nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Kavramcılık Ne Demektir?
Adcılık ve gerçekçiliğe aleyhinde olarak, kavramların genel düşüncelerden ibaret bulunduğunu ve bunların hakiki olduklarını savunmak dek gerçek olmadıklarını savunmanın da geveze olduğunu ileri süren Fransız düşünürü Abaelardus'un uzlaştırıcı öğretisi İlerici ve aydın adcılıkla gerici ve bilgisiz gerçekçiliğin uzun süren tartışmaları, ortaçağın gelecek aydınlığı hazırlayan en acayip düşünce olayıdır
Gerçekçiler, metafizik tutumlarına uygun şekilde genel kavramların hakiki olduğunu ileri sürmüşlerdi Adcılarsa genel kavramların sadece birer sözden ibaret olduğunu ileri sürerek reel olmadıklarını savunuyorlardı Ortaçağın okumuş bilgini Petrus Abaelardus, kavramcılık öğretisiyle, bu çatışmayı uyuşturmaya çalıştı Tartışma beyhudedir, diyordu, kavramlar şüphesiz gerçek değildirler, lakin gerçekliklerden çıkarıldıkları için yine şüphesiz bir realite taşımaktadırlar
Bunlar, adı üstünde, kavramdırlar ve bunların bu anlamda gerçekliklerini tartışmak yersizdir Kavramların muhakkak nesne ve eylemlerden bağımsız olarak birer varlıkları yoktur, lakin objektif realite bilgisinin özel bir biçimidirler, bizler onlarsız (nesne ve eylemlerden soyutlanmış genel kavramlar olmaksızın) tarafsız gerçekliği bilip tanıyamayız Tümeller ne nesneden önce, ne de sonradırlar, nesnenin kendisindedirler
Abaelardus (10791142) bu savıyla dobra dobra adcılara katılmakta, ne var oysa onlardan biraz bambaşka olarak tümellerin veya önsel genel kavramların objektif gerçekliğin kavranmasında temel öğeler olduklarını ileri sürmektedir Adcılığın geliştiricisi Oscamlı William da Abaelardus'un bu savına katıldığından kavramcılık öğretisine son dönem adcılığı adı da verilir İngiliz düşünürü John Locke da bu anlayışa yatkın düşünceler ileri sürmüştür
Ortaçağda, gerçekçiler, metafizik tutumlarına uygun bir şekilde genel kavramların gerçek olduğunu ileri sürmüşlerdi Adcılarsa genel kavramların sadece birer sözden (ad ’dan) ibaret olduğunu ve hakiki olmadıklarını savunuyorlardı Ortaçağın aydınlatılmış bilgini Petrus Abaelardus, (10791142) kavga boşunadır, kavramlar şüphesiz gerçek değildirler, lakin gerçekliklerden çıkarıldıkları için yine elbette bir hakikat taşımaktadırlar, nesne ve eylemlerden bağımsız olarak bir varlıkları yoktur Tümeller ne nesneden önce ne de sonradırlar, nesnenin kendisindedirler Abaelardus bu savıyla dobra dobra adcılara katılmakta ne var ancak onlardan birazcık bambaşka olarak tümellerin ya da önsel genel kavramların nesnel gerçekliğin kavranmasında esas öğeler olduklarını ileri sürmektedir *
Adcılık ve gerçekçiliğe aleyhinde olarak, kavramların genel düşüncelerden ibaret bulunduğunu ve bunların hakiki olduklarını savunmak dek gerçek olmadıklarını savunmanın da geveze olduğunu ileri süren Fransız düşünürü Abaelardus'un uzlaştırıcı öğretisi İlerici ve aydın adcılıkla gerici ve bilgisiz gerçekçiliğin uzun süren tartışmaları, ortaçağın gelecek aydınlığı hazırlayan en acayip düşünce olayıdır
Gerçekçiler, metafizik tutumlarına uygun şekilde genel kavramların hakiki olduğunu ileri sürmüşlerdi Adcılarsa genel kavramların sadece birer sözden ibaret olduğunu ileri sürerek reel olmadıklarını savunuyorlardı Ortaçağın okumuş bilgini Petrus Abaelardus, kavramcılık öğretisiyle, bu çatışmayı uyuşturmaya çalıştı Tartışma beyhudedir, diyordu, kavramlar şüphesiz gerçek değildirler, lakin gerçekliklerden çıkarıldıkları için yine şüphesiz bir realite taşımaktadırlar
Bunlar, adı üstünde, kavramdırlar ve bunların bu anlamda gerçekliklerini tartışmak yersizdir Kavramların muhakkak nesne ve eylemlerden bağımsız olarak birer varlıkları yoktur, lakin objektif realite bilgisinin özel bir biçimidirler, bizler onlarsız (nesne ve eylemlerden soyutlanmış genel kavramlar olmaksızın) tarafsız gerçekliği bilip tanıyamayız Tümeller ne nesneden önce, ne de sonradırlar, nesnenin kendisindedirler
Abaelardus (10791142) bu savıyla dobra dobra adcılara katılmakta, ne var oysa onlardan biraz bambaşka olarak tümellerin veya önsel genel kavramların objektif gerçekliğin kavranmasında temel öğeler olduklarını ileri sürmektedir Adcılığın geliştiricisi Oscamlı William da Abaelardus'un bu savına katıldığından kavramcılık öğretisine son dönem adcılığı adı da verilir İngiliz düşünürü John Locke da bu anlayışa yatkın düşünceler ileri sürmüştür
Ortaçağda, gerçekçiler, metafizik tutumlarına uygun bir şekilde genel kavramların gerçek olduğunu ileri sürmüşlerdi Adcılarsa genel kavramların sadece birer sözden (ad ’dan) ibaret olduğunu ve hakiki olmadıklarını savunuyorlardı Ortaçağın aydınlatılmış bilgini Petrus Abaelardus, (10791142) kavga boşunadır, kavramlar şüphesiz gerçek değildirler, lakin gerçekliklerden çıkarıldıkları için yine elbette bir hakikat taşımaktadırlar, nesne ve eylemlerden bağımsız olarak bir varlıkları yoktur Tümeller ne nesneden önce ne de sonradırlar, nesnenin kendisindedirler Abaelardus bu savıyla dobra dobra adcılara katılmakta ne var ancak onlardan birazcık bambaşka olarak tümellerin ya da önsel genel kavramların nesnel gerçekliğin kavranmasında esas öğeler olduklarını ileri sürmektedir *