Karışıklık Bereketli Çalışmanın Düşmanıdır KARIŞIKLIK, BEREKETLI ÇALIŞMANIN DÜŞMANIDIR! Yazar: Serdar Yurdakul Aklınızı ve Alıştırma Ortamınızı Karışıklıklardan Kurtarın, Karışıklıklar Sizi Yavaşlatır Bu yazımızda verimliliğimizi etkileyen kayda değer konulardan birine karışıklığa değinmek istiyorum Burada karışıklıktan kastettiğim sadece bulamadığınız bir kağıt ya da sürekli olarak karıştırdığınız çekmeceniz ya da bundan sonra ne yapacağınıza karar verirken yaşadığınız bezginlik değildir Yaşamınızdaki karışıklıklar; yapılacak fazla işinizin olmasından, olmaması gereken yerlerde olan eşyalarınıza değin, değişik biçimlerde oluşabilir Bu esasında bir hafıza karışıklığı durumudur Başarısızlık kafa karışıklığı ve dengede olamama halidir Meslek hayatında çok daha başarılı olması gerekirken girift egzersiz alışkanlıkları nedeniyle hak ettikleri yere ulaşamayan çoğu insan tanıdım Bu şart kendime şu soruyu sormama yol açtı: “ Düzenlilik bir takım insanlara genetik bir hediye mi yoksa çevresel bir etken mü ? yani daha sonra mı kazanılıyor ? Düzensiz olmalarını bilinçli bir tutum gibi belirten kişiler tanıdım Hatta birisi dağınıklığını yaratıcılığına bağlıyordu “ dağınık halk doğuştan olan yaratıcıdırlar “ gibi bir tezi vardı Gerçeği bildirmek gerekirse organizasyon yeteneği ne ayrıntılarıyla kalıtımsal ne de çevresel; sonra birazcık çaba ve eğitimle öğrenilen bir disiplin Uyumlu elde etmek zaman içinde benzer ata binmeyi öğrenmek gibi yavaşça öğrenilen bir beceridir, bir tavır ve alışkanlıklar bütünüdür Çok derme çatma birinin yardımla ve uygun bir eğitimle organize olabileceğine inanıyorum ama bu sigarayı bırakmak gibi zorlu bir süreç ve irade gerekiyor Çevrenizdeki ve zihninizdeki karışıklıktan kurtulduğunuz takdirde hayatınız ve zamanınız üzerinde daha pozitif denetim imkanına kavuşur ve yaşamınızda kaosa daha eksik yer verirsiniz, daha üretken olursunuz, stres düzeyiniz düşer ve daha eksik kaynak –para, süre, diğer kaynaklar tüketirsiniz Bu Nedenle yapmak istediğiniz şeyleri yerine getirmek için yaşamınız içinde boşluklar yaratabilirsiniz Size garanti edebileceğim mesaj şudur: Düzenli elde etmek, düzensiz yaşamaktan daha kolaydır ! Peki nasıl daha organize olunur? Öncelikle karışıklığın içinden kendinizi kurtarmadan önce, yaşamınızda neler yerine getirmek istediğinizi belirleyin Hayatınızın başlıca alanlarında kısa ve uzun vadeli hedefler belirleyin Amaç belirlemenin karışıklıktan kurtulmakla ne ilgisi var? diye düşünebilirsiniz Bence çok ilgili Başı karışıklıktan kurtulamayan insanların esasında geleceğe yönelik hedefleri ve amaçları yoktur Jurnal yaşarlar Bu koşul sadece hafıza karışıklığına yol açmaz bununla birlikte çevrenizde karışır Çünkü eşyalar, kırtasiye malzemeleri, kitaplarınız bunların hepsi sizin hedeflerinize dürüst yapacağınız gezi esnasında size takviye verecek olan orkestra üyeleridir Dolayısıyla düzene girmeye içten birincil adım; çeşitli yönleriyle ve aşamalarıyla yaşamdan ne istediğimize karar vermektir Bu kararı ne kadar tez verirseniz fikir karışıklığından o kadar ivedi kurtulur ve aralıksız satırlarda yer alan bazı tavsiyeleri de dikkate alarak böylece daha ivedi organize olursunuz Alışkanlıklarınıza uyarı edin karakteriniz olur! Verimliliğimizi etkileyen karışıklıklardan biride büro düzeni ve organizasyon ile ilgili alışkanlıklarımızdır Burada ofis ve konut düzenini bıçakla keser gibi bölmemiz öyle olası yok çünkü çoğu konuda evdeki yanlış alışkanlıklarımız genel verimimizi etkiliyor Harmoni deyince çoğunlukla aklımıza öncelikle gelen özenli halk müziği aklımıza kazanç Bu kişilerden çok tedbirli evde her şeyi dosyalıyor…Etrafta dağınık bir şey görmeye tahammülü yok biçiminde bahseder bu durumu bir olumsuzluk gibi görürüz (şu reel ancak toplum olarak düzeni sevmiyoruz) Iş hayatımdaki birincil patronum fazla itinalı bir kişiydi Çalışırken öbür renklerde kalemler kullanır Konularına kadar farklı renklerle not alırdı Natürel üniversiten yeni mezun genç yöneticiler olarak patronumuzun titizliğine amaç vermekte zorlanırdık ve biz aramızda o yöneticimize çok özenli, bağnaz vs gibi sıfatları uygun görürdük Halbuki o ola ki yılların verdiği tecrübelerini alışılmışlık haline getirerek olumlu davranış biçimine dönüştürmüştü Şunu unutmayın davranışlarınız zaman içinde alışkanlık haline gelerek karakterimizin olumlu ve negatif yönlerini oluştururlar Uyumlu bir ofis verimli bir alıştırma ortamıdır Çalışma alanınızın organizasyonu verimliliğiniz üzerinde kayda değer payı olan ve genelde göz ardı edilen bir konudur Çalışma hayatımda, tip ziyaretleri sırasında çok modern ve lüks ofisler görüyorum Ancak tasarımlarda verimlilik konusu hemen şimdi bizim için yeni bir konu ye da bereketli çalışmaya yerinde teknoloji ile entegre mimari çözümler hemen şimdi bizim yaşantımıza girmedi Bu ofislerde ya çok pozitif elbise dolabı var, ya yeterli dosya dolabı yok veya dolaplar egzersiz masamıza 5 metre mesafede Fakat baktığınız süre çoğu özelliği yetersiz eğitim veya eski alışkanlıklar nedeniyle kullanılmayan bilgisayar sistemleri, deri astarlı mobilyalar, İtalyan lambalar, en pahalı çiçekler… Başka bir büro örneği ; masa gerisinde büyük bir ceviz kütüphane Kütüphanede on senedir dokunulmamış kitap ve dergiler, bir sürü broşür ve reklam, kalorifer ve pencere kenarlarında ihmal edilmiş çirkin fena saksı ve çiçekler…masanın üzerinde ne ararsanız var yaklaşık olarak Salı pazarı Hemen bu iki direk örnekten hareketle tavsiyelerimi şöyle sıralayabilirim: Öncelikle ofislerimiz de alıştırma ortamını tasarlarken verimlilik ve meslek akışını dikkate almamız gerekli Kullandığımız malzemeler sağlam, sade ancak elverişli olmalı gösterişi yok kullanışlılığa prim vermemiz lazım Her türlü ıvır zıvır ve gereksiz malzemenin çekmece ve dolaplarda tutulması zihinsel yorgunluğu ve düzensiz görüntüyü engeller Ofisiniz gereksinim duyduğunuz kaynaklara (kilit elemanlarınız, dokümanlarınız) muhtemel olduğunca yakın olsun böylece daha etkili çalışabilirsiniz Dosyalarınıza koltuğunuzdan kalkmada erişebilecek şekilde yerleştirin ( bu aşamada U veya L masa düzenini öneririm) Bu Nedenle dosyalarınıza kaldırılması gereken evrak masanızın üzerinden daha çabuk kalkar Sık kullandığınız eşyaları hep benzer yerde ve el altında tutun ki ihtiyacınız olduğunda basit erişesiniz Diğer eşyaları ise göz önünden uzakta tercihen çekmecelerde tutun Sık kullandığını eşyalarınızı defalarca benzer yere koyun örneğin;anahtarlarınızı daima aynı yere koyun ! kırtasiye malzemeleri makas, bant zımba vs Uyumlu Bir Ofisin Yararları Vakit Kazandırır Odaklanma İmkanı Sağlar Meslek Arkadaşlarınız Aradıklarını Kolay Bulurlar Gerginlik seviyeniz azalır Önemli olanla önemsizi ayırmış olursunuz Egzersiz masanız sizin iş tezgahınızdır ambar olarak kullanmayın ! Masa düzeni ile ilgili alışkanlıklarınız var mı ? Bir gizleme düzeniniz yahut verimli çalışmanız muhtemel değildir Ofislerde gördüğümüz diğer bir aksaklık da egzersiz masalarının üzerlerinin hemen hemen bir kütüphaneye dönüşmüş olmasıdır Masamızın üzerinde bilgisayarımız jurnal meslek dosyamız ve ajandamızın dışarıya başka bir şey olmamalıdır Nedense masamızın üzerini bit pazarına çevirmeyi çok seviyoruz Masamızı kişiselleştirmek istiyorsak bunu abartmamız gerekli Yalnızca sevdiklerimizin bir fotoğrafının yer alması tatmin edicibunun dışındaki her şey çekmecelere ya da dosya dolaplarına kalkması gerekir Bir projeyle dosyayla işiniz bitmediği süre masa üstünde bırakmayın devamlı işler dosyanıza anekdot koyup, dosyayı göz önünden kaldırın Masanızın üstünde günlük ihtiyaçlarınızın dışında bir şey kalmasın Tavsiye: Unutmayın masanız sizin alıştırma tezgahınızdır Tezgahın üzerinde sadece üzerinde çalıştığınız malzemenin bulunması lüzumlu…jurnal çalışma programınız ve yapılacak işler dosyanız açık havada diğer hiçbir şey yer almamalı Korkmayın temiz bir masa abes bir zihnin belirtisi olmadığı gibi dolu bir masa da fazla çalıştığınızı göstermez !