nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Kar lastiği kaç tane olmalıdır
Bir fazla insanımız 4 tane yeni kış lastiği edinmek istemiyor Yöneticilik edebileceğini zannediyor Ekstra masraf olarak görüyor Zaten benim dişleri iyi durumda 4 lastiğim var Icabında zincir takarım diyor Yılda 34 kez kar yağacak diye almıyor ve riske giriyor Fakat yaptığı kilometreyle bağlantılı olarak 2 yılda yaz lastikleri aşınan bir şoför, 2 yılın sonunda 4 yeni yaz lastiği daha elde etmek zorunda Yani 4 yıl içinde 2 takım lastik harcıyor Oysaki 4 senelik periyotta bir takım yaz lastiği, bazı kış lastiği olsa ve olması gereken zamanda, olması gereken lastiği kullansa şayet de bir fazla yaşayacağı ciddi kazayı yapmayacak Aslına bakarsanız kış lastiği için ekstra bir masraf yok bu Unutulmaması gereken en kayda değer şey ise lastiklerin değişimini diş derinliği yaz lastiğinde 2 mm, kış lastiğinde ise 3 mmye indiğinde mutlaka değiştirmelisiniz Lastiğin miadı azaldıkça, yani diş derinliği kısaldıkça tutunma ve suyu tahliye etme limitleri de altında iner
Bazılarımız ise sadece çekiş olan tarafa kış lastiği alıyor Amaç yokuşu çıkabilecek bir tutunma temin etmek Oysa arka lastikleri aracın kaymasına, savrulmasına ve fren mesafesinin uzamasına neden oluyor İdeal olansa 4 lastiğin de aynı marka ve desen olması, yere hepsinin eşit şekilde tutunmasıdır
Kış lastiklerinin performansları birbirlerinden ayrı olabilir Lastik testlerinde kuru havada birinci olan ıslakta yedinci, karda onbeşinci olabiliyor ya da yoğun kış şartlarında birinci olan lastik, ıslak ve kuruda daha aşağı sıralarda kalabiliyor Bilinçli tüketici, önce araç üreticisinin seçim ettiği lastik ölçülerine vefalı kalarak daha fazla hangi hava ve yol koşullarında araç kullanacağına bakarak, bunu karşılayan lastik modelini seçmeli Eğer uzun vakit karın yerden kalkmadığı bir şehirdeyseniz ve buzlu yollarda vasıta kullanıyorsanız çivili kış lastikleri kullanmalısınız *
Bir fazla insanımız 4 tane yeni kış lastiği edinmek istemiyor Yöneticilik edebileceğini zannediyor Ekstra masraf olarak görüyor Zaten benim dişleri iyi durumda 4 lastiğim var Icabında zincir takarım diyor Yılda 34 kez kar yağacak diye almıyor ve riske giriyor Fakat yaptığı kilometreyle bağlantılı olarak 2 yılda yaz lastikleri aşınan bir şoför, 2 yılın sonunda 4 yeni yaz lastiği daha elde etmek zorunda Yani 4 yıl içinde 2 takım lastik harcıyor Oysaki 4 senelik periyotta bir takım yaz lastiği, bazı kış lastiği olsa ve olması gereken zamanda, olması gereken lastiği kullansa şayet de bir fazla yaşayacağı ciddi kazayı yapmayacak Aslına bakarsanız kış lastiği için ekstra bir masraf yok bu Unutulmaması gereken en kayda değer şey ise lastiklerin değişimini diş derinliği yaz lastiğinde 2 mm, kış lastiğinde ise 3 mmye indiğinde mutlaka değiştirmelisiniz Lastiğin miadı azaldıkça, yani diş derinliği kısaldıkça tutunma ve suyu tahliye etme limitleri de altında iner
Bazılarımız ise sadece çekiş olan tarafa kış lastiği alıyor Amaç yokuşu çıkabilecek bir tutunma temin etmek Oysa arka lastikleri aracın kaymasına, savrulmasına ve fren mesafesinin uzamasına neden oluyor İdeal olansa 4 lastiğin de aynı marka ve desen olması, yere hepsinin eşit şekilde tutunmasıdır
Kış lastiklerinin performansları birbirlerinden ayrı olabilir Lastik testlerinde kuru havada birinci olan ıslakta yedinci, karda onbeşinci olabiliyor ya da yoğun kış şartlarında birinci olan lastik, ıslak ve kuruda daha aşağı sıralarda kalabiliyor Bilinçli tüketici, önce araç üreticisinin seçim ettiği lastik ölçülerine vefalı kalarak daha fazla hangi hava ve yol koşullarında araç kullanacağına bakarak, bunu karşılayan lastik modelini seçmeli Eğer uzun vakit karın yerden kalkmadığı bir şehirdeyseniz ve buzlu yollarda vasıta kullanıyorsanız çivili kış lastikleri kullanmalısınız *