Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kimse Teklif Vermedi: Çevre Bakanlığı, ‘Çevre Dostu’ Araç İçin Yarış Arabası İhalesi Düzenledi

Kimse Teklif Vermedi: Çevre Bakanlığı, ‘Çevre Dostu’ Araç İçin Yarış Arabası İhalesi Düzenledi

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
s-7054ba8cd2084759e960cfda149fa19e114186c4.jpg


Çevre Bakanlığı, hibrit araç kiralama ihalesi açtı. Araç için “sadece Formula 1 araçlarında bulunan özellik” koşul koşuldu. İhale, geçerli teklif veren çıkmayınca iptal edildi. “Çevre dostu” araçlara geçiş diğer bahara kaldı.





Cumhuriyet'ten Fazilet Sevgi'nin haberine göre Bakanlığa bağlı ünitelerin 100’den fazla aracın kiralanmasına yönelik açtığı ihalelerde “çevre dostu” olarak bilinen araçlar kapsam dışı bırakıldı; bunların yerine yüksek emisyon bedellerine sahip dizel araçlar tercih edildi.

CHP Ankara Milletvekili Levent Gök’ün hususa ait soru önergesini 19 Ocak’ta “gecikmeli” yanıtlayan Bakan Murat Kurum, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın sorumluluğundaki mevzuatı işaret ederek “Kiralanabilecek etraf dostu araç yok” savunmasını yaptı.


Bakanlık boşa düştü




Kurum’un verdiği cevap, başında bulunduğu bakanlığın 14 Ocak’ta ilan ettiği “20 adet hibrit taşıt kiralama” ihalesinden “habersiz” olduğunu ortaya koydu.

“Bakan Kurum’u boşa düşüren” ihale için hazırlanan evraktaki detaylar da dikkat çekti. Buna nazaran, bakanlığa bağlı Dayanak Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, 14 Ocak 2022’de “20 adet hibrit taşıt kiralamak” için ihale düzenledi. 14 Şubat 2022’de yapılması öngörülen ihale “geçerli teklif verilmediği” gerekçesiyle iptal edildi.

Ancak bakanlığın hazırladığı teknik şartname incelendiğinde ihaleye geçerli teklif verebilmenin mümkün olmadığı ortaya çıktı.

Şartnamede kiralanacak araçların teknik özelliklerinin sıralandığı başlık altında “beygir gücü” kısmının karşısına “silindir hacminin karşılığı olan 100 cc”, “silindir hacmi” kısmının karşısında da “beygir gücünün karşılığı olan 988 Hp” yazıldı. Bakanlık, “araçların 2021 ve üzeri modelde olması” şartını da şartnameye ekledi.

Adı yanlış yazıldı



Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği’nin bilgilerine nazaran, 2021’de ülkemizde 38 hibrit araba modeli satışa sunuldu. Lakin farklı konfor kümelerindeki bu araçların teknik özellikleri incelendiğinde, bakanlığın istediği 988 beygir gücüne sahip hiçbir seçeneğe ulaşılamadı.

Başka bir deyişle bakanlık, şartnameye “piyasada karşılığı olmayan teknik özellik ekleyerek”  kimsenin geçerli teklif veremeyeceği, “boşuna” ihale açtı.

Öte yandan teknik şartnamenin detaylarını içeren belgeye “hibrit” yerine “hirbit” isminin verildiği görüldü. 

Yarış pistlerinde kullanılıyor



Bakanlığın kaide koştuğu 988 beygir gücündeki hibrit motorlar F1’de yarışan araçlarda bulunuyor. 2014 yılından itibaren akaryakıtlı motorların yanına elektrikli motorların da eklendiği hibrit F1 araçlarında iki motorun toplam beygir gücü ortalama 1000’e ulaşıyor.

Sadece pistlerde yarış emelli kullanılan ve teknik özellikleri kurallarla belirlenen bu araçlar yüksek suratlara ulaşabiliyor. F1’in hibrit periyodunda pilot Valtteri Bottas’ın 2016’daki Meksika Grand Prix’inde saatte 372.5 kilometre sürate çıktığı biliniyor. Bakanlığın “F1” şartına rağmen Türkiye’de satışa sunulan alt ve orta sınıftaki binek hibrit araç motorlarının beygir gücü 100 ila 300 ortasında değişiyor.
 
858,515Konular
981,005Mesajlar
30,818Kullanıcılar
Ramocan3147Son üye
Üst Alt