Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

kitapların çocuk eğitimindeki yeri

kitapların çocuk eğitimindeki yeri
0
63

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
kitapların çocuk eğitimindeki yeri İyi bir okuma alışkanlığının iki esas koşulu vardırBunlar; okuma sabrı ve okuma zevkidirOkuma kültürü denilen bu iki alışılmışlık da,aile ve okulda kazanılırBu nedenle, okuma ilgisinin geliştirilebilmesi için aile ve okul, çocuğa faaliyet olanakları hazırlamalıdır Hurlock’a göre, çocuğun okuma zevkini, kültürel şartlar etkilerAncak, lüzum okuma ilgisinin yoğunluğunda, gerekse okuma miktarında, kişisel farklılıklarında öneminin de büyük olduğunu akıldan çıkarmamak gerekirÖrneğin, üstün kabiliyetli çocuklar, alışılagelmiş çocuklardan iki ya da üç kat daha çok okurlar ve okuma amaçları veri olmak noktasında yoğunlaşır Önceleri çocuk için kitap bir oyuncaktırO, sadece kitap sayfalarını çevirmekten hoşlanırBu eylem, onun ufak adale koordinasyonunun gelişmesinde faydalı olur2 yaşından itibaren çocuk, tamamı resimden oluşan, kumaş veya kalın kartondan üretilmiş, elinde tutabileceği ufak kitapları sever34 yaş çocukları, kendilerine resimli öykü kitaplarının okunmasını isterÇocuk bir kitaba aşinalık kazandıkça, öyküyü anımsamaya başlayacak ve bilhassa öyle fazla kere tekrarlanan söz ve cümleciklerde belli başlıbabaya katılacaktırÇocuk, bir şiirin bir sonraki kafiyeli dizesini tahmin etmenin veya bir öykünün aşina bir cümlesini tamamlamanın sağladığı hoşnutluk duygusundan çok büyük zevk alırBu yüzden bunu yapabilmesi için kullanışlı bir etraf meydana getirmek faydalı olacaktırAnababayla birlikte okuma, çocuğu okumaya katılmaya özendirir; onun, okuma deneyiminde önemli bir rol üstlenmesini kolaylaştırırÖykü ve resimler hakkında konuşmak, çocuğun okumaktan aldığı zevke ve kavrama gücüne öyle fazla katkıda bulunur Çocuklar, birlikte okuduğunuz kitaplarla genelde kendi deneyimlerini anımsayacaklardırBir hikaye, o kadar çok başka deneyimi ya da anıyı çağrıştırabilirKitaplar hakkında konuşmak, çocukların okudukları öykülerle bütünleşmelerini ve kendilerini gerçek bir okur gibi hissetmelerini sağlamanın en etkili yollarından biridirBu yolla bir yanlamasına çocuğun kelime dağarcığı zenginleşirken, bir yana da ona, bir takım zihinsel kavramları kavrama fırsatı verilmiş olur Çocuklar, mükemmel bildikleri kitapları okumaktan fazla hoşgörü alır ve bu şekilde oldukça güven kazanırlarOkumayı öğrenmeye ve sayfa üzerindeki sözcükler hakkında artan bir şekilde daha pozitif şey fark etmeye başladıklarında, bilinen oldukları bir kitaba ilişkin bilgiler onlara muavin olacaktırOnları, bildikleri kitaplarda yer alan sözcüklere ve harflere daha itinalı bakmaya özendirebilirsinizÇocuklar okula başlayıp kendi kendilerine okuyabilir olduktan sonradan bile, iyi bildikleri bir kitabı okudukça sık oranda okumayı hala isteyebilirlerBu,okuma açısından yerlerinde saydıkları anl*** gelmezİlerleme, gelişme defalarca bir sonraki kitaba geçme olarak düşünülmemelidir Fazla tecrübeli okuyucular bile bir kitabı her tarafta okumaktan hoşgörü alırlarKüçük yaştaki çocuklar, bir kitabı birkaç defa dinleyerek bir öyküyü pek iyi öğrenirler ama onu kendi sözcükleriyle tekrar anlatabilirlerÇocuklar, ara sıra kitabın dilini kullanarak öyküyü canlandırmaktan da büyük zevk alabilirlerTüm bunlar, onların düş gücünün ne değin geniş olduğunu gösterir Çocuklara okuma ilgisi kazandırmak üzere okulda öğretmenler iki esas görüşten laf ederlerBunlardan ilki, çocukların süratli okumalarını sağlayacak okuma yeteneğini geliştirmek, ikincisi ise, onlarda okumaya karşısında büyük bir açlık kaldırmak ve zengin okuma malzemesi hazırlamaktır Çocukların kendine güven duyarak ve akıcı bir biçimde, tereddüt etmeden okuyabilmeleri için birtakım riskler almaları ve hata yapmaları gerekirBunu yapabilmeleri için de onlara fırsat tanınmalıdırÇocuklar hatalarını ayrım ederek ve düzelterek öğrenirlerBu da süre alırÇocuklar okurken, bir sözcükte her takıldıklarında yetişkinler çoğu kez araya girip düzeltmeye çalışırlarsa, birer okur olarak kendilerine duydukları güveni baltalamış olacaktır KAYNAK:HALUK YAVUZER ÇOCUĞU TANIMAK VE IYI ANLAMAK id  
 
858,496Konular
981,633Mesajlar
29,718Kullanıcılar
MercestgSon üye
Üst Alt