iltasyazilim
FD Üye
Kasette bilgiler nasıl taşınmaktadır?
Kaset bandına tescil nasıl gerçekliştirilir
Kaset bir manyetik ses kayıt ortamıdırBoyutları ortalama olmasına rağmen daha iyi ses kalitesi ve hemencecik tescil gibi özellikleri sebebiyle ara sıra kompakt kaset olarak anılırlarZaman içinde kompakt kasetler, ilk bilgisayarlar için veri gizlemek amacıyla da kullanılmışlardır1960lardan 1990ların sonuna kadar kullanılmış, önce gramafonlarla sonradan CDlerle rekabet etmiştirFransızcadan gelen cassette kelimesi küçük kutu anlamına gelmektedir
Plak çağından sonradan MC çağı başlamıştır Ufak olması, cebe sığması, her zaman kayıt edilebilmesi gibi özellikleri ile plağın yerini almıştır MC (Music Cassette) 2 değişik şekilde sınıflandırılırlar
Promosyon olarak 10 ve 20 dakikalık, piyasada satışa sunulmuş olarak 46, 55, 60, 75, 90, 100, 110 ve 120 dakikalık olarak üretilirler 46'lik kasetin bir yüzü 23, diğer yüzü 23 dakika edinmek üzere toplam 46 dakika olarak tasarlanmıştır 46'lığın seçilmesinin sebebi, vaktiyle plaklarda bulunan albümlerin bir yüzünün yaklaşık 1720 dakikayı aşmaması yüzündendir Böylece plağın bir yüzü 46'lık bir kasetin bir yüzüne, plağın B yüzü de kasetin diğer yüzüne, yani B yüzüne tescil edilebilirdi Lakin, 90'lık bir kasetin sadece bir yüzüne bir plak albümünün her iki yüzü de tescil edilebilir Bu Nedenle 90'lık bir kasete 2 albüm sığardı Günümüzde albümler artık CD'lerde çıktığından bundan böyle bir albümün süresi 70 bazen 80 dakika olabilmektedir Bilhassa bir takım karmakarışık CD albümleri 80 dakika civarındadır
100'lük ve 120'lik kasetler de üretilir Bunların şeritleri fazla ince olduğundan çok kaliteli çalıcılarda çalınmalı veya kayıt edilmelidirler Herhangi bir kayıt aletinde sarabilme ihtimalleri epeyce fazladır
Türkçede yanlış olarak teyp dediğimiz çalıcılar, saniyede 476 cm hızında kaset şeridini okurlar Buradan bir kaset imali için gereken şerit uzunluğu hesaplanabilir Teyp İngilizce tape yazılır ve makaralı cihazların makaralarına sarılan şeritlere verilen isimdir Cassette tape dediğimiz vakit da, bildiğimiz teyp kasetini kastetmiş oluyoruz Ama biz, yanlış olarak kaset çalıcısı, kasetçalar veya teyp çalıcısı, teypçalar yerine bu kasetleri çalan cihaza teyp diyoruz
Alışılagelmiş alıcı kasetler TAPE I sınıfına girer Genel amaçlı, röportaj kasetleri vs bu tiptendir Kayıt kalitesi düşüktür ama defalarca çalmaya müsaittir yani uzun ömürlüdürler
Kromlu ve ferrokromlu olarak üretilen kasetler TAPE II sınıfına girer ve ayrıca acemi keza de profesyonel amaçlı tescil için kullanılırlar TAPE I tipine tarafından daha eksik ömürlüdürler lakin, kayıt kalitesi TAPE I'e kadar daha yüksektir Normal kasetlere tarafından daha pahalıdırlar Daha alıngan kayıt yapmaya izin verir Şeridin üzerindeki manyetik partikül sayısı daha yoğundur Bu yüzden her zaman kayıt etmek, defalarca defalarca dinlemeye karşı toleransları azdır (dayanıklılığı partikül sayısı veya partikül ebadı değil kullanılan ince plastik şerit sağlar) Tescil kalitesi yüksek olduğundan defalarca araklamak yerine arşivlemek için kullanılmalıdırlar Kasetlerin üzerinde hangi nesil olduğu ile ilgili ara sıra data bulmak zor olabilir Bunun için kasetin sırtına bakabilirsiniz Soldaki resimde normal, krom ve metal kasetin sırtındaki delikler gösterilmiştir
Metal kasetler ise ayrıntılarıyla profesyonel amaçlı üretilen daha pahalı kasetlerdir Bunlara tescil ancak metal seçeneği olan tescil cihazlarında mümkündür Bu kasetlerde alışılagelmiş ve krom kasetlerden farklı olarak üstteki kısmında iki delik daha bulunur Profesyonel kayıt aletlerine konan bu herif kasetler, cihazın içindeki bir tırnak yardımıyla otomatik olarak algılanır ve dijital ekranında chrome ya da metal şeklinde kasetin tipini bildiren bir data kazanç Metal kasetlere kayıt ederken VU metredeki 0(sıfır) desibel barajı geçilebilir Adi ve krom kasetlere kayıt ederken, en fazla performansı almak için buna fazla dikkat etmek gerekir VU metredeki sıfır'ın üstüne çıkıp + (artı) değerlere çıkıldıkça kayıt kalitesi bozulur, kasetin ömrü azalır ve her zaman kayıt edilebilme performansı düşer
Tekrar bazı durumlarda, profesyonel amaçlar için deck recorder'deki 0 VU seviyesinin üstüne çıkılması gerekebilir Olağan ve krom kasetlerde bu durum kaydın ve sesin bozulmasına, distorsiyonuna ve deformasyonuna yol açacağından metal kasetler tercih edilir VU seviyesi sıfırın üzerindeki +1, +3 hatta +5 ve üzeri değerlerine kadar çıkabilir ve bu kayıtta bir kalite kaybına yol açmaz Metal kasetlere kayıt yaparken öngörülen BIAS ayarı öteki kasetlere yapılandan daha ayrı yapılır Metal kasetlerin bir dezavantajı vardır O da, çalıcı aletin (yani yanlış olarak teybin) okuma kafasının manyetize olmasını çabuklaştırır Metal kasetler, alışılagelmiş ve krom kasetlere nazaran teybin kafasını daha kısa sürede manyetize ederler ve bu durum sonucunda distorsiyon denen dinleme ve kayıt hataları ve parazitleri meydana gelmeye başlar Bunu tamir etmek için demagnetiser denen demanyetize kitleri kullanılarak çalıcı kafanın manyetiklenmesi ya da mıknatıslaşması elimine edilerek daha nötr ayla sokularak yüksek kayıt ve dinleme performansına ulaşılır
Profesyonel amaçlı ses laboratuvarlarında büyük kayıt cihazlarının tescil kafaları düzenli olarak bu herif demanyetize kitleri ile demanyetize edilir Kasetin kendisi de bazı durumlarda özel bir metal alaşımından yapılır Yani bütün METAL kasetlerin dışı metal kaplama olmayabilir Hatta bazen metal kaset dendiğinde dışı bu cins metal kaplamalı kaset olarak algılanır Ama METAL tür bir kasetin dış kaplamasının ille de metal olması koşul değildir ve piyasada pekçok plastik ambalajlı ve kaplamalı lakin içi METAL nesil kaset vardır Hem, dış etkilerden en düşük etkilenecek özel bir alaşımdır Dış kabı manyetize olmaz Ama bu maliyeti artırdığı için metal alıcı kasetler çoğu süre krom ve sıradan kasetler gibi sert plastikten de yapılırKrom kaseti alışılagelmiş olarak algılattırmak için kayıt tırnağının yandaki tembellik bir seloteyp ile kapatılır *
Kaset bandına tescil nasıl gerçekliştirilir
Kaset bir manyetik ses kayıt ortamıdırBoyutları ortalama olmasına rağmen daha iyi ses kalitesi ve hemencecik tescil gibi özellikleri sebebiyle ara sıra kompakt kaset olarak anılırlarZaman içinde kompakt kasetler, ilk bilgisayarlar için veri gizlemek amacıyla da kullanılmışlardır1960lardan 1990ların sonuna kadar kullanılmış, önce gramafonlarla sonradan CDlerle rekabet etmiştirFransızcadan gelen cassette kelimesi küçük kutu anlamına gelmektedir
Plak çağından sonradan MC çağı başlamıştır Ufak olması, cebe sığması, her zaman kayıt edilebilmesi gibi özellikleri ile plağın yerini almıştır MC (Music Cassette) 2 değişik şekilde sınıflandırılırlar
Promosyon olarak 10 ve 20 dakikalık, piyasada satışa sunulmuş olarak 46, 55, 60, 75, 90, 100, 110 ve 120 dakikalık olarak üretilirler 46'lik kasetin bir yüzü 23, diğer yüzü 23 dakika edinmek üzere toplam 46 dakika olarak tasarlanmıştır 46'lığın seçilmesinin sebebi, vaktiyle plaklarda bulunan albümlerin bir yüzünün yaklaşık 1720 dakikayı aşmaması yüzündendir Böylece plağın bir yüzü 46'lık bir kasetin bir yüzüne, plağın B yüzü de kasetin diğer yüzüne, yani B yüzüne tescil edilebilirdi Lakin, 90'lık bir kasetin sadece bir yüzüne bir plak albümünün her iki yüzü de tescil edilebilir Bu Nedenle 90'lık bir kasete 2 albüm sığardı Günümüzde albümler artık CD'lerde çıktığından bundan böyle bir albümün süresi 70 bazen 80 dakika olabilmektedir Bilhassa bir takım karmakarışık CD albümleri 80 dakika civarındadır
100'lük ve 120'lik kasetler de üretilir Bunların şeritleri fazla ince olduğundan çok kaliteli çalıcılarda çalınmalı veya kayıt edilmelidirler Herhangi bir kayıt aletinde sarabilme ihtimalleri epeyce fazladır
Türkçede yanlış olarak teyp dediğimiz çalıcılar, saniyede 476 cm hızında kaset şeridini okurlar Buradan bir kaset imali için gereken şerit uzunluğu hesaplanabilir Teyp İngilizce tape yazılır ve makaralı cihazların makaralarına sarılan şeritlere verilen isimdir Cassette tape dediğimiz vakit da, bildiğimiz teyp kasetini kastetmiş oluyoruz Ama biz, yanlış olarak kaset çalıcısı, kasetçalar veya teyp çalıcısı, teypçalar yerine bu kasetleri çalan cihaza teyp diyoruz
Alışılagelmiş alıcı kasetler TAPE I sınıfına girer Genel amaçlı, röportaj kasetleri vs bu tiptendir Kayıt kalitesi düşüktür ama defalarca çalmaya müsaittir yani uzun ömürlüdürler
Kromlu ve ferrokromlu olarak üretilen kasetler TAPE II sınıfına girer ve ayrıca acemi keza de profesyonel amaçlı tescil için kullanılırlar TAPE I tipine tarafından daha eksik ömürlüdürler lakin, kayıt kalitesi TAPE I'e kadar daha yüksektir Normal kasetlere tarafından daha pahalıdırlar Daha alıngan kayıt yapmaya izin verir Şeridin üzerindeki manyetik partikül sayısı daha yoğundur Bu yüzden her zaman kayıt etmek, defalarca defalarca dinlemeye karşı toleransları azdır (dayanıklılığı partikül sayısı veya partikül ebadı değil kullanılan ince plastik şerit sağlar) Tescil kalitesi yüksek olduğundan defalarca araklamak yerine arşivlemek için kullanılmalıdırlar Kasetlerin üzerinde hangi nesil olduğu ile ilgili ara sıra data bulmak zor olabilir Bunun için kasetin sırtına bakabilirsiniz Soldaki resimde normal, krom ve metal kasetin sırtındaki delikler gösterilmiştir
Metal kasetler ise ayrıntılarıyla profesyonel amaçlı üretilen daha pahalı kasetlerdir Bunlara tescil ancak metal seçeneği olan tescil cihazlarında mümkündür Bu kasetlerde alışılagelmiş ve krom kasetlerden farklı olarak üstteki kısmında iki delik daha bulunur Profesyonel kayıt aletlerine konan bu herif kasetler, cihazın içindeki bir tırnak yardımıyla otomatik olarak algılanır ve dijital ekranında chrome ya da metal şeklinde kasetin tipini bildiren bir data kazanç Metal kasetlere kayıt ederken VU metredeki 0(sıfır) desibel barajı geçilebilir Adi ve krom kasetlere kayıt ederken, en fazla performansı almak için buna fazla dikkat etmek gerekir VU metredeki sıfır'ın üstüne çıkıp + (artı) değerlere çıkıldıkça kayıt kalitesi bozulur, kasetin ömrü azalır ve her zaman kayıt edilebilme performansı düşer
Tekrar bazı durumlarda, profesyonel amaçlar için deck recorder'deki 0 VU seviyesinin üstüne çıkılması gerekebilir Olağan ve krom kasetlerde bu durum kaydın ve sesin bozulmasına, distorsiyonuna ve deformasyonuna yol açacağından metal kasetler tercih edilir VU seviyesi sıfırın üzerindeki +1, +3 hatta +5 ve üzeri değerlerine kadar çıkabilir ve bu kayıtta bir kalite kaybına yol açmaz Metal kasetlere kayıt yaparken öngörülen BIAS ayarı öteki kasetlere yapılandan daha ayrı yapılır Metal kasetlerin bir dezavantajı vardır O da, çalıcı aletin (yani yanlış olarak teybin) okuma kafasının manyetize olmasını çabuklaştırır Metal kasetler, alışılagelmiş ve krom kasetlere nazaran teybin kafasını daha kısa sürede manyetize ederler ve bu durum sonucunda distorsiyon denen dinleme ve kayıt hataları ve parazitleri meydana gelmeye başlar Bunu tamir etmek için demagnetiser denen demanyetize kitleri kullanılarak çalıcı kafanın manyetiklenmesi ya da mıknatıslaşması elimine edilerek daha nötr ayla sokularak yüksek kayıt ve dinleme performansına ulaşılır
Profesyonel amaçlı ses laboratuvarlarında büyük kayıt cihazlarının tescil kafaları düzenli olarak bu herif demanyetize kitleri ile demanyetize edilir Kasetin kendisi de bazı durumlarda özel bir metal alaşımından yapılır Yani bütün METAL kasetlerin dışı metal kaplama olmayabilir Hatta bazen metal kaset dendiğinde dışı bu cins metal kaplamalı kaset olarak algılanır Ama METAL tür bir kasetin dış kaplamasının ille de metal olması koşul değildir ve piyasada pekçok plastik ambalajlı ve kaplamalı lakin içi METAL nesil kaset vardır Hem, dış etkilerden en düşük etkilenecek özel bir alaşımdır Dış kabı manyetize olmaz Ama bu maliyeti artırdığı için metal alıcı kasetler çoğu süre krom ve sıradan kasetler gibi sert plastikten de yapılırKrom kaseti alışılagelmiş olarak algılattırmak için kayıt tırnağının yandaki tembellik bir seloteyp ile kapatılır *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.