Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kaybolanın imdadına '112' yetişiyor..

Kaybolanın imdadına '112' yetişiyor..
0
99

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
Türkiye'de iki hafta önce herkesin yüreğini burkan şanssız bir olay
yaşandı Uludağ'da kayak yaparken yolunu kaybeden gencin donarak hayatını
kaybetmesi, bütün ülkeyi üzüntüye boğdu Cep telefonundan ailesi ve
arkadaşlarını aramasına rağmen kayıp gencin yeri fakat 10 saatte tespit
edilebilmişti
Sinyal takibi için savcıdan izin alma mecburiyeti, gecikmeye
gösterildi Fakat bütün bunlar yaşanmayabilirdi Çünkü anında adres tespiti
yapılmasına imkân tanıyan bir sistem var Fakat bilinmediği için kimse
faydalanamıyor Herhangi bir sebeple 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat ya da
156 Jandarma İmdat'ı değişmez hat ya da cep telefonuyla ararsanız iki dakika
içinde bulunduğunuz nokta belirleniyor Üstelik savcı izni gibi bürokratik
engeller de yok

Buna imkan tanıyan düzenleme 3 ay önce yasalaştı 10 Kasım 2008'de
yürürllüğe giren Elektronik Haberleşme Kanunu'nun 31 maddesi, ivedi numaraları
arayan kişiye ait yer saptama bilgisinin, telefon operatörleri kadar ilgili birime
derhal aktarılmasını öngörüyor

Yani Uludağ'da kaybolan Ümit Özgen(21), arkadaşları yerine 112'yi arasaydı,
daha çabuk kurtarılabilirdi

Telekomünikasyon Kurumu, konum belirleme imkanının kaybolan kişilerle
sınırlı olmadığını vurguluyor Yangından sıhhat sorunlarına, trafik kazasından
gaspa dek hangi sebeple olursa olsun ivedi numarayı arayan herkese çok
kısa sürede ulaşmak muhtemel

Bunun için şu numaralardan birini döndürmek kafi: 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat,
151 Kıyı Emniyeti, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 157 İnsan Ticareti
Mağdurlarına Takviye ve İhbar Hattı, 158 Sahil Güvenlik, 159 Alo Karayolları,
168 Türk Kızılayı ve 177 Orman Yangın Hattı

Acil aramalar konusunda gündemdeki bir diğer proje ise Amerika'da uygulanan
tek numara sistemi Bütün destek ve ihbarhatlarının 112'de birleştirilmesi planlanıyor
Sistem birincil Antalya'da devreye girecek Başarılı olunursa ülke geneline yayılacak

5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 31nci Madde son fıkrası aşağıdaki gibidir:
(4) Ankesörlü telefon hizmeti kullanıcıları da dahil elde etmek üzere, ulus kullanımına açık
telefon hizmetinden faydalanan kullanıcılar, herhangi bir ödenti ödemeden 112 ve Kurumca
belirlenen diğer acele çağrı numaralarını çevirerek ivedi çağrıya cevap vermekle yetkili kuruluşa
erişme hakkına sahiptir Kurumca belirlenen esaslar çerçevesinde işletmeciler bedava olarak,
kullanıcıların 112 acil çağrı numarasına ve Kurumca belirlenebilecek diğer acil çağrı numaralarına sunmakta oldukları hizmetin kapsam ve kalitesine uygun olarak erişimlerini temin etmek ve acil yardım başvurusunda bulunan kullanıcıların yerlerini saptama ederek ilgili kuruluşa bildirmekle yükümlüdür*
 
858,497Konular
982,558Mesajlar
30,300Kullanıcılar
SknsjsSon üye
Üst Alt