek olsa bile lastiğin hız serisi aşılmamalıdır

Yuksek performans lastikleri
Yuksek motor gucune sahip otomobiller, bu yuksek gucu yere aktarabilmek ve yuksek suratlere cıkabilmek icin performans lastiklerine ihtiyac duyar Bu tur lastikler V, W, Z gibi daha yuksek hız serisine sahip lastiklerdir Yuzde 55 veya yuzde 35 gibi basıklık oralarına (alcak profile) sahip yuksek performans lastikleri, yola daha iyi tutunmayı sağlayan ozel kaucuk karışımlarına sahiptir Geniş tabanlı yuksek performans lastiklerinin kuru ve ıslak zeminde iyi yol tutması, iyi viraj alması gerekir Yuksek performans lastiklerinin omruyse, standart lastiklere gore (kullanıma bağlı olarak ) yuzde 20 daha kısadır
 

Similar threads

Kar lastiği dort mevsim işe yararmı? imageskarlastigibuzdaiseyararmi5ad8eab2e8d56 Deseniyle olduğu kadar soğuğa dayanıklı kaucuk karışımlarıyla da kar ve buz gibi kaygan koşullarda maksimum cekiş ve fren gucunu zemine iletebilen kış lastikleri silika teknolojisiyle uretilmektedir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
193
Kış Lastiği Çeşitleri Konvansiyonel ve radyal lastik Lastikler yapılarına, taban desenlerine, kauçuk karışımlarına ve uygulama amaçlarına tarafından sınıflara ayrılır Lastiğin karkas yapısında kullanılan kord bezinin geometrisi lastiğin konvansiyonel veya radyal yapıda olmasını belirler...
Cevaplar
0
Görüntüleme
100
Kar lastiği kac tane olmalıdır Bir cok insanımız 4 tane yeni kış lastiği almak istemiyor İdare edebileceğini zannediyor Ekstra masraf olarak goruyor Zaten benim dişleri iyi durumda 4 lastiğim var Gerekirse zincir takarım diyor Yılda 34 kez kar yağacak diye almıyor ve riske giriyor Oysa...
Cevaplar
0
Görüntüleme
223
Kış aylarında suruş guvenliği icin kış lastiği takmak artık yasalarla da zorunlu hale geldi Kış lastikleri ozellikle, duşuk sıcaklıklarda ıslak, karlı, camurlu ve kuru zeminlere aktif olarak cevap vererek bu yol ve hava şartlarında yaz lastiklerine oranla daha yuksek guvenliği garanti etmek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
149
Kış Lastiği Faydaları Hakkında Bilgi Kış lastiği kullanmanın pek cok faydası vardır Kış lastiği Kış sezonu başında takıldığında, ıslak ve karlı zeminlerde maksimum hareket kabiliyeti sunar Mevsimine gore yaz ve kış lastiği kullanmak lastiklerinizin kilometre performansını artırdığı gibi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
96
858,500Konular
982,386Mesajlar
32,979Kullanıcılar
kara kartalSon üye
Üst Alt