4888 Said İbnu'lAs radıyallahu anh hazretleri İbnu Omer radıyallahu anhuma'dan naklen anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: Mu'min, haram kana bulaşmadıkca dininde genişlik icindedir
Said İbnu'lAs der ki: İbnu Omer radıyallahu anhum (ResUlullah'ın sozunden sonra şunu) soylediler: Kişi, nefsini bulaştırdığı takdirde, kurtuluşu olmayan cok ciddi amellerden biri, haksız yere haram kan dokmesidir
Buhari, Diyat 1
4889 Muaviye İbnu Ebi Sufyan radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
Her gunahı Allah'ın mağfiret buyurması muhtemeldir Ancak bilerek mu'mini olduren veya kafir olarak olen kimse haric
Nesai, Tahrim 1, (7, 81)
4890 Bureyde radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
Mu'minin oldurulmesi, Allah katında, dunyanın zevalinden daha buyuk (bir hadise)dir
Nesai, Tahrim 2, (7, 83)
4891 Ebu'lHakem elBeceli anlatıyor: Ebu Hureyre ve Ebu Said radıyallahu anhuma'yı dinledim ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın şoyle soylediğini muzakere ediyorlardı:
Eğer sema ve arz ehli bir mu'minin kanını (haksız yere dokmede) iştirak etselerdi, Allah her ikisini birden cehenneme atardı
Tirmizi, Diyat 8, (1398)
4892 Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
İman, ihanetle oldurmeye bağdır, mu'min ihanet suretiyle oldurulmez
Ebu Davud, Cihad 169, (2769)
4893 İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
Yeryuzunde haksız yere oldurulen bir insan yoktur ki katilin gunahından bir misli Hz Adem'in ilk oğluna (Kabil'e) gitmemiş olsun Cunku o, haksız oldurme yolunu ilk acandır
Buhari, Diyat 2, Enbiya 1, İ'tisam 15; Muslim, Kasame 27, (1677); Tirmizi, İlm 14, (2675); Nesai, Tahrim 1, (7, 82)
4894 Yine İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: (Kıyamet gunu) bir adam bir başkasının elinden tutmuş olarak gelir ve:
Ey Rabbim! Bu, beni oldurdu!der Aziz ve celil olan Allah da:
Onu niye oldurdun?diye sorar Adam:
İzzet senin icin olsun diye oldurdum!der Rab Teala:
İzzet benim icindir!buyurur Bir başka adam da bir başkasının elinden tutmuş olarak gelir ve:
Ey Rabbim! Bu, beni oldurdu!der Aziz ve Celil olan Allah:
Onu niye oldurdun?diye sorar Adam:
İzzet falancanın olsun diye oldurdum!der Rab Teala:
İzzet falancanın değildir!buyurur Adam (oburunun) gunahıyla doner
Nesai, Tahrim 2, (7, 84)
4895 Mikdad İbnu'lEsved radıyallahu anh'ın anlattığına gore şoyle demiştir:
Ey Allah'ın ResUlu! Ben kuffardan bir adama rastlasam ve aramızda mukatele cıksa O kılıcıyla vurup elimin birini kesip atsa Sonra adam (sıkışıp) bana karşı bir ağaca sığınsa ve:
Allah icin musluman oldum!dese, bu sozunden sonra ben onu oldurebilir miyim?ResUlullah aleyhissalatu vesselam:
Hayır! Sakın onu oldurmebuyurdu Ben ısrar ettim:
Ama ey Allah'ın ResUlu! O benim bir elimi kesti ve sonra musluman olduğunu soyledidedim ResUlullah aleyhissalatu vesselam:
Hayır! Sakın onu oldurme, eğer oldurursen, o adam, sen onu oldurmezden onceki senin makamındadır ve sen de, onun soylediği kelimeyi soylemezden onceki durumunda olursun!buyurdular
Buhari, Diyat 1, Megazi 11; Muslim, İman 155, (95); Ebu Davud, Cihad 104, (2644)
4896 Harise İbnu Mudarrıb anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam, Furat İbnu Hayyan'ın oldurulmesini emretti Bu adam Ebu Sufyan'ın casusu ve aynı zamanda Ensar'dan bir zatın halifi (muttefiki) idi Derken o, ensar'dan muteşekkil bir halkaya uğradı ve: Ben muslumanım!dedi Bunun uzerine:
Ey Allah'ın ResUlu! Furat İbnu Hayyan Ben muslumanımdiyor!denildi ResUlullah aleyhissalatu vesselam da:
Sizden bir kısım erkekler var Kendilerini (dilleriyle itiraf ettikleri) imanlarına havale ediyor(soylediklerini tasdik ediyor)uz İşte onlardan biri de Furat İbnu Hayyan'dır!buyurdular
Ebu Davud, Cihad 109, (2652)
KATLİN MUBAH OLDUĞU YERLER
4897 İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
Allah'tan başka ilah olmadığına ve benim de Allah'ın ResUlu bulunduğuma şehadet eden kimsenin kanı, uc hal dışında helal değildir:
Zina yapan dul
Cana can kısas
Dinden cıkıp cematten ayrılan
Buhari, Diyat 6; Muslim, Kasame 25, (1676); Ebu Davud, HudUd 1, (4352); Tirmizi, Diyat 10, (1402); Nesai, Tahrim 5, (7, 90, 91), Kasame 5, (8, 13)
4898 Muharik anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam'a bir adam gelerek: Ey Allah'ın ResUlu! Bir adam gelip malımı almaya kalkarsa (ne yapayım)?dedi
Ona Allah'ı hatırlat!cevabını verdi Adam tekrar:
Hatırlamazsa! (ne yapayım?)dedi Aleyhissalatu vesselam:
Etrafındaki muslumanlardan yardım talep et!buyurdu Adam:
Etrafımda hic musluman yoksa ne yapayım?dedi
Oyleyse sultandan yardım iste!buyurdu Adam:
Sultan benden uzaksa?dedi Aleyhissalatu vesselam:
Bir ahiret şehidi oluncaya veya malını koruyuncaya kadar malın icin mucadele et!buyurdular
Nesai, Tahrim 21, (7, 113)
4899 Cundub radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: Sihirbaza tatbikedilecek hadd cezası kılıcla vurmaktır
Tirmizi, HudUd 27, (1460)
4900 Abdurrahman İbnu Sa'd İbnu Zurare'nin anlattığına gore, kendisine, ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın zevcelerinden Hz Hafsa radıyallahu anha'nın mudebber kıldığı bir cariyesi, kendisine sihir yaptığı icin, sihri sebebiyle oldurtmuştur
Muvatta, UkUl 14, (2, 871)
Said İbnu'lAs der ki: İbnu Omer radıyallahu anhum (ResUlullah'ın sozunden sonra şunu) soylediler: Kişi, nefsini bulaştırdığı takdirde, kurtuluşu olmayan cok ciddi amellerden biri, haksız yere haram kan dokmesidir
Buhari, Diyat 1
4889 Muaviye İbnu Ebi Sufyan radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
Her gunahı Allah'ın mağfiret buyurması muhtemeldir Ancak bilerek mu'mini olduren veya kafir olarak olen kimse haric
Nesai, Tahrim 1, (7, 81)
4890 Bureyde radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
Mu'minin oldurulmesi, Allah katında, dunyanın zevalinden daha buyuk (bir hadise)dir
Nesai, Tahrim 2, (7, 83)
4891 Ebu'lHakem elBeceli anlatıyor: Ebu Hureyre ve Ebu Said radıyallahu anhuma'yı dinledim ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın şoyle soylediğini muzakere ediyorlardı:
Eğer sema ve arz ehli bir mu'minin kanını (haksız yere dokmede) iştirak etselerdi, Allah her ikisini birden cehenneme atardı
Tirmizi, Diyat 8, (1398)
4892 Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
İman, ihanetle oldurmeye bağdır, mu'min ihanet suretiyle oldurulmez
Ebu Davud, Cihad 169, (2769)
4893 İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
Yeryuzunde haksız yere oldurulen bir insan yoktur ki katilin gunahından bir misli Hz Adem'in ilk oğluna (Kabil'e) gitmemiş olsun Cunku o, haksız oldurme yolunu ilk acandır
Buhari, Diyat 2, Enbiya 1, İ'tisam 15; Muslim, Kasame 27, (1677); Tirmizi, İlm 14, (2675); Nesai, Tahrim 1, (7, 82)
4894 Yine İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: (Kıyamet gunu) bir adam bir başkasının elinden tutmuş olarak gelir ve:
Ey Rabbim! Bu, beni oldurdu!der Aziz ve celil olan Allah da:
Onu niye oldurdun?diye sorar Adam:
İzzet senin icin olsun diye oldurdum!der Rab Teala:
İzzet benim icindir!buyurur Bir başka adam da bir başkasının elinden tutmuş olarak gelir ve:
Ey Rabbim! Bu, beni oldurdu!der Aziz ve Celil olan Allah:
Onu niye oldurdun?diye sorar Adam:
İzzet falancanın olsun diye oldurdum!der Rab Teala:
İzzet falancanın değildir!buyurur Adam (oburunun) gunahıyla doner
Nesai, Tahrim 2, (7, 84)
4895 Mikdad İbnu'lEsved radıyallahu anh'ın anlattığına gore şoyle demiştir:
Ey Allah'ın ResUlu! Ben kuffardan bir adama rastlasam ve aramızda mukatele cıksa O kılıcıyla vurup elimin birini kesip atsa Sonra adam (sıkışıp) bana karşı bir ağaca sığınsa ve:
Allah icin musluman oldum!dese, bu sozunden sonra ben onu oldurebilir miyim?ResUlullah aleyhissalatu vesselam:
Hayır! Sakın onu oldurmebuyurdu Ben ısrar ettim:
Ama ey Allah'ın ResUlu! O benim bir elimi kesti ve sonra musluman olduğunu soyledidedim ResUlullah aleyhissalatu vesselam:
Hayır! Sakın onu oldurme, eğer oldurursen, o adam, sen onu oldurmezden onceki senin makamındadır ve sen de, onun soylediği kelimeyi soylemezden onceki durumunda olursun!buyurdular
Buhari, Diyat 1, Megazi 11; Muslim, İman 155, (95); Ebu Davud, Cihad 104, (2644)
4896 Harise İbnu Mudarrıb anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam, Furat İbnu Hayyan'ın oldurulmesini emretti Bu adam Ebu Sufyan'ın casusu ve aynı zamanda Ensar'dan bir zatın halifi (muttefiki) idi Derken o, ensar'dan muteşekkil bir halkaya uğradı ve: Ben muslumanım!dedi Bunun uzerine:
Ey Allah'ın ResUlu! Furat İbnu Hayyan Ben muslumanımdiyor!denildi ResUlullah aleyhissalatu vesselam da:
Sizden bir kısım erkekler var Kendilerini (dilleriyle itiraf ettikleri) imanlarına havale ediyor(soylediklerini tasdik ediyor)uz İşte onlardan biri de Furat İbnu Hayyan'dır!buyurdular
Ebu Davud, Cihad 109, (2652)
KATLİN MUBAH OLDUĞU YERLER
4897 İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
Allah'tan başka ilah olmadığına ve benim de Allah'ın ResUlu bulunduğuma şehadet eden kimsenin kanı, uc hal dışında helal değildir:
Zina yapan dul
Cana can kısas
Dinden cıkıp cematten ayrılan
Buhari, Diyat 6; Muslim, Kasame 25, (1676); Ebu Davud, HudUd 1, (4352); Tirmizi, Diyat 10, (1402); Nesai, Tahrim 5, (7, 90, 91), Kasame 5, (8, 13)
4898 Muharik anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam'a bir adam gelerek: Ey Allah'ın ResUlu! Bir adam gelip malımı almaya kalkarsa (ne yapayım)?dedi
Ona Allah'ı hatırlat!cevabını verdi Adam tekrar:
Hatırlamazsa! (ne yapayım?)dedi Aleyhissalatu vesselam:
Etrafındaki muslumanlardan yardım talep et!buyurdu Adam:
Etrafımda hic musluman yoksa ne yapayım?dedi
Oyleyse sultandan yardım iste!buyurdu Adam:
Sultan benden uzaksa?dedi Aleyhissalatu vesselam:
Bir ahiret şehidi oluncaya veya malını koruyuncaya kadar malın icin mucadele et!buyurdular
Nesai, Tahrim 21, (7, 113)
4899 Cundub radıyallahu anh anlatıyor: ResUlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: Sihirbaza tatbikedilecek hadd cezası kılıcla vurmaktır
Tirmizi, HudUd 27, (1460)
4900 Abdurrahman İbnu Sa'd İbnu Zurare'nin anlattığına gore, kendisine, ResUlullah aleyhissalatu vesselam'ın zevcelerinden Hz Hafsa radıyallahu anha'nın mudebber kıldığı bir cariyesi, kendisine sihir yaptığı icin, sihri sebebiyle oldurtmuştur
Muvatta, UkUl 14, (2, 871)