1 Nisan gününe geri gidelim… Hatırlarsanız Tiffany&Co toplumsal medyada yaptığı paylaşımla bizi şaşırtmıştı; ikonik Tiffany mavisinin yerini parlak bir sarının aldığını bildiren bir fotoğraf paylaştı. Marka, sonraki gün bunun elbette bir latife olduğunu belirtti ve Tiffany mavisi sonraki gün geri döndü. Fakat 1 Nisan şakasının başarısı devam etti ve internette bir virale dönüştü.
Anlaşılan 1 Nisan Latifesi, markayı sarı renk ile göreceğimiz birinci ve son gün değildi. Geçtiğimiz hafta sonu, Tiffany & Co Beverly Hills mağazasında sarı renk temalı bir aktiflik gerçekleştirdi ve "Tiffany Sarısı" ile donatılmış pop-up mağazasının fotoğraflarını toplumsal medyada paylaştı. Bu da Tiffany'nin yeni marka renginin, artık ikonik mavinin yerine sarı olduğunu sav ettiği toplumsal medya latifesine selam göndermiş oldu. Marka "Tiffany Mavi"den asla vazgeçmeyeceğiz, lakin gelecekte nitekim de kimi farklı projeler olacak." derken meğerse bu özel sarı pop-up mağaza temasının temelini atıyormuş. Lüks mücevher markası, Beverly Hills lokasyonundan başlayarak, dünya çapındaki seçili mağazaları süreksiz olarak bu güneşli renkte göstererek bu latifeyi gerçeğe çevirecek. Sonlu bir müddet için, ikonik mavi kalplerde olacak ve pop-up mağazaları büsbütün sarı renkte olacak.
WWD haberine nazaran, Tiffany hafta sonu boyunca Beverly Hills - Rodeo Drive pozisyonundaki pop-up mağazasını süreksiz olarak yine şekillendirdi; dış cepheden iç dekorasyona kadar tüm mağaza büsbütün yeni bir yaz rengi olan limon sarısı oldu. Tiffany&Co kutuları ve alışveriş torbaları da yeniden birinci kez sarı oldu. Mağazanın bünyesinde ayrıyeten zencefilli zerdeçallı latte, limonlu soda ve bal peteği dondurma üzere güneşli ikramların sunulduğu bir "Yellow Diamond Café" de vardı. İkonik sarı Tiffany elmas dahil tüm değerli sarı elmaslar, fotoğraf kabinleri ve sanal deneme fırsatlarından oluşan bir stant, pop-up’ mağazasının enteresan deneyimsel tonunu tamamladı.
Tiffany, bu farklı mağaza konseptinin yakında belirlenecek olan global yerlerde de olacağını söylüyor. Bu yeni gelişmeler, mücevher dünyasını daha heyecanlı hale getirecek üzere duruyor.
Tiffany & Co.’nun Eser ve Bağlantıdan Sorumlu Yeni Lider Yardımcısı Alexandre Arnault Per Reuters, ocak ayında devraldığı periyotta çalışanlarına "Reklam kampanyalarına ve genç müşterileri cezbetmeye odaklanmak" istediğini söyledi. Tiffany & Co.'nun yakın vakitteki bu hareketi, daha genç ve dijital tüketicileri hedeflemek ve çekmek için atılan bir adım olarak görülüyor.
“Tiffany Blue” kıssası
Bugün dünya çapında “Tiffany Blue” olarak bilinen ikonik ardıç kuşu yumurta mavisi tonu, lüksü temsil etmekte. Markanın kurucusu Charles Lewis Tiffany'nin neden bu ayırt edici rengi seçtiğine dair kesin bir karşılık bulunmamakla birlikte, kimileri bunun 19. yüzyıl mücevherlerindeki turkuazın popülerliğinden kaynaklandığını söylüyor. Turkuaz, Viktorya devri gelinlerinin favorisiydi. Düğün günü anısı olarak iştirakçilere güvercin biçiminde bir turkuaz broş verilirmiş, bu da rengin popülerleşmesine neden oldu.
1998 yılından bu yana Tiffany Mavi, Tiffany tarafından bir ticari renk markası olarak tescil edildi. Tiffany’nin kendine has mavi tonu, 2001 yılında ise Pantone tarafından Tiffany için tescillendi; “Tiffany Blue-Pantone 1837” olarak bilinen renk ismini şirketin kurulduğu yıldan aldı. Marka pazarlama yayını AdWeek, Tiffany mavi kutusunu "Muhtemelen tarihin en çok tanınan ve en çok istenen perakende kutusu" olarak tanımlamıştı.
Neden sarı?
Yıllardır kendine has mavisini koruyan Tiffany & Co.’nun sarıya gönül vermesi uygunsuz olarak görülebilir fakat marka için sarı renk aslında çok kıymetli... Neden mi? Şimdiye kadar keşfedilen en büyük sarı elmaslardan biri olan efsanevi Tiffany&Co sarı elması desek… Bugün ikonik olan sarı elmas, Güney Afrika’nın Kimberley Madeni’nde 1878 yılında keşfedilmiş. Birebir yıl 287 karat sarı elması satın alan markanın kurucusu Charles Levis, daha parlak ve canlı bir sarı olması için işleterek elması 128.54 karata kesmiş ve ismine Tiffany Elması ismi vermiş. Kral Louis Philippe 1848 yılında Paris’teki politik karışıklık sırasında, firmadan bu elması satın almış. 1887 yılında Fransız Crown Jewels satışında Tiffany’den yapılan bu alışveriş, en hoş elmas olarak tarihe geçmiş.
Mary Whitehouse, Audrey Hepburn, Lady Gaga ve Gal Gadot üzere ikonik isimler de dahil olmak üzere dört bayan bu elması taktı. Yani latife bir yana önemli olursak, aslında Tiffany'nin kendine mahsus sarı tonu da var...