iltasyazilim
FD Üye
kitle irtibat araçlarının sizce yaşamımızdaki önemleri nelerdir
Kitle iletişimi, değişik türdeki mesajların büyük ve düzensiz bir kitleye bu hedef için geliştirilmiş olan araçlarla iletilmesidir
Kitle irtibat araçlarının başlıcaları ve en fazla bilinip kullanılanları; radyo, televizyon, internet, gazete, telefon, faks, teleks, periyodik dergi vb yayınlardır
Irtibat araçları ise; veri akışını sağlayan araçlara verilen genel isimdir Bu sızıntı, bireyden çoğulaya da çoğuldan bireyebilgi yönüyle olan iletişime tarafından çeşitlenirler İletişimde duyuya yönelik algı da söz konusudur Algılama ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı data aktarımını sağlayacak araçlar, iletişim araçları ile sağlanmaktadır
Çeşitlerini aşağıdaki gibi sınıflandırabiliriz:
Bilişsel irtibat araçları: Sanal ortamda, data teknolojilerini kullanılarak gerçekleştirilen, kişisel ya da toplu irtibat araçlarıdır (Örnek: epostalar, formlar, chatmessengerlar,web kameralar, bloglar, vs) ler, Görselİşitsel irtibat araçları: Göz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, irtibat araçlarıdır (Örneğin; tv, sinema, radyo vs)
Telekomünikasyon irtibat araçları : Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen iletişim araçlarıdır (Örneğin telefon, cep telefonu, fax, telex,vs) KaliGrafik iletişim araçları: Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım yayım araçları ile yapılan iletişimdir (Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs) Organizasyon iletişim araçları: Ekipler aracılığıyla gerçekleştirilen , kişi ya da topluma aktarılacak mesajları tanıtım gösteri eğitim gezme tüketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araçlarıdır (Fuarlar, event marketing konserleri, defileler, konferanslar vs) Sanatsal irtibat araçları: Plastik ya da estetik amaçlı hertürlü sanat faaliyeti ya da sanatcı ile sağlanacak iletişimin araçlarıdır: (Dans, resim, müzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, moda şovu, heykel, seramik, animas *
Kitle iletişimi, değişik türdeki mesajların büyük ve düzensiz bir kitleye bu hedef için geliştirilmiş olan araçlarla iletilmesidir
Kitle irtibat araçlarının başlıcaları ve en fazla bilinip kullanılanları; radyo, televizyon, internet, gazete, telefon, faks, teleks, periyodik dergi vb yayınlardır
Irtibat araçları ise; veri akışını sağlayan araçlara verilen genel isimdir Bu sızıntı, bireyden çoğulaya da çoğuldan bireyebilgi yönüyle olan iletişime tarafından çeşitlenirler İletişimde duyuya yönelik algı da söz konusudur Algılama ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı data aktarımını sağlayacak araçlar, iletişim araçları ile sağlanmaktadır
Çeşitlerini aşağıdaki gibi sınıflandırabiliriz:
Bilişsel irtibat araçları: Sanal ortamda, data teknolojilerini kullanılarak gerçekleştirilen, kişisel ya da toplu irtibat araçlarıdır (Örnek: epostalar, formlar, chatmessengerlar,web kameralar, bloglar, vs) ler, Görselİşitsel irtibat araçları: Göz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, irtibat araçlarıdır (Örneğin; tv, sinema, radyo vs)
Telekomünikasyon irtibat araçları : Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen iletişim araçlarıdır (Örneğin telefon, cep telefonu, fax, telex,vs) KaliGrafik iletişim araçları: Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım yayım araçları ile yapılan iletişimdir (Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs) Organizasyon iletişim araçları: Ekipler aracılığıyla gerçekleştirilen , kişi ya da topluma aktarılacak mesajları tanıtım gösteri eğitim gezme tüketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araçlarıdır (Fuarlar, event marketing konserleri, defileler, konferanslar vs) Sanatsal irtibat araçları: Plastik ya da estetik amaçlı hertürlü sanat faaliyeti ya da sanatcı ile sağlanacak iletişimin araçlarıdır: (Dans, resim, müzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, moda şovu, heykel, seramik, animas *