Günümüz teknoloji dünyasında artık pek çok süreci kağıt ve kalem kullanmadan dijital ortamda gerçekleştiriyoruz. Lakin bu çeşit dijital dokümanlar her vakit resmi bir hukuksal kanıt niteliği taşımıyor zira üzerinde çarçabuk değişiklik yapılabiliyor. E-posta üzere dijital dokümanlarınızın resmi kanıt niteliği taşımasını istiyorsanız KEP yani kayıtlı elektronik posta adresi kullanmalı ve e-postalarınızı bu adres üzerinden alıp göndermelisiniz.
Herkesin kesinlikle bir KEP adresine sahip olmasına gerek yok. Fakat bilhassa sık sık resmi süreçler nedeniyle dijital doküman paylaşımı yapıyorsanız bunları KEP adresiniz üzerinden göndermek ileride oluşacak türel sıkıntılara karşı elinizde geçerli bir doküman olmasını sağlayacaktır. Bireyler, hukuksal bireyler ve kamu kurumları KEP adresi alabiliyor. Gelin KEP adresi ne demek, KEP adresi nasıl alınır gibi merak edilen soruları tüm ayrıntılarıyla inceleyelim.
KEP adresi ne demek, ne işe fayda, nasıl KEP adresi alınır?
KEP adresi nedir?
KEP adresi ne işe fayda, ne için kullanılır?
KEP adresi nasıl alınır?
KEP adresi için hangi dokümanlar gerekli?
KEP adresi örnekleri:
KEP adresini kimler kullanmak zorunda?
KEP adresine nasıl girilir?

KEP adresi nedir?
KEP adresi yani kayıtlı elektronik posta adresi, Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü PTT tarafından geliştirilmiş olan bir e-posta sistemidir. KEP sistemi de tıpkı bildiğimiz e-posta sistemi üzere çalışır. Ancak KEP adresi üzerinden alınan ve gönderilen e-postalar milletlerarası standartlar çerçevesinde kaydedilip saklandığı için resmi doküman niteliği taşırlar. E-posta sisteminin resmi hali demek mümkün.
KEP adresi ne işe fayda, ne için kullanılır?
Şöyle düşünelim, sıradan bir vatandaş olarak bir kamu kurumuna ya da hukukî bireye bir e-posta gönderiyorsunuz. Bir vakit sonra bu e-postayı göndermediğiniz ya da yanlış gönderdiğiniz teziyle bir sorun yaşadınız. Gönderdiğiniz e-postayı silmiş bile olabilirsiniz fakat diyelim silmediniz ve delil olarak sundunuz. Bu delil resmi olarak kabul edilmeyebilir zira üzerinde oynanma yapılıp yapılmadığının anlaşılması oldukça zordur.
İşte bu noktada devreye kayıtlı elektronik posta sistemi giriyor. Tıpkı sorunu yaşadığınızı lakin bu sefer e-postayı KEP adresiniz üzerinden gönderdiğinizi düşünelim. Silinme üzere bir durum yok zira gönderilen e-posta KEP sunucularında saklanıyor. PTT tarafından milletlerarası standartlara uygun olarak saklandığı için de resmi bir hukuksal evrak niteliği taşıyor. İşte bu kadar kolay.
KEP adresi nasıl alınır?

Buradaki irtibat üzerinden ulaşabileceğiniz PTT KEP online internet sayfasında karşınıza üç farklı kayıt seçeneği çıkacak. KEP Ön Müracaat, KEP Online Kayıt ve Kapalı KEP Hesabının Açılması. Daha evvel bir KEP adresi aldıysanız ve daha sonra kullanmadığınız için kapattıysanız Kapalı KEP Hesabının Açılması seçeneği üzerinden adresi tekrar faal hale getirebilirsiniz.
KEP Ön Müracaat seçeneği genel olarak en sık kullanılan alandır zira sırf istenilen bilgileri girersiniz ve daha sonra gerekli evrakları alarak en yakın PTT şubesine gidip KEP adresinizi alırsınız. KEP Ön Müracaat seçeneğinde isim bilgisi, adres bilgisi, bağlantı bilgisi ve gibisi bilgileri girerek KEP adresinizi belirliyorsunuz. Lakin bunun sırf bir ön müracaat olduğunu unutmayın.
KEP adresi almak için ikinci seçenek olan KEP Online Kayıt için taşınabilir imza ya da elektronik imza kullanmanız gerekiyor. Yani ön müracaatta PTT şubesine giderek yaptığınız onay sürecini bu sayfada taşınabilir ya da elektronik imza ile yapıyorsunuz. KEP Online Kayıt işlemi kesin bir müracaattır bu nedenle dikkatli olmalısınız. Gerekli ödemeleri yaptıktan sonra aldığınız KEP adresini çabucak kullanmaya başlayabilirsiniz.
Bu noktada hangi müracaat seçeneğini tercih edeceğiniz size kalmış. Fakat KEP Online Kayıt için mobil imza ya da elektronik imza gerektiğini düşünürsek bu dijital imza tiplerinden birine sahip değilseniz bu seçeneği eleyebilirsiniz. KEP Ön Müracaat seçeneği birinci günden beri kullanımda ve meselesiz çalışıyor. Bu nedenle bu seçenek üzerinden ön müracaat yaparak daha sonra gerekli dokümanlarla en yakın PTT şubesine de gidebilirsiniz.
KEP adresi için hangi evraklar gerekli?
Online müracaat yaptıysanız rastgele bir evrak gerekmiyor lakin sadece ön müracaat yaptıysanız KEP adresi almak için kimi evraklar paylaşmalısınız. Ön müracaat sonrası KEP adresi alacak bireye nazaran değişen evrakları toplayarak en yakın PTT şubesine gitmeniz gerekiyor. Ayrıntılarını buradaki irtibat üzerinden öğrenebileceğiniz KEP adresi için gerekli dokümanlardan kimileri şu halde;
- Gerçek şahıslar için; KEP adresi ön müracaat formu
- Üzerinde TC kimlik numarası ve fotoğraf olan kimlik kartı, ehliyet ya da pasaport
- KEP adresi ön müracaat formu
- Tüzel kişinin ticaret sicil tasdiknamesinin aslı
- Noter onaylı imza sirküleri çıktısı
- Başvuru yapana ilişkin üzerinde TC kimlik numarası ve fotoğraf olan kimlik kartı, ehliyet ya da pasaport
- Başvuru vekil tarafından yapılıyorsa hükmî kişi yetkilendirme belgesi
- KEP adresi ön müracaat formu
- Başvuru yapana ilişkin üzerinde TC kimlik numarası ve fotoğraf olan kimlik kartı, ehliyet ya da pasaport
- Kurum üst seviye yetkilisi tarafından imzalanmış resmî yazı

KEP adresi örnekleri:
- gerçekkişiadısoyadı@kurumadı.hs03.kep.tr
- gerçekkişiadısoyadı[email protected]ı.hs03.kep.tr
- tüzelkişiadı@kurumadı.hs03.kep.tr
- kurumçalışanı@kurumadı.hs03.kep.tr
- kurumçalışanı[email protected]ı.hs03.kep.tr
KEP adresini kimler kullanmak zorunda?
Sıradan vatandaşlardan hiçbirinin KEP adresi kullanma zorunluluğu yoktur. Dijital olarak olmasa da bu tıp evrak paylaşımlarını resmi bir hukuksal kanıt olarak kullanmak için pek çok farklı yol vardır. Lakin anonim şirketlerin, limited şirketlerin ve öteki şirketlerin Elektronik Tebligat Yönetmeliği kapsamında dijital paylaşımlarını KEP adresi üzerinden yapmaları mecburidir.
KEP adresine nasıl girilir?
Buradaki irtibat üzerinden PTT KEP giriş sayfasını açtıktan sonra KEP adresinize SMS ile, elektronik imza ile, taşınabilir imza ile ya da e-Devlet üzerinden giriş yapabilirsiniz. KEP adresinize giriş yaptıktan sonra e-posta gönderebilir, gelen e-postalarınızı görebilir ve geçmiş tarihli kayıtlı e-postalarınızı görüntüleyebilirsiniz.
Tüm e-postalarınızın resmi birer türel doküman niteliği taşımasını sağlayan KEP adresi ne demek, ne işe fayda, nasıl alınır gibi merak edilen soruları yanıtladık ve mevzu hakkında bilmeniz gereken ayrıntılardan bahsettik. PTT resmi internet sitesi üzerinden KEP sistemi hakkında çok daha ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz.