Kırık Camlar Teorisi, Wilson ve Kelling adında iki Amerikalı teorisyen tarafından 1980'lerin başında ortaya atıldı Bu teori, Wikipedia'da aşağıdaki ornekle anlatılıyor:
Bir kac camı kırık olan bir bina duşunun Eğer camlar tamir edilmezse, kimi insanlar başka camları da kırmakta bir sakınca gormeyecektir Bu şekilde devam ettiği gorulduğunde, binaya daha buyuk zararlar vereceklerdir, ve sonunda bina ve devamında o sokaktaki diğer binalar, yaşanmaz hale gelecektir
Bu teoriye dayanarak, en kucuk sorunlara ve kural ihlallerine oncelik vererek cok daha buyuk sorunların cozulebileceğini ongoren yetkililer, sonraki 20 yılda New York gibi kimi buyuk şehirlerde suc oranının sıfıra yakın bir seviyeye inmesini sağladılar
Kırık Camlar Teorisi, iş yaşamımızda da bir cok buyuk soruna cozum oluşturabilir Kırık Camlar, Başarısız İşlerkitabının yazarı Michael Levine, iş dunyasında kırık camları guzel bir mağazanın boyası cıkmış duvarı, ya da bir muşteri hizmetleri telefon goruşmesinde yirmi dakika boyunca tekrarlayan bir muzikle bekletildikten sonra hattın kesilmesidirdiye ozetliyor
Kendi işinizde ya da calıştığınız şirkette, onemsiz gorunen sorunları hızla cozmeniz, benzeri hataların tekrarlanmasını, ve bu ufak sorunlardan guc alan daha buyuklerinin oluşmasını onleyecektir
Bir kac camı kırık olan bir bina duşunun Eğer camlar tamir edilmezse, kimi insanlar başka camları da kırmakta bir sakınca gormeyecektir Bu şekilde devam ettiği gorulduğunde, binaya daha buyuk zararlar vereceklerdir, ve sonunda bina ve devamında o sokaktaki diğer binalar, yaşanmaz hale gelecektir
Bu teoriye dayanarak, en kucuk sorunlara ve kural ihlallerine oncelik vererek cok daha buyuk sorunların cozulebileceğini ongoren yetkililer, sonraki 20 yılda New York gibi kimi buyuk şehirlerde suc oranının sıfıra yakın bir seviyeye inmesini sağladılar
Kırık Camlar Teorisi, iş yaşamımızda da bir cok buyuk soruna cozum oluşturabilir Kırık Camlar, Başarısız İşlerkitabının yazarı Michael Levine, iş dunyasında kırık camları guzel bir mağazanın boyası cıkmış duvarı, ya da bir muşteri hizmetleri telefon goruşmesinde yirmi dakika boyunca tekrarlayan bir muzikle bekletildikten sonra hattın kesilmesidirdiye ozetliyor
Kendi işinizde ya da calıştığınız şirkette, onemsiz gorunen sorunları hızla cozmeniz, benzeri hataların tekrarlanmasını, ve bu ufak sorunlardan guc alan daha buyuklerinin oluşmasını onleyecektir