Kaza edilecek olan namazlar arasında bir sıra takip etmek şart mıdır?
Kaza edilecek namazlar arasında sıra gozetilip gozetilmeyeceği bu namazları kılacak kimsenin durumuna gore değişir Buna gore sahibi tertip kimseler yani daha once vaktinde kılmadığı bir namaz uzerinden başka bir namaz gecirmemiş veya en fazla beş vakit namaz gecmiş olanlar vaktinde kılamadıkları ilk namazdan başlayarak sırayla kılarlar, ardından icinde bulundukları vaktin farzını kılarlar Sahibi tertip olanlar icin bu sıraya uymak vaciptir (Ali elKari, Fethu babi’lİnaye, I, 432; Semerkandi, Tuhfetu’lFukaha, II, 231)
Sahibi tertip olmayan yani altı vakit veya daha cok namazı kazaya kalmış olan kimselerin ise, bu namazları kaza ederken tertibe riayet etmesi gerekmez Eğer sadece vaktin farzını kılacak kadar bir zaman kalmışsa bu takdirde kaza namazlarını değil once vaktin namazını kılar Kişi altı vakitten fazla kazaya namaz bıraktığında sahibi tertib olmaktan cıkar Bu durumda dilediği vakitte dilediği namazın kazasını kılabilir (Kuduri, Muhtasar, s 31) Şafi mezhebine gore ise tertibe riayet vacip değil mustehaptır (Nevevi, elMecmu’, III, 70)
Kaza edilecek namazlar arasında sıra gozetilip gozetilmeyeceği bu namazları kılacak kimsenin durumuna gore değişir Buna gore sahibi tertip kimseler yani daha once vaktinde kılmadığı bir namaz uzerinden başka bir namaz gecirmemiş veya en fazla beş vakit namaz gecmiş olanlar vaktinde kılamadıkları ilk namazdan başlayarak sırayla kılarlar, ardından icinde bulundukları vaktin farzını kılarlar Sahibi tertip olanlar icin bu sıraya uymak vaciptir (Ali elKari, Fethu babi’lİnaye, I, 432; Semerkandi, Tuhfetu’lFukaha, II, 231)
Sahibi tertip olmayan yani altı vakit veya daha cok namazı kazaya kalmış olan kimselerin ise, bu namazları kaza ederken tertibe riayet etmesi gerekmez Eğer sadece vaktin farzını kılacak kadar bir zaman kalmışsa bu takdirde kaza namazlarını değil once vaktin namazını kılar Kişi altı vakitten fazla kazaya namaz bıraktığında sahibi tertib olmaktan cıkar Bu durumda dilediği vakitte dilediği namazın kazasını kılabilir (Kuduri, Muhtasar, s 31) Şafi mezhebine gore ise tertibe riayet vacip değil mustehaptır (Nevevi, elMecmu’, III, 70)