Kitle İletişim Aracları Nelerdir
Kitle İletişim Aracları Nedir
kitle iletişim araclarının onemi
Kitle iletişim aracları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak uzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaclar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da surekli olarak ulaşan araclardır
Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan ve iletişimi sağlayan araclara kitle iletişim aracları denilmektedir Kitle iletişim araclarının amacı amacı duşunce, fikir, haberleri cok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir Kitle iletişim aracları; Daha geniş kitlelere, cevrelere seslenebilmek, onlarla iletişim kurmak icin gercekleştirilen elektromanyetik dalgaların ve bunların alıcılarının kullanımı ile tum kitleye seslenebilme olanağı veren bir aractır
Kitle iletişim araclarını incelerken kitle, kitle iletişim aracları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, kitap gibi) aracılığıyla geniş ve bilinmeyen kitleye (dinleyici, okuyucu, izleyici) iletilmesidirİletişim; Bilgi, duşunce, duygu, tutum ve kanılarla, davranış bicimlerinin kaynak ile alıcı arasındaki bir ilişkileşme yoluyla bir insandan diğerine bazı oluklar kullanılarak aktarılma suresine denir Kitle; Toplumun icerisinde butun grupları, bireyleri temsil etmektedir Kitle iletişim aracları her turlu iletişime olanak sağlamak uzere kurulmuş olan sosyal yapıları ve bu yapılar icin gerekli aracları ifade eder Kitle iletişim aracları, kulturel, ekonomik, eğitim, siyasi, eğlence, haber, gundem gibi bircok kamusal gorevi yerine getirerek toplumda bir guc unsuru olmuştur Bazı batı ulkeleri kitle iletişim araclarını dorduncu guc olarak kabul etmektedir En az yasama, yurutme, yargı gibi halkı ilgilendiren ve kamuoyu oluşturabilen bir guc unsuru niteliğindedir
Kitle iletişimi, Turkcede; kitle haberleşmesişeklinde ifade edilir Kitleler ise toplumun butununu veya bir bolumunu kapsayan ve etkileyen bir guc unsurudur Kitle iletişim aracları iletişimden ve kitlelerden ayrı tutulamaz Kitle iletişim aracları 15 yuzyılda Batı Avrupa'da hareketli metal harflerle baskı yapıldığı tarihe dayanmaktadır Alman Johann Gutenberg'in 14341436 yılları arasında matbaayı bulmasıyla kitle iletişim araclarının kullanılmasına başlanmıştır Ancak kitle iletişimi insanlığın var oluşundan bu yana var olmakta ve ilerlemektedir
Bazı tarihcilere gore kitle iletişim aracları 5 aşamadan oluşmuştur
Bunlar;
İşaretlerle iletişim,
Dilin gelişimiyle iletişim,
Yazının icadıyla iletişim,
Baskı makinesinin icadıyla basılı materyallerle iletişim,
Kitle iletişim araclarının gelişmesiyle kitle iletişimidir
Kitle iletişimi gecmişten bugune kadar var olmuş ve surekli gelişerek ilerlemiştir İlk kitle iletişim aracı Roma ve Mısır'da kullanılan gazete olmuştur Gazetenin iletisi okuryazarlıkla sınırlıdır Uzun yıllar iktidarını surduren gazete iletişim teknolojisindeki gelişme sayesinde yerini radyoya bırakmak zorunda kalmıştır II Dunya Savaşı'ndan sonra da televizyon kitle iletişim aracı olarak kabul edilmiştirKitle iletişim aracları bugun dunyanın hemen her yerinde cereyan eden olayları en kısa surede kitlelere ileten cağdaş ve etkin bir organizasyondurTeknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte kitle iletişim aracları bireyleri, grupları, toplumları ve kulturleri etkilemekte ve vazgecilmez bir konuma gelmektedir Artık kitle iletişim aracları toplum yaşantısının onemli bir parcası olmuştur Hayatın her kesiminde yer almaktadır
Başlıca Kitle İletişim Araclarını
Gazete
Fotoğraf ve Sinema
Radyo
Televizyon
İnternet ve Yeni Medya
Kitle İletişim Aracları Nedir
kitle iletişim araclarının onemi
Kitle iletişim aracları; haber ve bilgi verme amacı başta olmak uzere, eğitmek ve eğlendirmek gibi amaclar taşıyan, belirli bir okuyucu kitlesine, belirli aralıklarla ya da surekli olarak ulaşan araclardır
Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan ve iletişimi sağlayan araclara kitle iletişim aracları denilmektedir Kitle iletişim araclarının amacı amacı duşunce, fikir, haberleri cok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir Kitle iletişim aracları; Daha geniş kitlelere, cevrelere seslenebilmek, onlarla iletişim kurmak icin gercekleştirilen elektromanyetik dalgaların ve bunların alıcılarının kullanımı ile tum kitleye seslenebilme olanağı veren bir aractır
Kitle iletişim araclarını incelerken kitle, kitle iletişim aracları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, kitap gibi) aracılığıyla geniş ve bilinmeyen kitleye (dinleyici, okuyucu, izleyici) iletilmesidirİletişim; Bilgi, duşunce, duygu, tutum ve kanılarla, davranış bicimlerinin kaynak ile alıcı arasındaki bir ilişkileşme yoluyla bir insandan diğerine bazı oluklar kullanılarak aktarılma suresine denir Kitle; Toplumun icerisinde butun grupları, bireyleri temsil etmektedir Kitle iletişim aracları her turlu iletişime olanak sağlamak uzere kurulmuş olan sosyal yapıları ve bu yapılar icin gerekli aracları ifade eder Kitle iletişim aracları, kulturel, ekonomik, eğitim, siyasi, eğlence, haber, gundem gibi bircok kamusal gorevi yerine getirerek toplumda bir guc unsuru olmuştur Bazı batı ulkeleri kitle iletişim araclarını dorduncu guc olarak kabul etmektedir En az yasama, yurutme, yargı gibi halkı ilgilendiren ve kamuoyu oluşturabilen bir guc unsuru niteliğindedir
Kitle iletişimi, Turkcede; kitle haberleşmesişeklinde ifade edilir Kitleler ise toplumun butununu veya bir bolumunu kapsayan ve etkileyen bir guc unsurudur Kitle iletişim aracları iletişimden ve kitlelerden ayrı tutulamaz Kitle iletişim aracları 15 yuzyılda Batı Avrupa'da hareketli metal harflerle baskı yapıldığı tarihe dayanmaktadır Alman Johann Gutenberg'in 14341436 yılları arasında matbaayı bulmasıyla kitle iletişim araclarının kullanılmasına başlanmıştır Ancak kitle iletişimi insanlığın var oluşundan bu yana var olmakta ve ilerlemektedir
Bazı tarihcilere gore kitle iletişim aracları 5 aşamadan oluşmuştur
Bunlar;
İşaretlerle iletişim,
Dilin gelişimiyle iletişim,
Yazının icadıyla iletişim,
Baskı makinesinin icadıyla basılı materyallerle iletişim,
Kitle iletişim araclarının gelişmesiyle kitle iletişimidir
Kitle iletişimi gecmişten bugune kadar var olmuş ve surekli gelişerek ilerlemiştir İlk kitle iletişim aracı Roma ve Mısır'da kullanılan gazete olmuştur Gazetenin iletisi okuryazarlıkla sınırlıdır Uzun yıllar iktidarını surduren gazete iletişim teknolojisindeki gelişme sayesinde yerini radyoya bırakmak zorunda kalmıştır II Dunya Savaşı'ndan sonra da televizyon kitle iletişim aracı olarak kabul edilmiştirKitle iletişim aracları bugun dunyanın hemen her yerinde cereyan eden olayları en kısa surede kitlelere ileten cağdaş ve etkin bir organizasyondurTeknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte kitle iletişim aracları bireyleri, grupları, toplumları ve kulturleri etkilemekte ve vazgecilmez bir konuma gelmektedir Artık kitle iletişim aracları toplum yaşantısının onemli bir parcası olmuştur Hayatın her kesiminde yer almaktadır
Başlıca Kitle İletişim Araclarını
Gazete
Fotoğraf ve Sinema
Radyo
Televizyon
İnternet ve Yeni Medya