iltasyazilim
FD Üye
Karne Akıl Göstergesi Olabilir Mi?
Öğretim sürecinde birincil yarının bitmesiyle birlikte karneler alındı Olur Ya birçok çocuk hazırlanma, motivasyon, organizasyon eksikliği gibi nedenlerle iyi sonuçlar getiremedi
Fakat bu dünyanın sonu değil!
Unutmayın fakat; önünde yeni bir dönem daha olacak Çocuğunuzun karnesinde zayıfların olmasını, kişiliğinin ve zekasının göstergesi olarak değerlendirmeniz son derece yanlıştır Başarısızlığa canını sıkmak ve çocuğunuzu da üzmek yerine onunla birlikte neler yapabileceklerinizi konuşun
Uz Psikolog Özge Merve Türk karne süreçlerinde ailelerin çocuklarına tutumları konusunda veri verdi
Çocuk evhamlı ise derse konsantre olmakta güçlük çeker
Çocuğunuzun kapasitesi iyi olsa da kafası karmakarışık, evhamlı ise dikkati dağılır ve derse konsantre olamayabilir Çocuk depresif bir pozisyonda olduğu dönemde aralıksız bitap, uykulu, gönülsüz olabilir veya hiperaktif bir çocuk çok uzun zaman ara vermeden dersi peşine düşüp takip edemeyebilir Öğrenme bozukluğu yaşamış çocuk geç öğrenir; harf karıştırabilir; okuma ve yazma konusunda güçlükler yaşayabilir ya da bunların dışarıda çocuğun işitmegörme gibi fizyolojik bir rahatsızlığı bulunabilir
Aşırı tehditkar davranış çocuğu olumsuz etkiler
Çocuğun okul süreci içinde bulunduğu şartları göz önünde bulundurmak ve bu duruma nelerin sebep olduğunu analiz etmek gerekir Şehvetli sorunların varlığı, alıştırma alışkanlıklarının kazanılmamış olması, uygun ders çalışma ortamının olmaması, mektep içi negatif faktörlerin olması çocuğu negatif yönde etkiler Ebeveynlerin çocuklarına olan eleştirel, tehditkar, aşırı beklentili tutumları çocuğun başarısını olumsuz yönde etkileyebilmektedir Ebeveynler arasındaki çatışmalı durumlara çocuğun şahit olması, sorunları çocuk ile paylaşma ve onu taraf olmaya zorlama gibi tutumlar çocuğun psikolojik dengesini bozabilir Tekrar kardeş kıskançlığı, konut değişikliği gibi durumlarda da çocuğun kafası karışabilir Okulda hoca ile ilgili, arkadaşlarla ilgili sorunlar olduğunda ve çocuk baş edemediğini hissettiğinde çocuğun akademik başarısı düşebilir
Ebeveyn evde hoca rolünü almamalı
Ebeveynler evde hoca rolünü oynamaya çalışmamalıdırlar Çocuğa bilgileri rol yaparak, anlatarak izah edebilir, ondaki araştırmaya olan merakı ve zevki ortaya çıkarabilir, bu şekilde ders çalışmaya teşvik edebilir ve takviye edebilirler Kesintisiz ders çalışmaya zorlayan, sık sık okulu ziyaret eden, şikayet eden, eleştiren, başarı endişesi yüksek ebeveynler çocuğun da başarılı olma konusundaki endişesini tetiklerler ve çocuk bu endişeden ötürü başarısız olabilir
Çocuğunuzla başarısızlığın nedenlerini konuşun
Çocuğun evde nerede, ne şekilde çalıştığı yani alıştırma ortamı önemlidir Abes ve düzenli bir masa, bilgisayar ve televizyonun olmadığı koşullar gerekmektedir Çocuğunuzun “hangi saatlerde ders çalıştığını, mola verdiğini, yattığını bilmeliniz Okul, çocuğun kendine ait alanıdır Öğrenme çocuğa aittir Bazı ebeveynler evde de yarı okuldaymış gibi davranırlar; bu durumda okul alanı ailesel alanı içine almıştır Çocuğunuz ile başarısızlığının nedenlerinin neler olabileceğini paylaşmalı ve çözümleri beraberce düşünmelisiniz Onu anladığınızı göstermelisiniz Karne üzerinden çocuğu tehdit etmemeli, azarlamamalısınız İkinci dönem daha iyi nasıl olunabileceği üstüne konuşmalısınız Bu tutumunuz çocuğu psikolojik olarak destekler ve size güvenerek iletişiminizin de güçlenmesini sağlar
Çocuğumla nasıl bir iletişim içinde olmalısınız?
*Kendi tutumlarınıza yönelik içsel bir değer biçme yapabilmelisiniz
*Çocuk ile oyun oynamalısınız, oyun çocuğunuz ile aranızdaki iletişimin temel taşıdır
*Çocuğu başarılı olma konusunda motive etmek için onu spor ve sanatsal faaliyetlere yönlendirmelisiniz
*Çocuğun karnesindeki iyi notları ve dersleri için harcadığı çabayı övmeli, ona olan güveninizi belirtmelisiniz
*Çocuğu öteki arkadaşlarının başarısı ya da kardeşleri ile kıyaslamamalısınız Her çocuk maddesel, sosyal, zihinsel gelişimi ile farklı bir bireydir Çocuktan beklentinizin bu yönde olması gerekmektedir
*Ebeveyni göre onaylanan, desteklenen çocuk daha çabalı ve başarılı olmaya çaba gösterecektir
*Çocuğa icabında takviye alarak verimli ders çalışma teknikleri konusunda tezgâhtar olabilir, programlanma konusunda destek olabilirsiniz *
Öğretim sürecinde birincil yarının bitmesiyle birlikte karneler alındı Olur Ya birçok çocuk hazırlanma, motivasyon, organizasyon eksikliği gibi nedenlerle iyi sonuçlar getiremedi
Fakat bu dünyanın sonu değil!
Unutmayın fakat; önünde yeni bir dönem daha olacak Çocuğunuzun karnesinde zayıfların olmasını, kişiliğinin ve zekasının göstergesi olarak değerlendirmeniz son derece yanlıştır Başarısızlığa canını sıkmak ve çocuğunuzu da üzmek yerine onunla birlikte neler yapabileceklerinizi konuşun
Uz Psikolog Özge Merve Türk karne süreçlerinde ailelerin çocuklarına tutumları konusunda veri verdi
Çocuk evhamlı ise derse konsantre olmakta güçlük çeker
Çocuğunuzun kapasitesi iyi olsa da kafası karmakarışık, evhamlı ise dikkati dağılır ve derse konsantre olamayabilir Çocuk depresif bir pozisyonda olduğu dönemde aralıksız bitap, uykulu, gönülsüz olabilir veya hiperaktif bir çocuk çok uzun zaman ara vermeden dersi peşine düşüp takip edemeyebilir Öğrenme bozukluğu yaşamış çocuk geç öğrenir; harf karıştırabilir; okuma ve yazma konusunda güçlükler yaşayabilir ya da bunların dışarıda çocuğun işitmegörme gibi fizyolojik bir rahatsızlığı bulunabilir
Aşırı tehditkar davranış çocuğu olumsuz etkiler
Çocuğun okul süreci içinde bulunduğu şartları göz önünde bulundurmak ve bu duruma nelerin sebep olduğunu analiz etmek gerekir Şehvetli sorunların varlığı, alıştırma alışkanlıklarının kazanılmamış olması, uygun ders çalışma ortamının olmaması, mektep içi negatif faktörlerin olması çocuğu negatif yönde etkiler Ebeveynlerin çocuklarına olan eleştirel, tehditkar, aşırı beklentili tutumları çocuğun başarısını olumsuz yönde etkileyebilmektedir Ebeveynler arasındaki çatışmalı durumlara çocuğun şahit olması, sorunları çocuk ile paylaşma ve onu taraf olmaya zorlama gibi tutumlar çocuğun psikolojik dengesini bozabilir Tekrar kardeş kıskançlığı, konut değişikliği gibi durumlarda da çocuğun kafası karışabilir Okulda hoca ile ilgili, arkadaşlarla ilgili sorunlar olduğunda ve çocuk baş edemediğini hissettiğinde çocuğun akademik başarısı düşebilir
Ebeveyn evde hoca rolünü almamalı
Ebeveynler evde hoca rolünü oynamaya çalışmamalıdırlar Çocuğa bilgileri rol yaparak, anlatarak izah edebilir, ondaki araştırmaya olan merakı ve zevki ortaya çıkarabilir, bu şekilde ders çalışmaya teşvik edebilir ve takviye edebilirler Kesintisiz ders çalışmaya zorlayan, sık sık okulu ziyaret eden, şikayet eden, eleştiren, başarı endişesi yüksek ebeveynler çocuğun da başarılı olma konusundaki endişesini tetiklerler ve çocuk bu endişeden ötürü başarısız olabilir
Çocuğunuzla başarısızlığın nedenlerini konuşun
Çocuğun evde nerede, ne şekilde çalıştığı yani alıştırma ortamı önemlidir Abes ve düzenli bir masa, bilgisayar ve televizyonun olmadığı koşullar gerekmektedir Çocuğunuzun “hangi saatlerde ders çalıştığını, mola verdiğini, yattığını bilmeliniz Okul, çocuğun kendine ait alanıdır Öğrenme çocuğa aittir Bazı ebeveynler evde de yarı okuldaymış gibi davranırlar; bu durumda okul alanı ailesel alanı içine almıştır Çocuğunuz ile başarısızlığının nedenlerinin neler olabileceğini paylaşmalı ve çözümleri beraberce düşünmelisiniz Onu anladığınızı göstermelisiniz Karne üzerinden çocuğu tehdit etmemeli, azarlamamalısınız İkinci dönem daha iyi nasıl olunabileceği üstüne konuşmalısınız Bu tutumunuz çocuğu psikolojik olarak destekler ve size güvenerek iletişiminizin de güçlenmesini sağlar
Çocuğumla nasıl bir iletişim içinde olmalısınız?
*Kendi tutumlarınıza yönelik içsel bir değer biçme yapabilmelisiniz
*Çocuk ile oyun oynamalısınız, oyun çocuğunuz ile aranızdaki iletişimin temel taşıdır
*Çocuğu başarılı olma konusunda motive etmek için onu spor ve sanatsal faaliyetlere yönlendirmelisiniz
*Çocuğun karnesindeki iyi notları ve dersleri için harcadığı çabayı övmeli, ona olan güveninizi belirtmelisiniz
*Çocuğu öteki arkadaşlarının başarısı ya da kardeşleri ile kıyaslamamalısınız Her çocuk maddesel, sosyal, zihinsel gelişimi ile farklı bir bireydir Çocuktan beklentinizin bu yönde olması gerekmektedir
*Ebeveyni göre onaylanan, desteklenen çocuk daha çabalı ve başarılı olmaya çaba gösterecektir
*Çocuğa icabında takviye alarak verimli ders çalışma teknikleri konusunda tezgâhtar olabilir, programlanma konusunda destek olabilirsiniz *