Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Kitle İletişim Araçları hakkında kısa bilgi

Kitle İletişim Araçları hakkında kısa bilgi

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Kitle Iletişim Araçları Nelerdir?

Kitle iletişim araçları, genel bir tanımla kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlarolarak tanımlanabilir Kitle iletişim araçları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak üzere, eğitmek ve oyalamak gibi amaçlar içeren, belirli bir okuyucu kitlesine, kayıtlı aralıklarla ya da sürekli olarak ulaşan araçlardır

Teknolojik gelişimin natürel sonucu olarak çoğalan ve elektronikleşen irtibat araçları, iletişime sürat ve rahatlık sağlamakla kalmamış; bununla beraber iletişimi, kitle iletişimine çevirmiştir Günümüzde İnternet (eposta vd), telgraf, telefon, faks gibi haberleşme araçları; gazete, radyo, televizyon gibi kitle irtibat araçları; uydular, bilgisayarlar (İnternet) birer iletişim arabulucu olarak iletişimin ayrılmaz parçaları durumuna gelmiştir Bu elektronik irtibat araçları, günümüzde, kurduğu haberleşme ağıyla kültürü de yaygınlaştırmış; küresel bir köye dönüştürmüştür

Günümüzde toplumsal varoluşu gerçekleştirerek ortaklık yaratmak, bu varoluşu ve ortaklığı sürdürebilmek için kitle iletişimine; dolayısıyla kitle iletişim araçlarına gereklilik vardır Çünkü kitle irtibat araçları, uzmanların karşılıklı bir noktada birleştikleri üzere, sahip olduğu özellikleriyle müşteri kitlesi üstünde yarattığı tesir ve etkileşim süreci sonunda toplumsallaştırmayı gerçekleştirmeye muktedir araçlardır

Kitle iletişim araçları

Posta
Telgraf
Telefon
Faks
Gazete
Radyo
Televizyon
Uydular
Bilgisayarlar (İnternet ve eposta)

Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan ve iletişimi karşılayan araçlara kitle iletişim araçları denilmektedir Kitle irtibat araçlarının amacı amacı us, hafıza, haberleri fazla kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir Kitle irtibat araçları; Daha geniş kitlelere, çevrelere seslenebilmek, onlarla haberleşmek için gerçekleştirilen elektromanyetik dalgaların ve bunların alıcılarının kullanımı ile bütün kitleye seslenebilme olanağı veren bir araçtır

Kitle irtibat araçlarını incelerken kitle, kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, kitap gibi) yoluyla geniş ve meçhul kitleye (dinleyici, okuyucu, izleyici) iletilmesidirIletişim; Veri, hafıza, duygu, tavır ve kanılarla, tavır biçimlerinin kaynak ile alıcı arasındaki bir ilişkileşme yoluyla bir insandan diğerine bir takım oluklar kullanılarak aktarılma süresine denir Kitle; Toplumun içerisinde bütün grupları, bireyleri temsilcilik etmektedir Kitle irtibat araçları her türlü iletişime ihtimal sağlamak üzere resmileşmiş olan sosyal yapıları ve bu yapılar için zorunlu araçları açıklama eder Kitle iletişim araçları, kültürel, hesaplı, eğitim, siyasi, misafir etme, haber, gündem gibi çoğu kamusal görevi yerine getirerek toplumda bir güç unsuru olmuştur Bir Takım batı ülkeleri kitle iletişim araçlarını dördüncü baskı olarak kabul etmektedir minimum yasama, yürütme, yargı gibi halkı ilgilendiren ve kamuoyu oluşturabilen bir kuvvet unsuru niteliğindedir

Kitle iletişimi, Türkçede; kitle haberleşmesişeklinde açıklama edilir Kitleler ise toplumun bütününü veya bir bölümünü kapsayan ve etkileyen bir zorlama unsurudur Kitle iletişim araçları iletişimden ve kitlelerden bambaşka tutulamaz Kitle irtibat araçları 15 yüzyılda Batı Avrupa'da hareketli metal harflerle zorlama yapıldığı tarihe dayanmaktadır Alman Johann Gutenberg'in 14341436 yılları arasında matbaayı bulmasıyla kitle iletişim araçlarının kullanılmasına başlanmıştır Ancak kitle iletişimi insanlığın var oluşundan bu yandan var olmakta ve ilerlemektedir

Bazı tarihçilere kadar kitle irtibat araçları 5 aşamadan oluşmuştur Bunlar;
İşaretlerle iletişim,
Dilin gelişimiyle iletişim,
Yazının icadıyla iletişim,
Baskı makinesinin icadıyla basılı materyallerle iletişim,
Kitle iletişim araçlarının gelişmesiyle kitle iletişimidir

Kitle iletişimi geçmişten bugüne kadar var olmuş ve sürekli gelişerek ilerlemiştir Ilk kitle irtibat arabulucu Roma ve Mısır'da kullanılan gazete olmuştur Gazetenin iletisi okuryazarlıkla sınırlıdır Uzun yıllar iktidarını sürdüren gazete irtibat teknolojisindeki gelişme baştan sona yerini radyoya bırakmak zorunda kalmıştır II Dünya Savaşı'ndan sonra da televizyon kitle irtibat arabulucu olarak kabul edilmiştirKitle irtibat araçları bugün dünyanın hemencecik her uygun akım eden olayları en kısa sürede kitlelere ileten çağdaş ve etkili bir organizasyondurTeknolojinin tez gelişmesiyle birlikte kitle iletişim araçları bireyleri, grupları, toplumları ve kültürleri etkilemekte ve vazgeçilmez bir konuma gelmektedir Bundan Böyle kitle irtibat araçları toplum yaşantısının kayda değer bir parçası olmuştur Hayatın her kesiminde yer almaktadır

Günümüzde toplumsal varoluşu gerçekleştirerek ortaklık yaratmak, bu varoluşu ve ortaklığı sürdürebilmek için kitle iletişimine; dolayısıyla kitle iletişim araçlarına gereklilik vardır Çünkü kitle iletişim araçları, uzmanların iki taraflı bir noktada birleştikleri üzere, sahip olduğu özellikleriyle müşteri kitlesi üzerinde yarattığı tesir ve etkileşim süreci sonunda toplumsallaştırmayı gerçekleştirmeye muktedir araçlardir

Kitle irtibat araçlarının özellikleri

1 Kitle iletişim araçları, sosyal statüsüne tarafından herhangi bir ayrı yaklaşma oluşturmadan fazla sayıda insana benzer iletiyi, benzer anda ulaştırabilmektedir
2 Kitle irtibat araçları, yayınları ile kayıtlı bir devamlılık ve düzenlilik (yayın periyodu) gösterir
3 Kitle irtibat araçları, sürekli ve ahenkli yayınları ile toplumda kendilerine aleyhinde bir talebin oluşmasına niçin olurlar; bu istek, zamanla alışkanlığa, hatta ihtiyaca dönüşür
4 Kitle iletişim araçları ile aktarilan iletiler, belge niteliği ve değeri taşıdığı için inandırıcılık ve alıcıyi ikna etme özelliğini de kazanmaktadır
5 Özellikle radyo ve televizyon, iletiyi durum derhal aktarabilme özelliğine sahiptir
6 Kitle iletişim araçları ile gerçekleşen iletişim sürecinde, geri besleme imkâni yoktur; bu nedenle, alıcının tepkisi hemencecik ölçülememektedir


Kitle iletişim araçlarının fonksiyonları üstünde ilk kez duran Laswell (1960), veri verme, ikna etme ve toplumsallaştırma fonksiyonlarından söz etmektedir Charles WRIGHT (1961), kitle iletişim araçlarının bu fonksiyonlarına eğlendirme fonksiyonunu eklemiş; Kenneth Boulding (1962) ise bu fonksiyonların yanı sıra, malları tanıtma fonksiyonunun önemini vurgulamıştir

Kitle irtibat araçlarının fonksiyonlarını;
1 Haber verme, eğitme, eğlendirme,
2 Dış dünyayı görmemizi sağlama,
3 Kültürün toplumumuzdan, bizden sonraki toplumlara ve nesilden nesile geçisini sağlama,
4 Eşya ve hizmetlerin tanıtılmasına, satılmasına yardım etme,
5 Dışımızda oluşan fırsat ve çağrılara karşılık verme ile sosyal hareketlerde genel rizaya ulasma arasinda bağ kurmamıza yardım etmeolarak sınıflandırmıştır

Kitle irtibat araçları, bu fonksiyonları gerçekleştirirken doğal olarak müşteri üstünde de bir etki yaratır Iletişim, her şeyden önce bir data alışverişidir Bu alışverişten amaçlanan da bilmek, izah etmek, öğrenmek ve eğitim bakmak ihtiyaçlarının giderilmesidir Bu ihtiyaçların giderilmesi nedeniyle başlatılan irtibat sürecinin sonunda yaşanan vaka, etkileme ve etkilenme; yani etkileşimdir

Araştırmacılar, kitle iletişim araçlarının tesir alanlarını;
1 Fert, grup ya da örgüt düzeyinde etkilenme,
2 Sosyal kurum düzeyinde etkilenme,
3 Toplum düzeyinde etkilenme,
4 Kültür düzeyinde etkilenmeolarak gruplandırmaktadır

Kitle irtibat araçlarının etkileri fert açısından ele alındığında ise;
1 Bilgi veya görüşü kapsayan etkiler,
2 Tavır veya duyguyu kapsayan etkiler,
3 Tutum üstüne etkilerolarak üç asıl başlık aşağıda inceleniyor

Kitle irtibat araçlarının etki türleri şu şekilde sınıflandırılmaktadır;
1 Hitabe ile us değişiklikleri,
2 Ferdi ve toplu tepkiler,
3 Gündem tespit,
4 Toplumsallaştırma,
5 Kontrol,
6 Gerçeği tanimlama,
7 Dominant ideolojinin sürdürülmesi

Kuramcılar kitle iletişim araçlarının etkilerinin fert ve toplum açısından ne yönde olduğu konusunda ortak bir görüşe sahip değiller; konu ile ilgili tartışmalar, günümüzde de sürmektedir Kimi araştırmacılar kitle irtibat araçlarının fert ve toplum açısından etkilerinin olumlu olduğunu savunurken kimi olumsuz olduğunu, kimileri ise sınırlı olduğunu savunmaktadırlar

Araştırmacılar, hangi görüşü savunurlarsa savunsunlar birleşim olarak ortaya çıkan karşılıklı bir manzara var; Kitle irtibat araçları, veri, gösterme ve düşüncelerin paylaşılmasını sağlayan; sosyal örgütlenmeyi güçlendiren; kamuoyu oluşturan; insanın kavrama, anlatma, öğrenme ve eğitim görme gibi temel ihtiyaçlarını karşılayan; insan ilişkilerini değiştirip geliştiren; yeni tavır ve tavır kalıplarını, gösterme ve fikir akımlarını yaygınlaştıran en etkili iletişim araçlarıdır *
 

Similar threads

Kitle Irtibat Araçları Nedir, Kitle Irtibat Araçları nelerdir, Kitle Iletişim Araçları Hakkında Veri Iletişim tarihi, insanlık tarihi kadar eskidir İnsanın varolması ile ortaya çıkan iletişim olgusunun temelinde, paylaşma ihtiyacının giderilmesi gerçeği yatmaktadır Ilk çağ insanının bir av...
Cevaplar
0
Görüntüleme
122
En Sık Kullanılan Kitle Iletişim Araçları En Sık Kullanılan Kitle Iletişim Araçları Neler Kitle irtibat araçları, genel bir tanımla kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlar olarak tanımlanabilir Kitle irtibat araçları; haber ve bilgi verme amacı ilk önce elde etmek üzere, eğitmek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
72
Kitle Iletişim Araçları Nelerdir Kitle Irtibat Araçları Nedir kitle irtibat araçlarının önemi Kitle iletişim araçları; haber ve data verme amacı öncelikle elde etmek üzere, eğitmek ve aklında bulundurmak gibi amaçlar içeren, kayıtlı bir okuyucu kitlesine, belirtilmiş aralıklarla veya...
Cevaplar
0
Görüntüleme
55
Kitle Irtibat Araçlarının Yararları Nelerdir ? Haber ve bilgi verme amacı ilk önce elde etmek üzere, eğitmek, oyalamak gibi amaçlar taşıyan, açıklanmış bir okuyucu kitlesine, açıklanmış aralıklarla ya da durmadan ulaşan araçlardır Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
239
Haberleşme Araçları Hangileridir Haberleşme Araçları Nelerdir Haberleşme Araçları; * Posta * Telgraf * Telefon * Faks * Gazete * Radyo * Televizyon * Uydular * Bilgisayarlar (İnternet ve eposta) Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan ve iletişimi sağlayan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
65
858,475Konular
981,228Mesajlar
29,547Kullanıcılar
sonertSon üye
Üst Alt