Karter aracın ön motor tarafının en altında olan bir parçadır Araba lift sayesinde yukarı kaldırılıp daha sonra 2 teker arasından bakıldığında motorun bloğuna bağlı şekilde duran siyah kapağı olan bir parçadır Karter içten yanmalı olan motorlar için krank karteri ve yanma odası arasında olan basınç farklılıkları sebebiyle piston segmanlarının ve silindirin çalışma yüzeyleri ile birlikte kayıp olan kompresson gazları gibi adlandırılmış olan gazlar yanmış olarak ve yanmamış olarak kartere inmesini sağlar Yağ bulunduran bu gazlar motor da olan yağın tüm özelliklerini bozarak çevreye oldukça fazla zarar verme ihtimali vardır Karter havalandırma olarak dediğimiz gazları emerek bölgesine geri göndermesini sağlar Karter havalandırma özelliği gazların içinde olan yağ buharını havadan ayırmakla için etkilidir Krank karteri kanal da olan yağ buharını yağ karterine geri göndermekle görevlidir
Karter tüm benzinli araçlar da karter havalandırma özelliği kullanılır Diyafram valfi, sistem yağ separatürü, plastik hortum diyafram valfi havalanması için hava filtrelerinde bağlı olarak hortumlardan oluşmaktadır
Diyafram valfi sayesinde karterin basınç seviyesin sabit kalması ve havalandırmasını sağlamaktadır Diyafram valfi 2 oda şeklinde olur Bu odaların biri açık havaya ve diğeri de emen manifolda bağlı olmaktadır Emme manifoldunda olan basınç düşmesi durumun da bu diyafram kuvvete direnç olarak gaz giriş tarafına doğru itmesini sağlar Bu durumdan dolayı karterden daha az miktarda gaz emilmesini sağlar Eğer emme manifoldun tam olarak basınç artması durumda diyafram yayı geri itip girişin daha fazla açılmasını sağlar ve karterden çok fazla gaz emilmesini sağlamaktadır
6Karter Nasıl Sökülür ?
Kareter sökülürken aracın kesin olarak soğuk olması gerekir sakın sıcakken sökmeye kalkmayın Karteri sökmeden ilk önce motorun yağını boşaltmanız gerekmektedir Yağı boşaltmak için de karterin altına kase veya kab koyulması gerekir Karterin en alt kısmın da tıpa olması gerekir bu tıpa açılarak yağı boşaltabilirsiniz Yağ boşaldıktan sonra bu karter silindir bloğuna bağlanmasını sağlayan civataları sökülmesi gerekir Daha sonra karter ve motor bloğunu bağlayan conta vardır bunu da sökün Bu civatayı sökmek için spatula gibi aletlerle kartere dikkat ederek sökmeniz gerekir Bütün hepsi söküldükten sonra karteri çıkartma işlemi tamamlanmıştır Geri takılırken çıkarıldığı gibi tekrar civata ve contasını çıkarıldığı şekilde takılması gerekir
6Karter Arızası Nasıl Anlaşılır
Karter birçok nedenlerden dolayı delinip zarar görme ihtimali yüksektir Bu delinme de taş gelmesi yada çukura girmek sonucunda olması yüksektir Böyle bir durumla karşılaştıysanız karterin altından yağ aktığını görürsünüz Böyle durumlar da aracı direk olarak stop etmek ve kullanmamak gerekir Hemen yapılması gereken ilk olarak iyi usta çağırıp soruna baktırmak olması gerekir Karter yenisiyle değiştirilip arızası giderilir Bu sorunun haricinde karterin contasının gevşemesi ve zayıflamasından oluşan yağ kaçakları sorunu ortaya çıkabilir Bu tarz sorunda hemen ustaya baktırılıp yeni bir conta takılması gerekir
Karter tüm benzinli araçlar da karter havalandırma özelliği kullanılır Diyafram valfi, sistem yağ separatürü, plastik hortum diyafram valfi havalanması için hava filtrelerinde bağlı olarak hortumlardan oluşmaktadır
Diyafram valfi sayesinde karterin basınç seviyesin sabit kalması ve havalandırmasını sağlamaktadır Diyafram valfi 2 oda şeklinde olur Bu odaların biri açık havaya ve diğeri de emen manifolda bağlı olmaktadır Emme manifoldunda olan basınç düşmesi durumun da bu diyafram kuvvete direnç olarak gaz giriş tarafına doğru itmesini sağlar Bu durumdan dolayı karterden daha az miktarda gaz emilmesini sağlar Eğer emme manifoldun tam olarak basınç artması durumda diyafram yayı geri itip girişin daha fazla açılmasını sağlar ve karterden çok fazla gaz emilmesini sağlamaktadır
6Karter Nasıl Sökülür ?
Kareter sökülürken aracın kesin olarak soğuk olması gerekir sakın sıcakken sökmeye kalkmayın Karteri sökmeden ilk önce motorun yağını boşaltmanız gerekmektedir Yağı boşaltmak için de karterin altına kase veya kab koyulması gerekir Karterin en alt kısmın da tıpa olması gerekir bu tıpa açılarak yağı boşaltabilirsiniz Yağ boşaldıktan sonra bu karter silindir bloğuna bağlanmasını sağlayan civataları sökülmesi gerekir Daha sonra karter ve motor bloğunu bağlayan conta vardır bunu da sökün Bu civatayı sökmek için spatula gibi aletlerle kartere dikkat ederek sökmeniz gerekir Bütün hepsi söküldükten sonra karteri çıkartma işlemi tamamlanmıştır Geri takılırken çıkarıldığı gibi tekrar civata ve contasını çıkarıldığı şekilde takılması gerekir
6Karter Arızası Nasıl Anlaşılır
Karter birçok nedenlerden dolayı delinip zarar görme ihtimali yüksektir Bu delinme de taş gelmesi yada çukura girmek sonucunda olması yüksektir Böyle bir durumla karşılaştıysanız karterin altından yağ aktığını görürsünüz Böyle durumlar da aracı direk olarak stop etmek ve kullanmamak gerekir Hemen yapılması gereken ilk olarak iyi usta çağırıp soruna baktırmak olması gerekir Karter yenisiyle değiştirilip arızası giderilir Bu sorunun haricinde karterin contasının gevşemesi ve zayıflamasından oluşan yağ kaçakları sorunu ortaya çıkabilir Bu tarz sorunda hemen ustaya baktırılıp yeni bir conta takılması gerekir