teknolojiuzmani
FD Üye
İstanbul trafiğinin rahatlamasına katkı sağlayan Avrasya Tüneli, kıymetli altyapı yatırımlarından biri olarak dikkat çekiyor.
Katar Devlet Fonu'nun Avrasya Tüneli’ne ortak olduğu bilgisi Rekabet Kurumu'nun sitesinde yapılan duyuruda yer aldı.
Katar’ın iki büyük devlet fonundan biri Avrasya Tüneli'nin paylarına aldı
Avrasya Tüneli’nin Güney Koreli ortaklarından pay alan Qatar Investment Authority da Katar’ın iki büyük devlet fonundan biri olarak biliniyor.
Rekabet Kurumu’nun resmi sitesine nazaran 8 Ağustos 2002’deki Şura toplantısında alınan karar 12 Eylül günü öğlen saatlerinde canlı piyasa dataları sunan birtakım platformlar ile internet sitelerinde yayınlandı.

Yayınlanan karar:
Qatar Investment Authority’nin tek denetiminde bulunan QH Oil Investments LLC aracılığı ile SK HoldCo Pte. Ltd.’nin bir kısım payının devralınması ve son olarak Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş.’ye QH Oil Investments LLC aracılığıyla yatırım yapılması sürecinin kapsamda olmadığına karar verildi.
İki kurumun ortasındaki alım satımdan doğan bir ortaklık
Böylece u karar uyarınca sürecin müsaadeye tabi olmadığı, iki kurumsal yapı ortasındaki alım satım sürecinin geçerli olduğu bilgisi verildi.
22-35/542-BD sayılı kararın yanına şu not düşüldü:
Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ Müsaadeye Tabi Olmayan/Kapsam Dışı (Bu nitelikteki kararlara ait gerekçeli karar yayınlanmamaktadır)

Avrasya Tüneli 2016’da hizmete açıldı
Yapı Merkezi-SK Group konsorsiyumu 2012 yılında inşaatına başladıkları Avrasya Tüneli’ni 2016’da hizmete açtı. Açılış tarihinden itibaren konsorsiyumun 25 yıllık işletme hakkı var. 2041 yılında mühlet dolduktan sonra tünelin işletmesi devlete geçecek.
Tünel 1 buçuk milyara mal oldu
Yapı Merkezi-SK Group konsorsiyumu tünel inşaatı için 18 yıl vadeli 960 milyon dolarlık kredi kullanmıştı. 285 milyon dolarlık öz kaynakla birlikte tünel yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolara mal olmuştu.