iltasyazilim
FD Üye
Kitle Irtibat Araçlarının Eğitime Katkıları
Kitle Irtibat Araçlarının Eğitime Katkısı Nelerdir
*Kitle irtibat araçları, eğitiminde manâlı bir role sahiptir Bilhassa idareli kaynakların sınırlılığı sebebiyle, toplumun her kesiminin eğitim sunusundan yararlanması, istenilen ölçüde olası olamamaktadır Ayrıca, ulaşım, nüfus ve coğrafi koşullar da eğitimin tatmin edici ölçüde sağlanmasını engelleyen etmenler arasında yer almaktadır
Kitle irtibat araçlarının toplumdaki esas görevleri şu şekilde sıralanabilir
*Habercilik; Dünyada ve ülkedeki gelişmeleri en süratli ve en içten bir biçimde topluma alıntı yapmak kitle iletişim araçlarının başlıca görevleridir Ama, bunlar, yansız ve gerçekçi biçimde ulaştırıldığı ölçüde, öğretici bir nitelik taşıyabilir
*Kamuoyu Oluşturma; Toplumu ilgilendiren konularda, öbür siyasal ve bilimsel görüşlerin serbestçe ortaya atılıp tartışılması, demokratik yönetimde önemli bir etmen olan kamuoyu oluşturulmasına yol açar Toplumun büyük bir bölümünü etkileyen gelişmeler aleyhinde kamuoyu baskısı yaratmak ya da ileride olumsuz sonuçlar doğuracak konularda kamuoyunun aydınlatılması, toplumda otokontrolü sağlar Bu ise yöneten ve yönetilenlerin birbirlerinin eylem ve işlemlerini daha iyi denetlemesine ihtimal sağlar
*Siyasal Sürece Katılma ve Denetim; Toplumu belli konularda akıllı kılmak, toplumun o konuda laf sahibi olması demektir Yani, toplumu etkileyen bir gelişme hakkında bilgisi olan bir birey, grup ya da topluluğun, o konuyu denetlemesi ölçüde basit olabilmektedir
Toplum, yönetimin uygulamaları hakkında ne derecede veri sahibi olursa, o derecede uygulamayı kontrol yetkisine sahip olur Bu bir anlamda siyasal veya demokratik katılımı da beraberinde getirir
*Eğitim; Kitle iletişim araçlarının, toplumsal sorunların çözümlenmesi, gereksinimlerin karşılaması için, gerekli olan ve örgün eğitim yoluyla elde edilemeyen ya da elde etme olanağı bulunamayan veri ve becerinin kazanılmasındaki etkisi büyüktür Özellikle bireylerin gereksinme duydukları konularda data, maharet ve davranışları kazanması, esas hak ve sorumluluklarını öğrenmesi, kitle iletişim araçlarının en önemli görevlerini oluşturmaktadır
*Milli Bütünlüğün Sağlanması; Tatmin Edici eğitim hizmeti götürülemeyen bölgelerdeki bireylerin, kitle iletişim araçlarıyla aydınlatılması, ulusal bütünlüğün sağlanmasında manâlı rol oynamaktadır Milli kültürün ve değerlerin geniş kitlelere yaygınlaştırılması ve maledilmesi, kitlesel eğitimle gerçekleşir
Kitle Iletişim Araçlarıyla Yapılan Eğitimin Özellikleri Nelerdir
Günümüzde kitle iletişimi yoluyla eğitim yapılması, ülkelerin gelişmişlik düzeylerine tabi olarak yoğun biçimde kullanılmaktadır Ancak, bu kullanımda, topluluklar arasındaki farklar belirleyicidir Geri kalmış ülkeler, eğitim sorunlarının çözümünde doğrudan bu araçlardan yararlanmayı hedef alırken, gelişmiş ülkeler, bu araçlardan eğitimde yararlanmayı, geleneksel eğitim yöntemlerine yardımcı olmak üzere yeğlemektedirler Daha üst düzeyde eğitim amacı ile bu araçlar kullanılmaktadır *
Kitle Irtibat Araçlarının Eğitime Katkısı Nelerdir
*Kitle irtibat araçları, eğitiminde manâlı bir role sahiptir Bilhassa idareli kaynakların sınırlılığı sebebiyle, toplumun her kesiminin eğitim sunusundan yararlanması, istenilen ölçüde olası olamamaktadır Ayrıca, ulaşım, nüfus ve coğrafi koşullar da eğitimin tatmin edici ölçüde sağlanmasını engelleyen etmenler arasında yer almaktadır
Kitle irtibat araçlarının toplumdaki esas görevleri şu şekilde sıralanabilir
*Habercilik; Dünyada ve ülkedeki gelişmeleri en süratli ve en içten bir biçimde topluma alıntı yapmak kitle iletişim araçlarının başlıca görevleridir Ama, bunlar, yansız ve gerçekçi biçimde ulaştırıldığı ölçüde, öğretici bir nitelik taşıyabilir
*Kamuoyu Oluşturma; Toplumu ilgilendiren konularda, öbür siyasal ve bilimsel görüşlerin serbestçe ortaya atılıp tartışılması, demokratik yönetimde önemli bir etmen olan kamuoyu oluşturulmasına yol açar Toplumun büyük bir bölümünü etkileyen gelişmeler aleyhinde kamuoyu baskısı yaratmak ya da ileride olumsuz sonuçlar doğuracak konularda kamuoyunun aydınlatılması, toplumda otokontrolü sağlar Bu ise yöneten ve yönetilenlerin birbirlerinin eylem ve işlemlerini daha iyi denetlemesine ihtimal sağlar
*Siyasal Sürece Katılma ve Denetim; Toplumu belli konularda akıllı kılmak, toplumun o konuda laf sahibi olması demektir Yani, toplumu etkileyen bir gelişme hakkında bilgisi olan bir birey, grup ya da topluluğun, o konuyu denetlemesi ölçüde basit olabilmektedir
Toplum, yönetimin uygulamaları hakkında ne derecede veri sahibi olursa, o derecede uygulamayı kontrol yetkisine sahip olur Bu bir anlamda siyasal veya demokratik katılımı da beraberinde getirir
*Eğitim; Kitle iletişim araçlarının, toplumsal sorunların çözümlenmesi, gereksinimlerin karşılaması için, gerekli olan ve örgün eğitim yoluyla elde edilemeyen ya da elde etme olanağı bulunamayan veri ve becerinin kazanılmasındaki etkisi büyüktür Özellikle bireylerin gereksinme duydukları konularda data, maharet ve davranışları kazanması, esas hak ve sorumluluklarını öğrenmesi, kitle iletişim araçlarının en önemli görevlerini oluşturmaktadır
*Milli Bütünlüğün Sağlanması; Tatmin Edici eğitim hizmeti götürülemeyen bölgelerdeki bireylerin, kitle iletişim araçlarıyla aydınlatılması, ulusal bütünlüğün sağlanmasında manâlı rol oynamaktadır Milli kültürün ve değerlerin geniş kitlelere yaygınlaştırılması ve maledilmesi, kitlesel eğitimle gerçekleşir
Kitle Iletişim Araçlarıyla Yapılan Eğitimin Özellikleri Nelerdir
Günümüzde kitle iletişimi yoluyla eğitim yapılması, ülkelerin gelişmişlik düzeylerine tabi olarak yoğun biçimde kullanılmaktadır Ancak, bu kullanımda, topluluklar arasındaki farklar belirleyicidir Geri kalmış ülkeler, eğitim sorunlarının çözümünde doğrudan bu araçlardan yararlanmayı hedef alırken, gelişmiş ülkeler, bu araçlardan eğitimde yararlanmayı, geleneksel eğitim yöntemlerine yardımcı olmak üzere yeğlemektedirler Daha üst düzeyde eğitim amacı ile bu araçlar kullanılmaktadır *