Haber takibi alışkanlıkları konusunda yapılan bir anket, İngiltere'de yetişkinler ortasında en süratli büyüyen haber kaynağının TikTok olduğunu gösterdi. Birleşik Krallık düzenleyicisi Ofcom’un bir raporuna nazaran uygulama, 2020 yılındaki %1 oranına kıyasla şu anda BK yetişkinlerinin yüzde 7’si tarafından bir haber kaynağı olarak kullanılıyor.
Bu anket, TikTok’un dijital dünyadaki devasa ve büyümeye devam eden varlığının yeni bir delili olarak karşımıza çıkıyor ve uygulamanın ne kadar süratli bir biçimde bir cümbüş kaynağının yanı sıra haber kaynağı olarak da kullanılmaya başladığını gösteriyor. Örneğin kısa bir mühlet evvel yapılan bir varsayımda, ABD’de Z neslinin (1997 ve 2012 ortasında doğan kişiler) %40’ının yemek yiyecek yer tavsiyeleri üzere günlük aramalar için, daha evvelki tercih edilen seçenekler olan Google Aramalar yahut Haritalar yerine TikTok yahut Instagram kullandıkları belirtilmişti.
Ancak TikTok BK’de bir haber kaynağı olarak süratli bir halde yükseliyor olsa da, 16 ve 24 yaş ortasındaki bireyler ortasında (bu demografiğin %27’si tarafından kullanılıyor) hala altıncı en tanınan seçenek olarak görülüyor. Birinci altı sırada ise BBC internet sitesi/uygulaması (%29), Twitter (%35), haber TV kanalı BBC One (%36), Facebook (%40) ve Instagram (%46) yer alıyor.
Daha genç yaş kümelerinde toplumsal medya haberlerinin oranı artıyor olsa da, klasik haber alma metodu aile ile konuşma (%65) ve TV izlemenin (%59) önüne geçemiyor.
Ancak TikTok’un yanlış haberler hakkındaki ünü düşünülürse, bunun yakın gelecekte tasa verici olma ihtimali olduğu da bir gerçek.