iltasyazilim
FD Üye
Kitle iletişimi kavramı ne açıklama ediyor
Kitle iletişim araçları, genel bir tanımla kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlarolarak tanımlanabilir Kitle irtibat araçları; haber ve veri verme amacı ilk kez edinmek üzere, eğitmek ve oyalamak gibi amaçlar içeren, açıklanmış bir okuyucu kitlesine, kayıtlı aralıklarla ya da durmadan ulaşan araçlardır
Teknolojik gelişimin natürel sonucu olarak çoğalan ve elektronikleşen iletişim araçları, iletişime hızlı olma ve rahat sağlamakla kalmamış; aynı zamanda iletişimi, kitle iletişimine çevirmiştir Günümüzde İnternet (eposta vd), telgraf, telefon, faks gibi haberleşme araçları; gazete, radyo, televizyon gibi kitle iletişim araçları; uydular, bilgisayarlar (İnternet) birer iletişim aracı olarak iletişimin ayrılmaz parçaları durumuna gelmiştir Bu elektronik iletişim araçları, günümüzde, kurduğu haberleşme ağıyla kültürü de yaygınlaştırmış; küresel bir köye dönüştürmüştür
Günümüzde toplumsal varoluşu gerçekleştirerek ortaklık yaratmak, bu varoluşu ve ortaklığı sürdürebilmek için kitle iletişimine; dolayısıyla kitle irtibat araçlarına gereksinim vardır Çünkü kitle iletişim araçları, uzmanların karşılıklı bir noktada birleştikleri üzere, sahip olduğu özellikleriyle tip kitlesi üzerinde yarattığı tesir ve etkileşim süreci sonunda toplumsallaştırmayı gerçekleştirmeye muktedir araçlardır
Kitle iletişim araçları
Posta
Telgraf
Telefon
Faks
Gazete
Radyo
Televizyon
Uydular
Bilgisayarlar (İnternet ve eposta)
Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan ve iletişimi sağlayan araçlara kitle irtibat araçları denilmektedir Kitle irtibat araçlarının amacı amacı hafıza, zihin, haberleri çok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir Kitle iletişim araçları; Daha geniş kitlelere, çevrelere seslenebilmek, onlarla iletişim kurmak için gerçekleştirilen elektromanyetik dalgaların ve bunların alıcılarının kullanımı ile bütün kitleye seslenebilme olanağı veren bir araçtır
Kitle iletişim araçlarını incelerken kitle, kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, kitap gibi) yoluyla geniş ve bilinmez kitleye (dinleyici, okuyucu, izleyici) iletilmesidirIrtibat; Veri, düşünce, duygu, tavır ve kanılarla, davranış biçimlerinin kaynak ile tip arasındaki bir ilişkileşme aracılığıyla bir insandan diğerine bazı oluklar kullanılarak aktarılma süresine denir Kitle; Toplumun içerisinde tüm grupları, bireyleri temsil etmektedir Kitle iletişim araçları her türlü iletişime olasılık temin etmek üzere yerleşmiş olan sosyal yapıları ve bu yapılar için gerekli araçları açıklama eder Kitle iletişim araçları, kültürel, ekonomik, eğitim, siyasi, ziyafet, haber, gündem gibi çoğu kamusal görevi yerine getirerek toplumda bir kuvvet unsuru olmuştur Bir Takım batı ülkeleri kitle irtibat araçlarını dördüncü zor olarak kabul etmektedir en az yasama, yürütme, hak gibi halkı ilgilendiren ve kamuoyu oluşturabilen bir şiddet unsuru niteliğindedir
Kitle iletişimi, Türkçede; kitle haberleşmesişeklinde ifade edilir Kitleler ise toplumun bütününü veya bir bölümünü kapsayan ve etkileyen bir zorlama unsurudur Kitle irtibat araçları iletişimden ve kitlelerden farklı tutulamaz Kitle irtibat araçları 15 yüzyılda Batı Avrupa'da hareketli metal harflerle baskı yapıldığı tarihe dayanmaktadır Alman Johann Gutenberg'in 14341436 yılları aralarında matbaayı bulmasıyla kitle iletişim araçlarının kullanılmasına başlanmıştır Ancak kitle iletişimi insanlığın var oluşundan bu yandan var olmakta ve ilerlemektedir
Bazı tarihçilere tarafından kitle irtibat araçları 5 aşamadan oluşmuştur Bunlar;
İşaretlerle iletişim,
Dilin gelişimiyle iletişim,
Yazının icadıyla iletişim,
Baskı makinesinin icadıyla basılı materyallerle irtibat,
Kitle irtibat araçlarının gelişmesiyle kitle iletişimidir
Kitle iletişimi geçmişten bugüne değin var olmuş ve sürekli gelişerek ilerlemiştir Birincil kitle iletişim arabulucu Roma ve Mısır'da kullanılan gazete olmuştur Gazetenin iletisi okuryazarlıkla sınırlıdır Uzun yıllar iktidarını sürdüren gazete iletişim teknolojisindeki gelişme baştan sona yerini radyoya teslim etmek zorunda kalmıştır II Dünya Savaşı'ndan sonradan da televizyon kitle iletişim aracı olarak kabul edilmiştirKitle irtibat araçları bugün dünyanın anında her yerinde eğilim eden olayları en kısa sürede kitlelere ileten çağdaş ve etkili bir organizasyondurTeknolojinin çabucak gelişmesiyle birlikte kitle irtibat araçları bireyleri, grupları, toplumları ve kültürleri etkilemekte ve vazgeçilmez bir konuma gelmektedir Artık kitle irtibat araçları toplum yaşantısının manâlı bir parçası olmuştur Hayatın her kesiminde yer almaktadır
Günümüzde toplumsal varoluşu gerçekleştirerek ortaklık yaratmak, bu varoluşu ve ortaklığı sürdürebilmek için kitle iletişimine; dolayısıyla kitle irtibat araçlarına ihtiyaç vardır Çünkü kitle irtibat araçları, uzmanların ortak bir noktada birleştikleri üzere, sahip olduğu özellikleriyle herif kitlesi üzerinde yarattığı etki ve etkileşim süreci sonunda toplumsallaştırmayı gerçekleştirmeye muktedir araçlardir
Kitle iletişim araçlarının özellikleri
1 Kitle iletişim araçları, sosyal statüsüne tarafından herhangi bir öbür yaklaşım oluşturmadan fazla sayıda insana aynı iletiyi, aynı anda ulaştırabilmektedir
2 Kitle iletişim araçları, yayınları ile belirtilen bir süreklilik ve düzenlilik (yayın periyodu) gösterir
3 Kitle irtibat araçları, aralıksız ve düzenli yayınları ile toplumda kendilerine karşısında bir talebin oluşmasına niçin olurlar; bu talep, zamanla alışkanlığa, hatta ihtiyaca dönüşür
4 Kitle irtibat araçları ile aktarilan iletiler, belge niteliği ve değeri taşıdığı için inandırıcılık ve alıcıyi ikna etme özelliğini de kazanmaktadır
5 Özellikle radyo ve televizyon, iletiyi durum hemen aktarabilme özelliğine sahiptir
6 Kitle iletişim araçları ile gerçekleşen iletişim sürecinde, geri besleme imkâni yoktur; bu nedenle, alıcının tepkisi derhal ölçülememektedir
*
Kitle iletişim araçları, genel bir tanımla kitlesel bir boyutta ileti dağıtabilen araçlarolarak tanımlanabilir Kitle irtibat araçları; haber ve veri verme amacı ilk kez edinmek üzere, eğitmek ve oyalamak gibi amaçlar içeren, açıklanmış bir okuyucu kitlesine, kayıtlı aralıklarla ya da durmadan ulaşan araçlardır
Teknolojik gelişimin natürel sonucu olarak çoğalan ve elektronikleşen iletişim araçları, iletişime hızlı olma ve rahat sağlamakla kalmamış; aynı zamanda iletişimi, kitle iletişimine çevirmiştir Günümüzde İnternet (eposta vd), telgraf, telefon, faks gibi haberleşme araçları; gazete, radyo, televizyon gibi kitle iletişim araçları; uydular, bilgisayarlar (İnternet) birer iletişim aracı olarak iletişimin ayrılmaz parçaları durumuna gelmiştir Bu elektronik iletişim araçları, günümüzde, kurduğu haberleşme ağıyla kültürü de yaygınlaştırmış; küresel bir köye dönüştürmüştür
Günümüzde toplumsal varoluşu gerçekleştirerek ortaklık yaratmak, bu varoluşu ve ortaklığı sürdürebilmek için kitle iletişimine; dolayısıyla kitle irtibat araçlarına gereksinim vardır Çünkü kitle iletişim araçları, uzmanların karşılıklı bir noktada birleştikleri üzere, sahip olduğu özellikleriyle tip kitlesi üzerinde yarattığı tesir ve etkileşim süreci sonunda toplumsallaştırmayı gerçekleştirmeye muktedir araçlardır
Kitle iletişim araçları
Posta
Telgraf
Telefon
Faks
Gazete
Radyo
Televizyon
Uydular
Bilgisayarlar (İnternet ve eposta)
Gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema gibi kitlelere ulaşan ve iletişimi sağlayan araçlara kitle irtibat araçları denilmektedir Kitle irtibat araçlarının amacı amacı hafıza, zihin, haberleri çok kısa zamanda geniş kitlelere ulaştırabilmektir Kitle iletişim araçları; Daha geniş kitlelere, çevrelere seslenebilmek, onlarla iletişim kurmak için gerçekleştirilen elektromanyetik dalgaların ve bunların alıcılarının kullanımı ile bütün kitleye seslenebilme olanağı veren bir araçtır
Kitle iletişim araçlarını incelerken kitle, kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, kitap gibi) yoluyla geniş ve bilinmez kitleye (dinleyici, okuyucu, izleyici) iletilmesidirIrtibat; Veri, düşünce, duygu, tavır ve kanılarla, davranış biçimlerinin kaynak ile tip arasındaki bir ilişkileşme aracılığıyla bir insandan diğerine bazı oluklar kullanılarak aktarılma süresine denir Kitle; Toplumun içerisinde tüm grupları, bireyleri temsil etmektedir Kitle iletişim araçları her türlü iletişime olasılık temin etmek üzere yerleşmiş olan sosyal yapıları ve bu yapılar için gerekli araçları açıklama eder Kitle iletişim araçları, kültürel, ekonomik, eğitim, siyasi, ziyafet, haber, gündem gibi çoğu kamusal görevi yerine getirerek toplumda bir kuvvet unsuru olmuştur Bir Takım batı ülkeleri kitle irtibat araçlarını dördüncü zor olarak kabul etmektedir en az yasama, yürütme, hak gibi halkı ilgilendiren ve kamuoyu oluşturabilen bir şiddet unsuru niteliğindedir
Kitle iletişimi, Türkçede; kitle haberleşmesişeklinde ifade edilir Kitleler ise toplumun bütününü veya bir bölümünü kapsayan ve etkileyen bir zorlama unsurudur Kitle irtibat araçları iletişimden ve kitlelerden farklı tutulamaz Kitle irtibat araçları 15 yüzyılda Batı Avrupa'da hareketli metal harflerle baskı yapıldığı tarihe dayanmaktadır Alman Johann Gutenberg'in 14341436 yılları aralarında matbaayı bulmasıyla kitle iletişim araçlarının kullanılmasına başlanmıştır Ancak kitle iletişimi insanlığın var oluşundan bu yandan var olmakta ve ilerlemektedir
Bazı tarihçilere tarafından kitle irtibat araçları 5 aşamadan oluşmuştur Bunlar;
İşaretlerle iletişim,
Dilin gelişimiyle iletişim,
Yazının icadıyla iletişim,
Baskı makinesinin icadıyla basılı materyallerle irtibat,
Kitle irtibat araçlarının gelişmesiyle kitle iletişimidir
Kitle iletişimi geçmişten bugüne değin var olmuş ve sürekli gelişerek ilerlemiştir Birincil kitle iletişim arabulucu Roma ve Mısır'da kullanılan gazete olmuştur Gazetenin iletisi okuryazarlıkla sınırlıdır Uzun yıllar iktidarını sürdüren gazete iletişim teknolojisindeki gelişme baştan sona yerini radyoya teslim etmek zorunda kalmıştır II Dünya Savaşı'ndan sonradan da televizyon kitle iletişim aracı olarak kabul edilmiştirKitle irtibat araçları bugün dünyanın anında her yerinde eğilim eden olayları en kısa sürede kitlelere ileten çağdaş ve etkili bir organizasyondurTeknolojinin çabucak gelişmesiyle birlikte kitle irtibat araçları bireyleri, grupları, toplumları ve kültürleri etkilemekte ve vazgeçilmez bir konuma gelmektedir Artık kitle irtibat araçları toplum yaşantısının manâlı bir parçası olmuştur Hayatın her kesiminde yer almaktadır
Günümüzde toplumsal varoluşu gerçekleştirerek ortaklık yaratmak, bu varoluşu ve ortaklığı sürdürebilmek için kitle iletişimine; dolayısıyla kitle irtibat araçlarına ihtiyaç vardır Çünkü kitle irtibat araçları, uzmanların ortak bir noktada birleştikleri üzere, sahip olduğu özellikleriyle herif kitlesi üzerinde yarattığı etki ve etkileşim süreci sonunda toplumsallaştırmayı gerçekleştirmeye muktedir araçlardir
Kitle iletişim araçlarının özellikleri
1 Kitle iletişim araçları, sosyal statüsüne tarafından herhangi bir öbür yaklaşım oluşturmadan fazla sayıda insana aynı iletiyi, aynı anda ulaştırabilmektedir
2 Kitle iletişim araçları, yayınları ile belirtilen bir süreklilik ve düzenlilik (yayın periyodu) gösterir
3 Kitle irtibat araçları, aralıksız ve düzenli yayınları ile toplumda kendilerine karşısında bir talebin oluşmasına niçin olurlar; bu talep, zamanla alışkanlığa, hatta ihtiyaca dönüşür
4 Kitle irtibat araçları ile aktarilan iletiler, belge niteliği ve değeri taşıdığı için inandırıcılık ve alıcıyi ikna etme özelliğini de kazanmaktadır
5 Özellikle radyo ve televizyon, iletiyi durum hemen aktarabilme özelliğine sahiptir
6 Kitle iletişim araçları ile gerçekleşen iletişim sürecinde, geri besleme imkâni yoktur; bu nedenle, alıcının tepkisi derhal ölçülememektedir
*