Karakalem Malzemeleri Nelerdir
Resmin temel malzemesi olarak kabul edilen kurşunkalemi hakkıyla kullanmak oyle basit bir iş değildir Kurşunkalem hem yazı, hem resim, kısaca bir cizgi aracıdır Resim oğrencisine en başta genellikle desen calıştırılır Bunun nedeni resmin temellerinin kurşunkalemle en kolay yoldan aktarılabilmesidir Renklerle calışmak boya hazırlamayı, bunun kurumasını, fırca temizliğini gerektirdiği gibi daha pahalıya gelir Bu malzemelerle yapılan yanlışlar ve denemeler kişi de ziyanduygusu yaratacak, verimi duşurecektir
Karakalemle neler yapılabilir? Once formu calışabilirsiniz Cizgi'nin derinliğini, tadını araştırabilirsiniz Bir sure tek malzeme kullanmanın faydası, bu yaklaşımın eli eğitmeyi gerektirmesi ve oğrenciyi ilerletmesidir Aynı kalemle elde edebileceğiniz gri değerleri, tarama ile yapılacak yuzeydoku etkileri sizin icin paha bicilmez bir teknik repertuar oluşturacaktır
Resmin butun bilgileri bir kurşunkalemle oğretilebilir ve oğrenilebilir
Desen bu calışmayla ortaya cıkan resmin adıdır Desen icin tek renk ile yapılan ve boya ile yuzeylerin kaplanmasına dayanmayan calışmadırdiyebiliriz Ancak bizde resim terimleri fransızca'daki kadar zengin ele alınmamakta bazı nuanslar gozden kacmaktadır Orneğin cok hızlı yapılmış, gorsel not alma niteliğindeki desenlere ébauche(eboş) denilir (Bir farkla: ébauche daha cok hızlı bir taslak olup tamamen renkli de olabilir Ressamların cep defterleri desen ve eboşlarla doludur)
Desen'in tek aracı kurşunkalem değildir Cini murekkebi ve tarama ucu ya da fırcayla da desen yapılır Ronesans ressamlarının sanguine (sangin), sepia kalem, fuzen ve kuru pastel cubuklarla da desen yaptıkları gorulur Bu malzemeler deseni yumuşatabilir, farklı bir dramatik etki ve tad kazandırır
İpucu:
Karakalem desenin başarılı olması formların doğru gorulmesinden başka kalemin ton değerlerinin tumunun deseninizde bulunmasından gecer Bir enstruman 24 nota cıkartabiliyorsa, 5 nota ile yapacağınız muzik biraz cılız olacaktır Normal ışık şartlarını yansıtan bir desende, aydınlık ve karanlık alanların arasında belli sayıda gri bulunmakla birlikte, bu aydınlığın kağıt kadar beyaz, karanlığın da kaleminizin en koyu tonu kadar karanlık olması resminize tonal doygunluk (kontrast) kazandırır Formları tespit ederken cizdiğiniz konturların koyuluğu desenin geneline yansıtılmalıdır Orneğin bir elma cizdiyseniz, bu cismin yuzeyinde de gereken bolgenin bu hat kadar koyu olması ve bu hattı sindirmesideseni daha realist kılacaktır Bu anlattığımız tonal prensipleri fotoğrafcılar Zone System olarak bilirler Solmuş resimlerde bu kontrastlık yok olmuştur Desenlerini
Resmin temel malzemesi olarak kabul edilen kurşunkalemi hakkıyla kullanmak oyle basit bir iş değildir Kurşunkalem hem yazı, hem resim, kısaca bir cizgi aracıdır Resim oğrencisine en başta genellikle desen calıştırılır Bunun nedeni resmin temellerinin kurşunkalemle en kolay yoldan aktarılabilmesidir Renklerle calışmak boya hazırlamayı, bunun kurumasını, fırca temizliğini gerektirdiği gibi daha pahalıya gelir Bu malzemelerle yapılan yanlışlar ve denemeler kişi de ziyanduygusu yaratacak, verimi duşurecektir
Karakalemle neler yapılabilir? Once formu calışabilirsiniz Cizgi'nin derinliğini, tadını araştırabilirsiniz Bir sure tek malzeme kullanmanın faydası, bu yaklaşımın eli eğitmeyi gerektirmesi ve oğrenciyi ilerletmesidir Aynı kalemle elde edebileceğiniz gri değerleri, tarama ile yapılacak yuzeydoku etkileri sizin icin paha bicilmez bir teknik repertuar oluşturacaktır
Resmin butun bilgileri bir kurşunkalemle oğretilebilir ve oğrenilebilir
Desen bu calışmayla ortaya cıkan resmin adıdır Desen icin tek renk ile yapılan ve boya ile yuzeylerin kaplanmasına dayanmayan calışmadırdiyebiliriz Ancak bizde resim terimleri fransızca'daki kadar zengin ele alınmamakta bazı nuanslar gozden kacmaktadır Orneğin cok hızlı yapılmış, gorsel not alma niteliğindeki desenlere ébauche(eboş) denilir (Bir farkla: ébauche daha cok hızlı bir taslak olup tamamen renkli de olabilir Ressamların cep defterleri desen ve eboşlarla doludur)
Desen'in tek aracı kurşunkalem değildir Cini murekkebi ve tarama ucu ya da fırcayla da desen yapılır Ronesans ressamlarının sanguine (sangin), sepia kalem, fuzen ve kuru pastel cubuklarla da desen yaptıkları gorulur Bu malzemeler deseni yumuşatabilir, farklı bir dramatik etki ve tad kazandırır
İpucu:
Karakalem desenin başarılı olması formların doğru gorulmesinden başka kalemin ton değerlerinin tumunun deseninizde bulunmasından gecer Bir enstruman 24 nota cıkartabiliyorsa, 5 nota ile yapacağınız muzik biraz cılız olacaktır Normal ışık şartlarını yansıtan bir desende, aydınlık ve karanlık alanların arasında belli sayıda gri bulunmakla birlikte, bu aydınlığın kağıt kadar beyaz, karanlığın da kaleminizin en koyu tonu kadar karanlık olması resminize tonal doygunluk (kontrast) kazandırır Formları tespit ederken cizdiğiniz konturların koyuluğu desenin geneline yansıtılmalıdır Orneğin bir elma cizdiyseniz, bu cismin yuzeyinde de gereken bolgenin bu hat kadar koyu olması ve bu hattı sindirmesideseni daha realist kılacaktır Bu anlattığımız tonal prensipleri fotoğrafcılar Zone System olarak bilirler Solmuş resimlerde bu kontrastlık yok olmuştur Desenlerini
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.