Kişilik Eğitimi Programının Genel Hedefleri karakter eğitimi Rehberlik saatlerinde yapılacak etkinliklerle öğrencilerde aşağıdaki davranışların (ya da benzerlerinin ) geliştirilmesi amaçlanmalıdır: 1 Hangi alanlarda, ne ölçüde kabiliyetli olduğu konusunda içten ve ayrıntılı data sahibi olma, 2 Ilgi duyduğu alanları belirleyebilme, 3 Hakiki ve aralıksız ilgiyi özentiden ayırt edebilme, 4 Plan yapabilme ve bunu uygulayabilme, 5 Mesleğini ve ona götürecek adımları belirleyebilme, 6 Zevki erteleyebilme, gelecekteki kesintisiz doyumları elde edebilmek için şimdiki zevklerden vazgeçebilme, 7 Ilgi duyulan eğitim kurumları ve meslekleri analiz, 8 Çevredeki fırsatları araştırmaya istekli olma, 9 Kendini incelemeye istekli olma, 10 Kendinden hoşnut olma, 11 Kendini geliştirme çabası bakış, 12 Başkalarına saygılı olma, 13 Davranışının sorumluluğunu alma, 14 Düzenli olma, 15 Başkaları ile işbirliği halinde çalışabilme, 16 Çevre sorunlarına, milli ve evrensel sorunlara duyarlı olma, 17 Başkalarından bağımsız karar verebilme, 18 Yönergeleri, dilekçe formlarını dikkatli okuyabilme ve doldurabilme, 19 Başvuru Formu ve özgeçmiş yazabilme, form doldurabilme, 20 Bir dileği, en etkili bir biçimde bir yabancıya iletebilme özel baskı