İnşaattan hayvancılığa, ağaçtan ticarete pek çok alanda iş yapan Erdoğan, Melih Gökçek devrinde fakirler üzerinden 300 milyon lirayı aşan ihaleler aldı. Erdoğan, son olarak sahneye Bakû-Tiflis-Kars demiryolunda çıktı.
Next Level gökdelenini borçlarını ödemediği için Ziraat Bankası’na devreden, eski Ankara Büyükşehir Belediye Lideri Melih Gökçek devrinde fakirlere yardım dağıtım işi için 300 milyon lirayı aşan ihaleler alan AKP Milletvekili Asuman Erdoğan’ın eşi Fatih Erdoğan, bu kere Bakû-Tiflis-Kars demiryolunda lojistik işine el attı.
Kazakistan resmi nakliyecilik şirketi, üstü kapalı TCDD’yi uyararak Fatih Erdoğan’a ilişkin şirketin daha evvel onaylanmış olan tarifeleri değerli ölçüde aştığını bildirdi.
CHP Milletvekili Mahmut Tanal, dün verdiği soru önergesi ile demiryolu sınırını kullanan öbür lojistik firmalarını iş yapamaz pozisyona getiren bir inhisar kurulup kurulmadığını gündeme getirdi.
Bakû-Tiflis-Kars demiryolunun açılması ile birlikte Rusya ve Orta Asya’ya ulaşımın 4-5 güne inmesi üzerine Türkiye’den bölgeye ihracat hacmi çok büyüyünce, Fatih Erdoğan, daha evvel alışveriş, ağaç ve hayvancılık alanında iş yapan şirketlerini, Mart 2019’da “Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret AŞ” isimli nakliyat ve lojistik şirketine dönüştürdü. Merkezi Next Level gökdeleninde olan şirket yetkililerinin, Ahıska Türk Amerikan Toplum Merkezi Lideri İslam Şahbandarov ile yakın temas içinde oldukları, TCDD’nin vagon kiraladığı kontratlı firmalar ile irtibat kurarak onlara kendilerinin altında taşeronluk işi önerdikleri söz ediliyor. Bahse ait kimi yakınma mektuplarının devletin ilgili makamlarına da iletildiği, lakin şimdiye dek olumlu bir cevap alınamadığı belirtiliyor.
KAZAKİSTAN UYARDI
Fatih Erdoğan’ın şirketinin bu çeşit uygulamalarının Kazakistan resmi nakliyecilik şirketinde (KTZ Express AŞ) rahatsızlık yarattığı, KTZ’nin, TCDD Nakliyat AŞ’ye yönelik rahatsızlığını 7 Kasım 2019’da gönderdiği yazıda ortaya konduğu belirlendi.
Yazıda KTZ Şirketi İdare Heyeti Lider Vekili olarak Genel Müdür Sh. Tuleushin, TCDD’nin forwarder (nakliyeci) şirket olarak Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş’yi önerdiğine değinerek şirketin belirlenen tarifelere uymadığı konusunda ikazlarda bulundu:
“Forwarder ile yapılan görüşmelerde, Türkiye parkuru yük taşımaları için daha evvel onaylanmış tarifeleri kıymetli ölçüde aşan tarifeler alınmıştır. KTZ Express A.Ş olarak, tarafınıza Türkiye parkuru için dışarıdan bir forwarder belirlemeniz halinde, uygulanan tarifelerin daha evvel onaylanmış tarifelere uygun olması gerektiği kanaatindeyiz. ... Karşılıklı fayda sağlayacak işbirliğimizin devamını temenni eder, şirketiniz kararlaştırılan tarifelerin uygulanması meselesinin süratli tahlili için minettar oluruz.”
TANAL’IN SORU ÖNERGESİ
CHP milletvekili Mahmut Tanal dün, TBMM Başkanlığı’na sunduğu soru önergesinde, mevzuyu gündeme getirerek TCDD’deki kimi üst seviye yetkililerin, yıllardır TCDD’den yük vagonu kiralayarak demiryolu nakliyecilik sisteminden yararlanan firmalara, inşaat bölümünden sonra lojistik kesimine giren bir firma ile ortak çalışmaları tarafında baskı kurdukları savının hakikat olup olmadığını sordu.
Tanal ayrıyeten; Azerbaycan, Gürcistan, Rusya, Kazakistan, Özbekistan ve Çin’e nakliyat yapan tecrübeli lojistik firmalarının, hiçbir dal tecrübesi bulunmayan yeni kurulmuş tıpkı lojistik firmasıyla paydaşlık yapmadıkları ve müşterilerini yönlendirmedikleri için TCDD’nin üst seviye kimi bürokratları tarafından cezalandırıldıklarına ya da kendilerine uzun vakittir kiralık yük vagonu verilmediğine ait bir ihbar ya da şikâyetin olup olmadığını da öğrenmek istedi. Tanal’ın soru önergesinde, bu firmanın çizgisi kullanan öbür lojistik firmalarını iş yapamaz hale getiren monopol olma teşebbüsüne ait de bir soru yer aldı.
Işık Kansu/Cumhuriyet
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.