Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kekemelik

Kekemelik
0
57

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
Kekemelik Kekemelik konuşmanın akıcılığı ile ilgili bir irtibat bozukluğudur Ses, hece ve kelimelerde uzatmalar, tekrarlar ya da duraklamalarla ortaya meydana çıkan konuşmanın akıcılığının bozulduğu durumdur Her kekemelik bir diğerinden farklıdır:Kelimelerin bitirilmeden bırakılması Adi sayılmayacak şekilde sözcük parçalarının, hecelerin, kelimelerin ve cümlelerin yeniden edilmesi ( pppeki, olol olmaz, ben de ben de ben de geleceğim) Düzensiz solunumun ve kesin olmayan konuşmaya bağlı olarak kelimelerde alışılmadık vurgulamaların ortaya çıkması Seslerin alışılmış dışı uzatılması (ffff file ) Kekemeliğin nedenleri konusunda ileri sürülen fikirler oldukça değişik ve çoktur Tek bir nedene ast olarak çıkmadığı görüşü hakimdir Kimi uzmanlar, kekemeliği yapısal bir bozukluk olarak ele alırken, kimi öğrenilmiş bir tavır, bir direniş belirtisi olarak tanımlamakta, bir başka biri da çevresel nedenlerin kekemelikte önemli bir rol oynadığı görüşünü savunmaktadır 26 yaş arasında çocuğun düşünme hızı, kelimeleri çıkarabilme hızından fazladır bu nedenle çocuklukta geçici bir kekemelik görülebilir Çocuğun çevresindekiler konuşmasını düzeltmesi için baskıda bulunmazsa, çocuğun dikkati konuşması üzerine çekilmezse bu koşul kendiliğinden düzelir Kekemelik kesintisiz değildir Irtibat ile ilgili kaygının olmadığı ortamlarda; şarkı söylerken, oyun oynarken, evcil hayvanlarla konuşurken vb sıradan akıcılıkta konuşabilirler NELER YAPILABİLİR? 1Sınıfta “bireysel farklılıklara anlayışla girişim konusunda bir kavga düzenleyinizTüm insanların dinç ve zayıf yönleri olabileceğini açıklayınız 2Yaşadığı konuşma güçlüğü hakkındaki duygularını onunla konuşmaktan çekinmeyinOnun duygularını tanıyın ve paylaşın Onu kabul ettiğinizi hissettirin 3Öğrencinin hangi ortamlarda daha akıcı konuştuğunu gözlemleyerek belirleyin Bu ortamlar onun kendini daharahat ve tehlikesiz hissettiği ortamlar olabilir, bu ortamları arttırın 4Kesintisiz soru sormaktan vazgeçin Sorularınızın kısa ifadelerle cevaplanabilir olmasına özen gösterin 5Size cevap verebileceği tatmin edici zamanı tanıyın, sözünü kesmeyiniz 6Konuşmaya başlamadan önce düşünmesini, yavaş olmasını, rahatlamasını, derin bir nefes almasını söylemeyiniz 7Onun yerine yanıt vermeyiniz Durup tekrar başlamasını, zorlandığı kelimeleri kullanmaktan kaçınmasını önermeyiniz 8İletişimde dudak ve ağız hareketlerine bakmaksızın göz kontağını sürdürün 9Öğrencinin nasıl söylediğinden çok ne söylediğine odaklanın ve onu sözel etkinliklere katılım konusunda yüreklendirin 10Öğrenci kötü bir günündeyse ( hasta, bitap, gergin vs ) istemedikçe konuşmaya zorlamayınız 11Öğrencilerin sırasıyla konuşmalarını gerektiren etkinliklerde öncelik tanıyınız Umma sırasında tedirgin ve gergin olacağını unutmayınız 1 2Öteki öğrencilerden öbür davranmayınızYapacakları sözlü anlatımın kısa olmasına uyarı ediniz Yapacakları sözlü anlatımı evde aile bireylerinin önünde, sonra yakın arkadaşlarının yanında yapması yönünde destekleyiniz 13Grup çalışması, koro gibi derslik etkinliklerine katılmasını sağlayın Bu tür etkinliklerle kendisini açıklama etmesine imkan tanıyın özel baskı  
 
858,498Konular
982,569Mesajlar
30,318Kullanıcılar
pikachu -88Son üye
Üst Alt